با حمایت معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه برگزار شد:

نشست گرامی‌داشت 13 آبان با عنوان ماهیت‌شناسی استکبار صهیونیسم

  • 07 Nov 2023
  • کد خبر: 1195728
  • 18547

نشست گرامی‌داشت 13 آبان با عنوان ماهیت‌شناسی استکبار صهیونیسم

با حمایت معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه برگزار شد:

نشست گرامی‌داشت 13 آبان با عنوان ماهیت‌شناسی استکبار صهیونیسم

       به گزارش روابط عمومی دانشگاه مازندران، نشست گرامی‌داشت 13 آبان، روز دانش‌آموز و روز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا با عنوان"ماهیت‌شناسی استکبار صهیونیسم" با حضور اساتید و دانشجویان در سالن زنده‌یاد اصغری آقمشهدی دانشکده حقوق و علوم سیاسی برگزار شد.

     بر اساس این گزارش، دکتر رحمت عباس‌تبار عضو هیات علمی گروه آموزشی علوم سیاسی دانشگاه در این نشست که با حمایت معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه برگزار گردید، به بیان مطالبی متنوع و مبتنی بر آموزه‌های اسلامی در خصوص نزاع میان عقل و جهل، نور و ظلمت از ابتدای خلقت پرداخت و افزود: جهل به دلیل امتناع از اطاعت خداوند، استکبار ورزید و به دشمنی با مومنان و بندگان مطاع خدا پرداخت.

       عضو هیات علمی گروه علوم سیاسی دانشگاه مازندران با اشاره به آیه ۸۲ سوره مائده ادامه داد: تفکر صهیونیستی یهود، اصلی‌ترین و خطرناک‌ترین دشمنان اسلام و مومنان هستند و امروزه،‌ نظام استکبار جهانی نیز با همین تفکر به استثمار و مبارزه علیه حق‌خواهیها و عدالت‌گرایی کشورهای اسلامی می‌پردازد.

      دکتر عباس‌تبار اذعان داشت: در همین راستا، تاریخ معاصر ایران، شاهد سه نقطه عطف تاثیرگذار و ضداستکباری بوده است. ۱۳ آبان ۱۳۴۳(سخنرانی تاریخی امام خمینی علیه استکبار و صهیونیسم و به دنبال آن تبعید ایشان به ترکیه)، ۱۳ آبان ۱۳۵۷(قیام دانش‌آموزان انقلابی علیه نظام استکبار جهانی و استبداد داخلی) و ۱۳ آبان ۱۳۵8(تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام)،‌ که به عنوان بارزترین نمونه تقابل عقل و جهل و نور و ظلمت و مبارزه علیه استکبار صهیونیسم است.

       وی در پایان سخنان خود گفت: این استکبار با ماهیت صهیونیسم، به رهبری آمریکا در جمهوری اسلامی ایران به دنبال نقطه تاثیراتی است که مهم‌ترین آن‌ها تضعیف اسلام سیاسی و انقلابی، تضعیف ولایت‌مداری، تغییر ارزش‌های انقلابی و اسلامی، جلوگیری از گسترش علم و دانش و پیشرفت شناختی، نفوذ در مراکز مهم تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری، ایجاد شکاف میان مردم و مسوولان‌ و غیره می‌باشد.

روابط عمومی دانشگاه مازندران

امور رسانه‌های گروهی

اشتراک گذاری