با حضور رییس دانشگاه انجام شد:

آموزش تاريخ در قالب نمايش در کلاس درس تاریخ

  • 07 May 2023
  • کد خبر: 149747
  • 17829

آموزش تاريخ در قالب نمايش در کلاس درس تاریخ

      به گزارش روابط عمومي دانشگاه، دکتر علي‌نژاد ریيس دانشگاه در حاشيه حضور در دانشکده علوم انساني و اجتماعي جهت تبريک روز استاد، در کلاس درس تاريخ يکي از استادان گروه تاريخ حضور يافت.

      بر اساس این گزارش، در اين کلاس درس تاریخ، دانشجويان به روش نمايشي تاريخ مازندران سده‌هاي دهم و يازدهم هجري را در قالب داستان شاعر شهير ايراني طالب آملي به مرحله اجرا درآوردند.

     یادآور می‌شود: محمدبن عبدالله آملي معروف به «طالب آملي» يا «طالبا» و ملقب به «ملک الشعراء» با تخلص«طالب»، «آشوب» و «آتش» از شاعران بزرگ پارسی و طبری سراي ايران عصر صفوي است. اين شاعر هم‌چنين در ریاضیات، نجوم، حکمت و عرفان دستی قوی داشته و یکی از تواناترین شاعران سبک هندی شمرده مي‌شود. ضمنا از آنجايي که طالب آملی کمتر از شاعران بزرگ دیگر در ایران مورد توجه قرار گرفته‌ است؛ لذا غالبا از وي به شاعري مظلوم و غم‌ديده ياد مي‌شود. طالب آملي به مبلغ بزرگ فرهنگ و تمدن ايراني و به ويژه مازندراني در شبه قاره هند شهرت دارد. او علي‌رغم عمر کوتاهش(وفات در 42 سالگي) حدود 23 هزار بيت شعر سروده است؛ که خود عدد قابل توجهي محسوب مي‌شود. اشعار طالبا به اين شاعر گران‌سنگ خطه مازندران منسوب است. مزار وی به اختلاف در شهرهای لاهور، کشمير، کابل و آگره در کشورهاي هند، پاکستان و افغانستان ذکر مي‌شود.

    لازم به ذکر است، معاون آموزشي و تحصيلات تکميلي، مدير تحصيلات تکميلي، مدير امور آموزشي، معاونان آموزشی، پژوهشي و فرهنگي دانشکده و کارشناسان و مديران دانشکده علوم انساني و اجتماعي رییس دانشگاه را همراهی کرده و دانشجويان و استادان را مورد تشويق قرار دادند. ضمنا آموزش تاريخ در قالب نمايش، يکي از تکنيک‌هاي آموزشي در عرصه علم تاريخ به‌شمار مي‌آيد.

اشتراک گذاری