نشست خبری پانزدهمین جشنواره بین المللی حرکت

  • 17 May 2023
  • کد خبر: 204325
  • 2641

نشست خبری پانزدهمین جشنواره بین المللی حرکت

به گزارش روابط عمومی پانزدهمین جشنواره بین المللی حرکت دانشگاه مازندران، روز دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ نشست خبری پانزدهمین جشنواره بین المللی حرکت اصحاب رسانه در دفتر مرکزی دانشگاه مازندران برگزار شد.


بر اساس این گزارش، این نشست با حضور دکتر علی‌نژاد رئیس ستاد برگزاری جشنواره حرکت، دکتر علویان دبیر اجرایی جشنواره و اصحاب رسانه برگزار گردید.


در این نشست دکتر علی‌نژاد، رییس ستاد برگزاری جشنواره، به اهمیت برگزاری جشنواره بین المللی حرکت اظهار داشت و گفت: این جشنواره، حرکتی است در سطح دانشگاه‌ها برای شکوفایی استعدادهای شگرف جوان خالق و اندیشمند ایرانی اسلامی، همچنین برای ارتقاء موقعیت و اندیشه های کمال‌جویی ایرانی و برای ایجاد فردایی بهتر، ایرانی آبادتر در پرتو اراده و استعدادهای جامعه دانشجویی کشور.

وی افزود: دانشگاه مازندران برای اولین بار میزبان این جشنواره بین المللی می‌باشد و از جمله اهداف برگزاری این جشنواره می‌توان به شناسایی انجمن‌های علمی_دانشجویی موفق و تقدیر از فعالان این انجمن‌ها، انعکاس فعالیت های برجسته و موفق، ایجاد تحرک توام با جهت دهی فعالیتهای انجمن‌های علمی و دانشجویی، ایجاد زمینه به منظور هم افزایی انجمن‌های علمی و دانشجویی از طریق انتقال تجارب موفق، ایجاد بستر مناسب به منظور آشنایی صاحبان صنایع و معادن و مشاغل، سازمان‌های دولتی و غیردولتی با ظرفیت‌ها و توانمندی‌های انجمن‌های علمی دانشجویی اشاره کرد.

در این نشست دکتر علویان، دبیر اجرایی جشنواره، بیان کرد: این جشنواره بر اساس منویات و دغدغه‌های مقام معظم رهبری و سیاست‌های وزارت علوم مبنی بر تقویت انجمن‌های دانشجویی برگزار می‌شود.

وی در ادامه خاطر نشان کرد:  بیش ۱۲۰۰ اثر ارسال شده که ۶۰۰ اثر منتخب توسط ۸۶ دانشگاه ایران به مرحله نهایی رسیدند که به معرض نمایش گذاشته می‌شوند. در این میان ۳۳ اثر توسط دانشجویان دانشگاه مازندران ارسال شده.
همچنین تعدادی از دانشگاههای خارجی بخش بین‌الملل در جشنواره پانزدهم حرکت نیز حضور و فعالیت دارند.


علویان ادامه داد:  آثار منتخب در بخش‌های گوناگون رقابتی شامل انجمن‌های برتر، محتوای دیجیتال، کارآفرینی، کتاب، اختراع، دانشگاه برتر و نیز بخش نمایشگاهی مورد داوری قرار گرفته و نفرات برتر اعلام خواهند شد.

در انتهای این نشست وی بیان داشت: از زمان واگذاری مسئولیت میزبانی این جشنواره به دانشگاه مازندران ، ۱۵ کارگروه تشکیل شد و بیش از ۴۰ دانشجو در حال همکاری و مشارکت برای برگزاری شایسته جشنواره‌ هستند.


 

اشتراک گذاری