هم‌زمان با فرارسیدن ۱۲ اردیبهشت صادر شد:

پیام تبریک رییس دانشگاه مازندران به‌مناسبت روز معلم

  • 30 Apr 2024
  • کد خبر: 1863984
  • 459

پیام تبریک رییس دانشگاه مازندران به‌مناسبت روز معلم

هم‌زمان با فرارسیدن ۱۲ اردیبهشت صادر شد:

پیام تبریک رییس دانشگاه مازندران به‌مناسبت روز معلم

       به گزارش روابط عمومی دانشگاه مازندران، به مناسبت فرارسیدن ۱۲ اردیبهشت سال‌روز شهـادت استاد شهید آیت‌الله مرتضی مطهری و روز گرامی‌داشت مقام شامخ معلم، دکتر حشمت‌الله علی‌نژاد رییس این دانشگاه در پیامی این روز را به متولیان امر آموزش، تعلیم و تربیت تبریک گفت.

       بر اساس این گزارش، متن این پیام به شرح زیر می‌باشد:

بسم الله الرحمن الرحیم

۱۲ اردیبهشت، روز معلم و سال‌روز شهادت عالمی باتقوا، دانشمندی فرزانه و متعهد و مجاهدی نستوه و شجاع، علامه شهید مرتضی مطهری است که در دوران سیاه حکومت پهلوی، سهم بارزی در تبیین دین اسلام داشت. عالم ولایت‌مدار و مخلصی که تعلیم و تربیت را موهبتی از جانب خالق باری‌تعالی می‌دانست و ذره‌ای از انجام رسالت اصلی که همان تربیت نسل مورد نیاز آینده نظام مقدس اسلامی بود فروگذار نکرد.

       بی‌تردید مقام معلمی، یکی از مقامات الهی است که خداوند متعال، از وجود خود این شان عظیم را در وجود انبیای الهی و اولیای پاک خود نهاده است و چه بسیار انسان‌هایی که با پذیرش مسوولیتی خطیر، قدم در این مسیر الهی گذاشته‌اند و خود، الگوی صداقت و انسانیت هستند و همواره در طول تاریخ، تشنگان معرفت و دانش را سیراب می‌کنند.

      معلمی، هنری الهی برای هدایت بشریت از ظلمات به وادی روشنایی و منقش‌کردن علم و ایمان بر لوح جان جویندگان حقیقت است.

       این روز بزرگ، فرصت مغتنمی است برای ما تا گوشه‌ای از زحمات و مجاهدت‌های معلمان و اساتیدی که با نجابت و صبورانه، همه وجود و هستی خود را وقف تعلیم و تربیت نسلی متعهد و فرهیخته برای ساختن آینده ایران اسلامی می‌کنند، قدردانی کنيم.

       فرا رسیدن هفته معلم و گرامی‌داشت مقام شامخ معلم به‌عنوان عنصر اصلی در تعلیم و تربیت، فرصتی ارزشمند است تا همه اقشار جامعه، یک‌بار دیگر به نقش و جایگاه والا و بی‌نظیر معلم توجه و درباره آن تفکر کنند.

     این‌جانب ضمن تبریک روز معلم به همه زحمت‌کشان سنگر تعلیم و تربیت به‌ویژه اساتید فرهیخته دانشگاه مازندران تبریک گفته، آرزوی توفیقات روزافزون ايشان را در پرتو رهنمودهای مقام عظمای ولایت و در ظل توجهات حضرت بقیه الله الاعظم(عج) آرزومندم.

روابط عمومی دانشگاه مازندران

 

اشتراک گذاری