معرفی گروه فیزیک هسته ای


گروه فیزیک هسته ای دانشگاه مازندران یکی از سه گروه زیر مجموعه فیزیک می باشد که در سال 1390 از گروه فیزیک منفک گردید. این گروه هم اکنون در گرایش فیزیک هسته ای در دوره کارشناسی و فیزیک هسته ای و ذرات بنیادی در دوره کارشناسی ارشد و دکتری دانشجو می پذیرد. ایجاد گرایش کارشناسی فیزیک هسته ای در سال 1380 و اولین دانشجویان کارشناسی ارشد فیزیک هسته ای و فیزیک ذرات بنیادی در سال 1382 در این گروه پذیرش شدند. اولین دوره دکتری فیزیک هسته ای با پذیرش یک دانشجو و ذرات بنیادی با دو دانشجو در سال 1384 شروع به کار کرد.
این گروه دارای یک ساختمان مستقل به نام مجموعه آزمایشگاه های فیزیک هسته ای می باشد که آزمایشگاه فیزیک هسته ای I دوره کارشناسی هم اکنون در حال فعالیت است و همکاران پرتلاش ما در این مجموعه با عزم راسخ مشغول راه اندازی آزمایشگاه رادیو ایزوتوپ و آزمایشگاه های هسته ای پیشرفته I  و II کارشناسی ارشد می باشند. همچنین چهار آزمایشگاه تحقیقاتی به نام های آزمایشگاه تحقیقاتی فعال سازی نوترون، آزمایشگاه تحقیقاتی الکترونیک هسته ای، آزمایشگاه تحقیقاتی اسپکتروسکوپی هسته ای و آزمایشگاه تحقیقاتی دزیمتری در حال شکل گیری می باشند.
همکاران گروه فیزیک هسته ای و ذرات بنیادی زمینه های تحقیقاتی گوناگونی از جمله همجوشی هسته ای، شکافت هسته ای، یون های سنگین نیروی هسته ای و تقارن همدیس ADS/CFT ، تئوری ریسمان و گرانش کوانتومی را دنبال نموده و مقالات تحقیقاتی پرباری را در مجلات و کنفرانس های معتبر علمی داخلی و بین المللی چاپ نموده اند.
این گروه هم اکنون آمادگی پذیرش و پرورش دانشجویان تحصیلات تکمیلی (دکتری و پسا دکتری) از کشورهای خارج نیز می باشد.

مقطع کارشناسی

ردیف مقطع عنوان رشته-گرایش مدیر گروه اطلاعات تماس با مدیر گروه
1 کارشناسی فیزیک دکتر محمد مهدوی 2491 3530 011
2 کارشناسی
 فیزیک هسته ای
دکتر محمد مهدوی 2491 3530 011
3 کارشناسی فیزیک مهندسی دکتر محمد مهدوی 01135302491

مقطع کارشناسی ارشد

ردیف مقطع عنوان رشته-گرایش مدیر گروه اطلاعات تماس با مدیر گروه
1 کارشناسی ارشد  فیزیک هسته ای دکتر محمد مهدوی 2491 3530 011

مقطع دکتری

ردیف مقطع عنوان رشته-گرایش مدیر گروه اطلاعات تماس با مدیر گروه
1 دکتری فیزیک هسته ای دکتر محمد مهدوی 2491 3530 011

اعضای هیات علمی گروه فیزیک هسته ای