پیام رییس دانشگاه مازندران برای اختتامیه جشنواره حرکت:

انجمن‌های علمی، نقشی بی‌بدیل در سرزندگی و رشد علمی دانشگاه‌ها دارند

  • 23 May 2023
  • کد خبر: 267500
  • 13802

انجمن‌های علمی، نقشی بی‌بدیل در سرزندگی و رشد علمی دانشگاه‌ها دارند


پیام رییس دانشگاه مازندران برای اختتامیه جشنواره حرکت:

انجمن‌های علمی، نقشی بی‌بدیل در سرزندگی و رشد علمی دانشگاه‌ها دارند

     به گزارش روابط عمومی دانشگاه مازندران، آیین اختتامیه پانزدهمین جشنواره بین‌المللی حرکت با حضور دکتر زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر کلانتری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، دکتر علی‌نژاد رییس دانشگاه مازندران، دکتر حسینی‌پور استاندار مازندران، جمعی از مسئولان وزارتی، استانی، دانشگاهی و جمع کثیری از دبیران کل انجمن‌های علمی دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور، دبیران اتحادیه‌های علمی دانشجویی و کارشناسان انجمن‌های علمی در روز سه‌شنبه دوم خرداد 1402 به میزبانی دانشگاه مازندران برگزار شد.

       بر اساس این گزارش، در ابتدای این مراسم، دکتر حشمت‌اله علی‌نژاد رییس دانشگاه مازندران ضمن خیرمقدم و خوش‌آمدگویی به میهمانان جشنواره، یاد و خاطره شهید آیت‌الله سلیمانی را نیز گرامی داشت.

       متن سخنان رییس دانشگاه مازندران و رییس پانزدهمین جشنواره بین‌المللی حرکت به‌دین شرح می‌باشد:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

       جشنواره حرکت رویدادی بزرگ در عرصه رقابت علمی کشور است و انجمن‌های علمی به مثابه پویاترین بخش دانشجویی، نقشی بی‌بدیل در سرزندگی و رشد علمی دانشگاه‌ها دارند. ثمره این فعالیت‌ها طی یک سال تحصیلی، در بستر رقابتی رویدادی بزرگ، تحت عنوان جشنواره حرکت نمایش داده می‌شود.

    جشنواره‌ی ملی حرکت، به تعبیری دیگر، حرکتی است ملی برای شکوفایی استعدادهای شگرف جوان خلاق و اندیشمند ایرانی، برای اعتلای ایران و ایرانی و برای ارتقاء موقعیت و اندیشه‌های کمال‌جویی ایرانی و برای ایجاد فردایی بهتر، ایرانی‌آبادتر و آزادتر در پرتو اراده‌ و استعدادهای جامعه دانشجویی کشوراست.

   برقراری ارتباط محکم میان انجمن‌های علمی و مسایل کشور در حوزه صنعت و جامعه از مهم‌ترین مباحثی است که کمک شایانی به تقویت ارتباط میان دانشگاه و جامعه خواهد کرد.

       امروز جامعه ما نیازمند آموزش‌های مهارتی است و در این مسیر، تعامل دانش استادی و تجارب دانشجویی ترکیبی بی‌نظیر و متفاوت را پدید می‌آورد به‌گونه‌ای که به جای یک رابطه یک سویه، این دو رکن مهم در کنار یکدیگر و به صورت هم‌افزا بحث علم‌آموزی و مهارت‌افزایی را پیش می‌برند و جشنواره حرکت تبلور همین ارتباط موثر و کارآمد است.

       در شرایط کنونی،‌ تلاش برای جریان پیشرفت در کشور، نه فقط به عنوان یک فعالیت‌ مرسوم و متداول دانشگاهی، بلکه به عنوان یک ضرورت جدی و برای بقای یک حرکت اجتماعی در جامعه باید شکل بگیرد و در این راستا باید از تمام امکانات‌ و فرصت‌ها به‌ویژه توان دانشجویان نخبه، صاحب فکر و ایده و آینده‌ساز کشور بهره ببریم. از این‌رو دانشگاه همواره به‌دنبال آن است تا برای حضور فعال و موثر دانشجویان مدل همکاری با صنعت و جامعه را برنامه‌ریزی و اجرا نماید. طرح کواپ به عنوان طرح نمونه ملی از نتایج همین دغدغه‌مندی در دانشگاه مازندران است که خوشبختانه با استقبال وزارت عتف به‌عنوان طرح نمونه در دانشگاه‌های سراسر کشور اجرا خواهد شد.

       خوشبختانه جشنواره حرکت با کیفیت بالایی در دانشگاه مازندران برگزار شد و این کیفیت مرهون توان و پتانسیل بالای شما دانشجویان عزیز شرکت‌کننده از سراسر کشور است که با حضورتان جشنواره را مزین نمودید. ارا‌یه گزارش و توضیحات شایان توجه شما دانشجویان فعال در غرفه‌ها بیان‌گر میزان بالای تسلط شما به علم و فناوری و نوید بخش آینده به مراتب روشن‌تر برای آسمان علم و دانش کشور عزیزمان است.

       تردید نداریم که آینده کشور از آن شما دانشجویان امروز است و ما به توان شما برای مواجهه و حل مسایل کشور اعتماد داریم.

       در جشنواره پانزدهم دانشگاه مازندران میزبان 86 دانشگاه از سراسر کشور بوده است و مجموعا 1288 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال گردید که شامل 5 گروه: دام‌پزشکی و کشاورزی با ۱۶۵ اثر، علوم پایه با ۱۶۳ اثر، فنی و مهندسی با ۳۷۷ اثر، هنر و معماری با ۹۵ اثر و گروه علوم انسانی با ۴۴۹ اثر بوده است.

       از میان آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره 600 اثر منتخب و در 86 غرفه به نمایش گذاشته شد که از میان این آثار در اختتامیه حدود 180 اثر برگزیده مورد تقدیر قرار خواهد گرفت.

     در این فرصت از مقام عالی وزارت جناب آقای دکتر زلفی‌گل و معاون محترم فرهنگی وزارت به خاطر اعتمادی که به دانشگاه مازندران داشته و میزبانی جشنواره را به این مرکز آموزش عالی سپرده‌اند تشکر و قدردانی می‌نمایم. بدون شک حضور وزیر محترم در جشنواره مایه دلگرمی همه شرکت کنندگان و نشانگر اهمیت این رویداد علمی و فرهنگی است.

    هم‌چنین از معاون محترم فرهنگی دانشگاه و مجموعه همکاران‌شان که طی چند ماه گذشته به صورت مستمر پیگیر امور جشنواره بوده‌اند و معاونت محترم دانشجویی به‌خاطر همراهی همه‌جانبه و  از 34 دانشجوی عزیزی که طی یک‌ماه گذشته به صورت شبانه‌روزی در برنامه‌ریزی و اجرای با کیفیت جشنواره تلاش کرده‌اند تشکر و سپاسگزاری می‌نمایم.

    از نهادهای اجرایی شهرستان بابلسر به‌خصوص شورای شهر و شهرداری بابلسر که همراهی ویژه‌ای با دانشگاه داشته‌اند، همینطور از هلال احمر و نیروی انتظامی شهرستان تقدیر و تشکر به‌عمل می‌آورم.

       امیدوارم از روزهای اقامت در دانشگاه ساحلی مازندران و جشنواره بین‌المللی حرکت، خاطرات زیبا، دوستی‌های جدید و پردست‌آورد ساخته باشید و به سلامت به دانشگاه‌های‌تان بازگردید.

​​​​​​​

برای اولین بار در مصوبه شورای فرهنگ عمومی شهرستان بابلسر شاهد اختصاص بودجه‌ به نهادهای فرهنگی شهرستان بودیم

       به گزارش روابط عمومی دانشگاه مازندران، دکتر مرتضی علویان معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه مازندران و دبیر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی حرکت در آیین اختتامیه این جشنواره گفت: از شهريور ۱۴۰۱ که دستورالعمل پانزدهمین جشنواره بین‌المللی حرکت به ما ابلاغ شد، دبیرخانه شکل گرفت و ۱۲۴۹ اثر در ۵ گروه شامل دامپزشکی و کشاورزی با ۱۶۵ اثر، علوم پایه با ۱۶۳ اثر، فنی و مهندسی با ۳۷۷ اثر، هنر و معماری با ۹۵ اثر و گروه علوم انسانی با ۴۴۹ اثر به دبیرخانه ارسال شد. همچنین جریان جدیدی با عنوان سفیر حرکت امسال شکل گرفت که علاقه‌مندان، از جشنواره‌های قبلی کلیپ می‌ساختند و به عنوان سفیر حر‌کت در جریان آن ایده‌پردازی‌هایی صورت می‌گرفت که در این بخش نیز ۳۹ اثر شرکت داشتند و مجموع آثار به ۱۲۸۸ اثر رسید.

       دکتر مرتضی علویان اذعان داشت: طبق مصوبه وزارت علوم، آثاری که ۵۰ درصد امتیاز را آوردند به دبیرخانه فرستاده شدند و حدود ۲۰۰ اثر از مجموعه آثار به عنوان منتخب در پایان این جشنواره تجلیل می‌شود.

       از بدو تشکیل دبیرخانه براساس ابلاغیه ۵ کارگروه شامل بخش رقابتی، بخش نمایشگاهی، بخش انجمن پویا، بخش انجمن بین‌الملل و بخش سفیر حرکت تشکیل شدند.

       دبیر این جشنواره تصریح کرد: براساس‌ بخش‌نامه‌ای که دبیرخانه مرکزی به ما ابلاغ کرد دانشجویان در چهار سطح تقسیم‌بندی شدند و غرفه‌ها میان آنان تقسیم شد.

       معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه مازندران اظهار داشت: باتوجه به دغدغه‌هایی که وجود داشت سعی کردیم بخش خصوصی را وارد کار کنیم تا آثار دانشجویان تجاری‌سازی شود. از چندین بخش خصوصی فعال کشور دعوت کردیم تا هم مازندران و دانشگاه مازندران را بشناسند و هم آغاز فرایندی شود که مازندران در مسیر پیشرفت حرکت کند.

       دکتر علویان بیان داشت: برای اولین بار در مصوبه شورای فرهنگ عمومی شهرستان بابلسر شاهد اختصاص بودجه‌ به نهادهای فرهنگی شهرستان بودیم که امیدواریم این امر به دغدغه‌های دانشگاهی کمک کند.

روابط عمومی دانشگاه مازندران

امور رسانه‌های گروهی

​​​​​​​

اشتراک گذاری