در آستانه فرا رسیدن سال‌روز پیروزی انقلاب اسلامی انجام شد:

برگزاری پنجمین ویژه‌برنامه راوی امین در دانشگاه مازندران

  • 07 Feb 2024
  • کد خبر: 1603814
  • 18913

برگزاری پنجمین ویژه‌برنامه راوی امین در دانشگاه مازندران

در آستانه فرا رسیدن سال‌روز پیروزی انقلاب اسلامی انجام شد:

برگزاری پنجمین ویژه‌برنامه راوی امین در دانشگاه مازندران

       به گزارش روابط عمومی دانشگاه مازندران، پنجمین ویژه‌برنامه از سلسه نشست‌های راوی امین با هدف بیان پیشرفت‌های ایران اسلامی در دوران پس از انقلاب در روز چهارشنبه 18 بهمن 1402 در نمازخانه حضرت ولی عصر(عج) پردیس دانشگاه برگزار شد.

       بر اساس این گزارش، در این نشست که به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و با حضور جمعی از دانشگاهیان برگزار گردید، دکتر علی اکبر جعفری عضو هیات علمی گروه علوم سیاسی دانشگاه، علم را بین‌المللی‌ترین مقوله در میان اقوام مختلف دنیا دانست و با اشاره به این‌که علت محوری پدیده انقلاب اسلامی که منجر به پیشرفت‌های بی‌شماری در عرصه‌های مختلف گردید، تقابل استراتژی‌ها بوده است، گفت: استراتژی حفظ و تغییر وضع موجود، این رویداد بزرگ را رقم زد. قدرت‌های بزرگ مایل بودند که ایران همیشه وابستگی در عرصه‌های مختلف علمی و نظامی را یدک بکشد، اما امام راحل(ره) به‌دنبال شکستن سلطه دولت‌های استکباری و استقلال کامل ایران در عرصه‌های سیاسی، نظامی، اقتصادی و علمی بود و این امر را با ایجاد وحدت میان مردم و استفاده از ایمان و وحدت کلمه، تحقق بخشید.

      دکتر جعفری با اشاره به موقعیت استراتژیک و ژئوپولوتیک ایران به‌دلیل وجود منابع طبیعی و ذخایر غنی موجود، این امکانات را در کنار بهره‌گیری از توان جوانان و نخبگان ایران، ابزاری برای استفاده مسوولان و بنیان‌گذاران نظام اسلامی در راستای توسعه و پیشرفت کشور دانست و اظهار داشت: با توجه به وجود این امکانات و متخصصان توانمند، جامعه نخبگانی ایرانی از ابتدای پیروزی انقلاب، فعل خواستن را صرف کرده و ما امروزه شاهد این جایگاه مقتدرانه از کشور ایران اسلامی در میان جهانیان هستیم که مهم‌ترین موضوع در این مسیر، دست‌یابی به توانمندی بلامنازع در حوزه هسته‌ای، موشکی و پهپاد است.

       عضو هیات علمی دانشگاه با تاکید بر این نکته که کشورهای استکباری و معاند، از پیشرفت‌های ایران در حوزه‌های مختلف به خشم آمده است، گفت: یکی از معایب و موانع اساسی در مسیر پیشرفت بیشتر کشور، عدم پیوند همه‌جانبه دانشگاه با صنعت است که باید این موضوع تقویت گردد. هم‌چنین به‌کارگیری صحیح نخبگان و استفاده از توان ایشان در فضای مناسب می‌تواند مانع خروج این جمع از کشور و تداوم اقتدار و سربلندی ایران اسلامی گردد.

روابط عمومی دانشگاه مازندران

 

اشتراک گذاری