در آستانه فرا رسیدن سی و پنجمین سال‌روز رحلت ملکوتی حضرت امام(ره) و قیام خونین 15 خرداد صادر شد:

پیام مشترک رییس دانشگاه مازندران و مسوول نهاد نمایندگی در فراق معمار فقيد انقلاب اسلامي

  • 02 Jun 2024
  • کد خبر: 2023549
  • 3448

پیام مشترک رییس دانشگاه مازندران و مسوول نهاد نمایندگی در فراق معمار فقيد انقلاب اسلامي

در آستانه فرا رسیدن سی و پنجمین سال‌روز رحلت ملکوتی حضرت امام(ره) و قیام خونین 15 خرداد صادر شد:

پیام مشترک رییس دانشگاه مازندران و مسوول نهاد نمایندگی در فراق معمار فقيد انقلاب اسلامي

       به گزارش روابط عمومی دانشگاه مازندران، در آستانه فرا رسیدن سی و پنجمین سال‌روز رحلت ملکوتی حضرت امام(ره) و قیام خونین 15 خرداد، دکتر حشمت‌الله علی‌نژاد رییس دانشگاه مازندران و دکتر سیدباقر حسینی مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه با صدور پیام مشترکی، بر زنده نگه‌داشتن ياد و خاطره معمار فقيد انقلاب اسلامي و تجديد عهد و ميثاق با آرمان‌هاي امام راحل عظیم‌الشان تاكيد كردند.

       متن این پیام بدین شرح می‌باشد:

بسم الله الرحمن الرحیم

از غم دوست در این میکده فریاد کشم         دادرس نیست که در هجر رخش داد کشم

      حضرت امام خمینی(ره) بزرگ‌مردی از تبار نور بود که به‌راستی روح خدا بود و انقلابی را رقم زد که هم‌چون انفجار نور در برابر سایه ظلمت رژیم ستم‌شاهی، نور امید را در دل ستم‌دیدگان خسته از ستم استعمارگران، روشن کرد و آزادی و استقلال را معنایی تازه بخشید. شخصیتی همیشه ماندگار که نماد یک رهبر مردمی بود؛ از میان مردم برخاست، با مردم زیست و در نهایت یک نظام مردم‌سالار دینی را به یادگار نهاد.

       چهاردهم خرداد، سال‌گرد ارتحال پیر فرزانه‌ای‌است که آزادگی و استقامت را به ملت ایران آموخت و این کشور مصیبت‌زده را از چنگال استعمار جهانی نجات داد. یقینا ملت ایران یاد و خاطره مقتدای خویش را همواره در ذهن و قلب خود به یادگار حفظ خواهند کرد.

سال‌ها می‌گذرد، حادثه‌ها می‌آید         انتظار فرج از نیمه خرداد کشم

       از دیگرسو نیز، فرا رسیدن نیمه‌ی خرداد، یادآور قیام ملت مؤمن و انقلابی است که در ١٥خرداد ١٣٤٢، به مرجع تقلید خود لبیک گفته و مبارزات خود را آغاز کردند و بدین‌ترتیب نقطه‌ی عطفی را در آغاز انقلاب اسلامی و خیزش اسلام‌خواهانه رقم زده و الگویی کامل از مبارزه به تمامی آزادی خواهان جهان ارایه کردند.

       پانزدهم خرداد یادآور حماسه‌ای جاویدان و سرآغاز نهضتی است که به رهبری امام خمینی(ره) شکل گرفت و سپس به صورت نظام مقدس جمهوری اسلامی در کشور عزیزمان شکوفا گردید.

       امروز انقلاب اسلامی، یادگار ماندگار امام راحل(ره)، به فضل الهی با رهبری حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای(مدظله‌العالی)، دوران رشد خود را سپری کرده و مسیر روشنی را برای ساخت تمدن اسلامی با تکیه بر نیروی عظیم مردمی، در چارچوب علم و ایمان مشخص نموده است. به نحوی که در حادثه اخیر سقوط بالگرد رییس‌جمهور شهید و همراهانش، معظم‌له با اطمینان کامل و عزت نفسی بلند می‌فرماید: "ملت ایران، نگران و دلواپس نباشند، هیچ اختلالی در کار کشور به وجود نمی‌آید."

       ما دانشگاهیان دانشگاه مازندران ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره رهبر کبیر انقلاب اسلامی و شهدای راستین انقلاب، دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم، امنیت، شهدای خدمت و ادای احترام به همه ایثارگران و خانواده معظم شهدا، بار دیگر با رهبر معظم انقلاب اسلامی تجدید بیعت می‌کنیم و امیدواریم بیرق سرافراز انقلاب اسلامی ایران که با خون بسیاری از مردم شریف این سرزمین به اهتزار درآمده است، به دست پرامید آخرین منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود(عج) برسد.

                               دکتر حشمت‌الله علی‌نژاد                                                                           دکتر سیدباقر حسینی

                                رییس دانشگاه مازندران                                                             مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری

​​​​​​​

اشتراک گذاری