معرفی گروه آموزشی معارف اسلامی


شکل گیری و رسالت گروه آموزشی معارف اسلامی
پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در بهمن 1357 و به دنبال آن تشکیل نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به رهبری امام راحل(ره) بر پایۀ قرآن کریم، دین مبین اسلام و ارزش های دینی یکی از نقاط عطف در تاریخ انقلاب های دنیا است که تاثیرات آن همچنان در اقصی نقاط جهان مشهود بوده و هست.
از سویی دیگر، آموزش عالی در هر کشور جزء ارکان اساسی رشد و پیشرفت در هر جامعه ای است. فرمان تشکیل ستاد انقلاب فرهنگی توسط امام راحل(ره) پس از تعطیلی دانشگاه ها در تاریخ 23/3/1359 و در مرحلۀ بعد صدور فرمان تشکیل شورای انقلاب فرهنگی در تاریخ 19/9/1363 صورت گرفت. ستاد انقلاب فرهنگی طبق فرمان امام(ره) ملزم بود که در برخورد با مسایل دانشگاهی فعالیت های خود را بر چندمحور متمرکز کند:
گروه معارف اسلامی یکی از گروه های آموزشی و زیر مجموعه دانشکده الهیات دانشگاه می باشد. رسالت این گروه، ایجاد بینش و ارتقاء سطح اطلاعات در مقاطع مختلف و ایجاد تعهد و انگیزه نسبت به رعایت ارزش های اسلامی و حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی از طریق ارائه آموزش های لازم در قالب دروس عمومی معارف اسلامی، مشاوره و فعالیت های فوق در امر آموزش و پژوهش دانشجویان می باشد.
براساس بند 9 ازمادۀ 3 مصوبه جلسات 322- 324 شورای عالی انقلاب فرهنگی، در حال حاضر نظارت بر کیفیت ارایۀ دروس معارف اسلامی و ارزیابی گروه های معارف بر عهدۀ نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دردانشگاهها (معاونت امور دفاتر، اساتید و مبلغان) قرار دارد. و بر اساس مصوبۀ 249 جلسۀ مورخ 11/4/1370 شورای عالی انقلاب فرهنگی گروه معارف اسلامی در هر دانشگاه زیر نظر معاون آموزشی انجام وظیفه خواهد کرد.
دو. گروه آموزشی معارف اسلامی دانشگاه مازندران
گروه معارف اسلامی دانشگاه مازندران سال های متمادی به عنوان یکی از گروه های آموزشی با استفاده از اساتید متخصص در زمینه علوم اسلامی متولی ارائه دروس معارف اسلامی برای تمام رشته های تحصیلی است.
با تلاش اعضای محترم و مدیران گرامی دوره های مختلف، مسئولین محترم دانشگاه و وزارت عتف، گروه معارف اسلامی دانشگاه مازندران از سال 1394 موفق به دریافت مجوز جذب دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد گرایش مدرسی مبانی نظری اسلام و مدرسیمعارف قرآن و حدیث گردید و تاکنون چند دوره موفق در دو گرایش را برگزار نموده است.

مقطع کارشناسی ارشد

ردیف مقطع عنوان رشته-گرایش مدیر گروه اطلاعات تماس با مدیر گروه سرفصل دروس و چارت تحصیلی
1 کارشناسی ارشد مدرسی مبانی نظری اسلام دکتر هادی بیاتی

01135302608

دانلود فایل
2 کارشناسی ارشد مدرسی معارف قرآن و حدیث دکتر هادی بیاتی
01135302608
دانلود فایل

اعضای هیات علمی گروه آموزشی معارف اسلامی: