هم‌زمان با فرا رسیدن ایام سوگواری سالار شهیدان انجام شد:

یادداشت عضو هیات علمی دانشگاه مازندران به‌مناسبت آغاز ماه محرم

  • 17 Jul 2023
  • کد خبر: 565633
  • 16174

یادداشت عضو هیات علمی دانشگاه مازندران به‌مناسبت آغاز ماه محرم

هم‌زمان با فرا رسیدن ایام سوگواری سالار شهیدان انجام شد:

یادداشت عضو هیات علمی دانشگاه مازندران به‌مناسبت آغاز ماه محرم

       به گزارش روابط عمومی دانشگاه مازندران، دکتر محسن موسوی عضو هیات علمی دانشکده الهیات و معارف اسلامی، به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم و شهادت حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع)، در یک دل‌نوشته ادبی به معرفی حضرت امام حسین(ع) پرداخت.

         متن کامل این یادداشت را در زیر مشاهده می‌کنید:

سید شهیدان جبهه مقاومت

        حسین، نام نوه رسول خدا است. حسین، نام فرزند علی مرتضی است. حسین، نام پسر فاطمه زهرا است. آری همه‌ این‌ها هست.  اما حسین، سیدالشهدا است. سید و سرور شهدای جبهه مقاومت. مقاومت در برابر باطل زمانه. ایستادگی در مقابل زورگویی‌های خلیفه خود خوانده خودشناس خدانشناس و در برابر مردم و پیامبر خدا، ناسپاس.

     حسین، نماد مقاومت است. حسین، نقطه عطف هستی، در رویارویی حق با باطل است. از این‌رو بود که خود فرمود:« مثلی لایبایع مثل یزید؛ هر که مانند من باشد، با مانند یزید بیعت نمی‌کند». هر کس پیش از حسین، چون حسین اندیشید و هر کس بعد از شهادت و حیات دنیایی حسین، روش حسین را پسندید، پای در آن راه نهاد، مانند حسین، عمل خواهد کرد. این تفسیر عملی حدیث «من احبنا فلیعمل بعملنا» است. برنامه عملی حسین، در مسیری که به کربلا انجامید، بر مدار حق بود. حق‌جویی، حق‌گویی، حق‌پویی و هرچه که همراهی با حق را برساند، با حرکت حسین در جبهه مقاومت، تفسیر عینی یافت. حسین اهل شعار نبود، با اهل شعار هم میانه خوبی نداشت. در خصوص مردی که تظاهر به شیعه‌بودن و پیروی از راه اهل‌بیت داشت، ادعایش و اظهار دوستی و همراهی‌اش را دروغ خواند. فرمود:« لاتدعین شیئا یقول‌الله لک کذبت و فجرت؛ ادعای چیزی مکن که خداوند تو را دروغگوی فاجر بخواند». حسین شاعر نمی‌خواهد. حسین شعارگو نمی‌خواهد. حسین مدعی دوستی نمی‌خواهد. حسین همراه می‌خواهد. هنوز صدای او بر گوش جان‌ها  دم به دم می‌رسد که گفت:« کیست مرا یاری کند؟»  آیا کسی هست که حسین خدا را یاری رساند و از ناموس خدا و خاندان رسول خدا دفاع کند.؟

روابط عمومی دانشگاه مازندران

امور رسانه‌های گروهی​​​​​​​

اشتراک گذاری