در شب‌های پایانی ماه مبارک رمضان انحام شد:

محفل انس با قرآن کریم و تجلیل از برترین‌ها و فعالان قرآنی در دانشگاه مازندران برگزار شد

  • 09 Apr 2024
  • کد خبر: 1780756
  • 15127

محفل انس با قرآن کریم و تجلیل از برترین‌ها و فعالان قرآنی در دانشگاه مازندران برگزار شد

       در شب‌های پایانی ماه مبارک رمضان انحام شد:

محفل انس با قرآن کریم و تجلیل از برترین‌ها و فعالان قرآنی در دانشگاه مازندران برگزار شد

       به گزارش روابط عمومی دانشگاه مازندران، ویژه‌برنامه محفل انس با قرآن کریم و تجلیل از برترین‌ها و فعالان قرآنی دانشگاه با حضور مسوولان، دانشگاهیان و خانواده‌های ایشان در روز دوشنبه 20 فروردین 1403 در نمازخانه حضرت ولی عصر(عج) پردیس دانشگاه برگزار شد.

       بر اساس این گزارش، دکتر حشمت‌الله علی‌نژاد رییس دانشگاه مازندران با تبریک به برگزیدگان جشنواره قرآنی، برگزاری برنامه‌های قرآنی را موجب آشنایی بیشتر آحاد جامعه به‌ویژه جوانان با مفاهیم الهی و اسلامی دانست و خواستار استمرار این‌گونه برنامه‌ها به‌خصوص در حوزه دانشجویی در دانشگاه شد.

      دکتر علی‌نژاد با اشاره به فضایل و برکات ماه رمضان و شبهای قدر، اظهار امیدواری کرد که همگان با بهره‌گیری از این فیوضات معنوی در آغاز سال، در ادامه مسیر خود با توان بالاتری به‌پیش روند.

       حجت‌الاسلام دکتر سیدباقر حسینی مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه مازندران در این مراسم گفت: باید خدا را شاکر باشیم که فرصت انس با قرآن کریم را به ما ارزانی داشت، اگر چه وظايف‌مان نیز بیشتر خواهد بود.

        دکتر حسینی اظهار داشت: باید این را باور کنیم، عرصه زندگی برای کسانی که ارتباط‌شان با خدا و قرآن ضعیف است، سخت خواهد شد.

       نماینده رهبر انقلاب در دانشگاه مازندران با اشاره به کلام خداوند در کتاب آسمانی وحی، خاطرنشان کرد: یکی از بزرگ‌ترین دشمنان اسلام برای مبارزه با گسترش قلمرو قرآن و اسلام این است که نه خودشان به قرآن گوش می‌کنند و نه اجازه می‌دهند کس دیگر به این معارف توجه کند.

       دکتر حسینی در پایان سخنان خود با تاکید بر این نکته که هم‌نشینی با قرآن، انسان را مهیای دریافت معارف اهل بیت(ع) می‌کند، اظهار داشت: باید فرزندان خود را با اهمیت جایگاه نماز، محبت اهل بیت(ع) و معارف قرآن آشنا کنیم تا در زندگی خود با به‌کارگیری معانی قرآن موفق باشند.

       دکتر مرتضی علویان معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه مازندران نیز با تاکید بر این‌که قرآن آمده تا سبک زندگی ما را مشخص کند، گفت: فرق بین اسلام و ادیان دیگر، در نوع نگاه آن‌ها است.

       معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه مازندران تصریح کرد: قرآن، معجزه پیامبر اسلام است و این معجزه می‌خواهد انسان را در مسیر مستقیم خود قرار دهد و اگر انسان می‌خواهد در این مسیر قرار بگیرد باید سبک زندگی متناسب و مشخص در این معجزه الهی را دنبال کند.

       دکتر علویان خاطرنشان کرد: اگر ما بتوانیم قرآن را وارد بطن و درون زندگی خود کنیم بسیاری از مشکلات و معضلات ما برطرف خواهد شد.

       عضو هیات رییسه دانشگاه با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در دیدار با دانشجویان سراسر کشور گفت: اگر ما می‌خواهیم به پیشرفت و اثرگذاری برسیم ناچاریم که قرآن را در زیست دانشگاهی خود وارد کنیم و از آن الهام بگیریم.

       یادآور می‌شود: قرائت تحقیق و ترتیل توسط برخی از قاریان و حافظان برگزیده جشنواره قرآنی، شعرخوانی یکی از دانشجویان در مدح امام علی(ع)، تجلیل از برترین‌های جشنواره قرآنی دانشجویان کشور و فعالان حوزه قرآن و نماز در دانشگاه و صرف افطاری، از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

روابط عمومی دانشگاه مازندران

​​​​​​​

اشتراک گذاری