نرمافزارها ابزارهای توسعه علم در دانشگاه، و ابزاری برای خودکارسازی فرآیندها و سرویسها هستند. سامانههای نرمافزاری رکن اصلی گردش اطلاعات و دادهها در دانشگاه هستند.
زیرساخت
فراهم سازی بستر فزیکی جریان اطلاعات، نگهداری و توسعه دیتاسنتر مجازی و فیزیکی، و همچنین کنترل پهنای باند شبکههای اینترنتی دانشگاه، فرآیندی پیچیده و تخصصی است.
پشتیبانی فنی
پشتیبانی فنی و کمک به همهی کاربران برای بهرهمندی هرچه بهتر از خدمات فناوری اطلاعات، یکی از وظایف روزمره کارشناسان این مدیریت است.
مخابرات تلفن
تلفن به عنوان یکی از اولین سرویسهای ارتباطی، به علت پایداری و سهولت استفاده همواره از اجزای مهم هر سازمان برای برقرار ارتباط بوده است.
امنیت
وابستگی زیاد فرآیندها در تمامی بخشهای آموزشی، پژوهشی و اداری دانشگاه موجب شده است تا حفظ یکپارچگی دادهها، محرمانگی و دسترسی پذیری سرویسها در اولویت امور فناوری اطلاعات قرار گیرد.
توسعه
رشد روز افزون فناوری اطلاعات و ارتباطات، ایجاب میکند که همواره توسعهی نرمافزارها، برنامههای زیرساختی و بهروز رسانی زیرساخت فعلی، از امور پر اهمیت مراکز آموزشی و پژوهشی باشند.