با حضور رییس ستاد استانی آزمون‌های سراسری:

اولین نشست ستاد استانی آزمون‌های سراسری در دانشگاه مازندران برگزار شد

  • 14 Jun 2023
  • کد خبر: 404580
  • 13155

اولین نشست ستاد استانی آزمون‌های سراسری در دانشگاه مازندران برگزار شد

 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه مازندران، اولین نشست ستاد استانی آزمون‌های سراسری با حضور دکتر حشمت‌اله علی‌نژاد رییس دانشگاه و رییس ستاد استانی آزمون‌های سراسری و اعضای ستاد استانی به میزبانی دانشگاه معین استان برگزار شد.

بر اساس این گزارش، دکتر علی‌نژاد در این نشست با تاکید بر این‌که آزمون سراسری یکی از حساس‌ترین و تعیین کننده‌ترین آزمون‌ها برای داوطلبان و خانواده‌های آن‌ها است گفت: این آزمون به‌دلیل سنجش و غربال‌گری مستعدان و هدایت آن‌ها به سوی دانشگاه‌ها، مراکز آموزشی و اشتغال از اهمیت بسیار ویژه‌ای برخوردار است.

       رییس ستاد استانی آزمون‌های سراسری با بیان این‌که آزمون‌های سراسری یکی از مولفه‌های امنیت ملی ما هستند که علاوه بر تاثیرگذاری ملی، در سطح جهانی نیز موثر است افزود: اگر خدشه‌ای در برگزاری آزمون‌ها وارد شود، اعتماد عمومی آسیب جدی خواهد دید و سلب اعتماد عمومی در زمینه سلامت و امنیت آزمون از اهداف مهم رسانه‌های معاند است.

       رییس دانشگاه معین استان با اشاره به ابلاغ دستورالعمل وزارت کشور مبنی بر همکاری کلیه دستگاه‌های مرتبط و مسوول، این ابلاغیه را نشان‌دهنده اهمیت برگزاری با کیفیت و امن آزمون‌ها دانست و اذعان داشت: در دانشگاه مازندران که مجری آزمون‌های سازمان سنجش‌است آزمون‌های متعددی توسط اداره امور آزمون‌ها برگزار می‌شود ولی نحوه اجرا و تضمین امنیت و کیفیت آزمون‌های سراسری از اهمیت دوچندانی برخوردار است.

        دکتر علی‌نژاد با تاکید بر این‌که دانشگاه مازندران به‌عنوان مسوول استانی برگزاری آزمون‌های سراسری، تلاش مضاعفی را در جهت هماهنگی با دست‌اندرکاران و زحمت‌کشان استان به‌عمل خواهد آورد افزود: اراده و خواست ما بر آن است تا با حضور تمامی صاحبان تجربه، امن‌ترین و باکیفیت‌ترین آزمون را در نیمه تیرماه سال‌جاری برگزار نماییم.

       در ادامه این نشست، دکتر رحمت عباس‌نژاد سرستی معاون آموزشی دانشگاه معین و دبیر ستاد استانی آزمون‌های سراسری اظهار داشت: امسال داوطلبان آزمون سراسری دو فرصت مساوی در دو آزمون جداگانه برای ورود به دانشگاه‌های کشور دارند و برای داوطلب امکان شرکت در یک یا هر ۲ نوبت آزمون فراهم‌ شده است.

       دکتر عباس‌نژاد با تاکید بر این‌که تمامی حوزه‌های برگزاری آزمون در سطح استان باید تلاش کنند تا آزمون‌ها دقیق و مطمئن برگزار شود اظهار داشت: همه‌ باید تلاش کنیم تا آزمون سراسری به‌درستی و بدون هرگونه نقص و یا کاستی و با رعایت عدالت در استان مازندران برگزار شود.

       معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه خاطرنشان کرد: همه ما باید با هم‌افزایی، هم‌راه و یاری‌گر سازمان سنجش آموزش کشور باشیم و این رسالت بزرگ را به‌خوبی به سرانجام برسانیم.

     دبیر ستاد استانی آزمون‌ها، ایجاد سامانه طراحان سوال جهت ایجاد مشارکت حداکثری معلمان و استادان دانشگاه‌ها را از اقدامات شایسته سازمان سنجش و در راستای عدالت آموزشی برشمرد و از نمایندگان تام‌الاختیارخواست تا سامانه ورود اطلاعات عوامل اجرایی را نیز با جدیت و هر چه سریع‌تر تکمیل نمایند.

    دکتر عباسنژاد همکاری و هماهنگی بخش‌های مختلف استان و حوزه‌های برگزاری آزمون‌ها برای اعتمادسازی و اجرای با کیفیت آزمون‌ها را ضروری عنوان کرد و گفت: در حال حاضر، حفاظت مخازن اصلی و فرعی بسیار مهم است و بنا به گزارش‌های منتشرشده از سازمان سنجش، سالم‌ترین،‌ امن‌ترین و مدبرانه‌ترین آزمون‌ها طی دو سال گذشته انجام شده است.

       دکتر همت‌اله رورده رییس حفاظت از آزمون‌های استان نیز با اشاره به تلاش شبانه‌روزی بخش حفاظت از آزمون در سراسر استان گفت: درخصوص حفظ سلامت آزمون سراسری به تمامی داوطلبان و خانواده‌های آن‌ها اطمینان کامل داده می‌شود که تمامی تدابیر و تمهیدات لازم برای حفظ امنیت مخازن سوالات و برگزاری آزمون اندیشیده شده و جای هیچ‌گونه نگرانی نیست.

       دکتر روده هم‌چنین از تجهیز کلیه مخازن به دوربین‌های مدار بسته و حضور نیروهای حفاظتی در زمان قرنطینه سوالات خبر داد و خاطرنشان کرد: در این مرحله هیچ خدشه‌ای به سوالات ارسالی از سوی سازمان سنجش وارد نمی‌شود.

       وی با اشاره به گروه‌های سودجو در فضاهای مجازی و فریب داوطلبان تصریح کرد: با هماهنگی و همکاری بخش اجرا و حفاظت و هم‌چنین اطلاع‌رسانی درست در فضاهای مجازی و رسانه‌های گروهی، باید خانواده‌ها و داوطلبان را با ابزارهای سودجویی و تقلب آگاه نماییم.

       در ادامه جلسه اعضای ستاد استانی به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود در خصوص برگزاری با کیفیت‌تر و امن‌تر آزمون سراسری پرداختند و در پایان، ابلاغ های صادره از سوی رییس ستاد استانی آزمون‌ها به اعضا اهدا شد.

      با توجه به ابلاغیه 18 بهمن 1401 سازمان سنجش آموزش کشور،  اعضای ستاد استانی  آزمون‌های سراسری تعیین و احکام رسمی  برای کلیه افراد صادر شد. بر مبنای این ابلاغیه، با معرفی مسئولان ذیربط، نمایندگانی از استانداری، ‌اداره کل آموزش و پرورش،‌ فرماندهی نیروی انتظامی، دانشگاه آزاد اسلامی، ‌دانشگاه پیام نور، دانشگاه‌ علوم پزشکی مازندران و 3 نماینده با سابقه تام‌الاختیار شهرستان‌های استان، عضو ستاد استانی آزمون‌های سراسری می‌باشند. هم‌چنین دبیرخانه ستاد آزمون‌های سراسری نیز در دانشگاه مازندران تشکیل و به صورت مستمر، دستورالعمل‌ها و برنامه‌های سازمان سنجش را رصد و در اجرای دقیق آن‌ها برنامه‌ریزی و تلاش می‌نماید.

       یادآور می‌شود: آزمون سراسری نوبت دوم، ۱۴ و ۱۵ تیر ماه سال جاری در نوبت‌های صبح و عصر در سراسر کشور برگزار می‌شود.

روابط عمومی دانشگاه مازندران

امور رسانه‌های گروهی

اشتراک گذاری