هم‌زمان با فرا رسیدن میلاد حضرت معصومه(س) انجام شد:

یادداشت عضو هیات علمی دانشگاه مازندران به‌مناسبت روز دختر

  • 21 May 2023
  • کد خبر: 231176
  • 16749

یادداشت عضو هیات علمی دانشگاه مازندران به‌مناسبت روز دختر

 

       به گزارش روابط عمومی دانشگاه مازندران، دکتر سیدباقر حسینی عضو هیات علمی دانشکده الهیات و معارف اسلامی، در یک یادداشت تحلیلی به مناسبت سال‌روز میلاد کریمه اهل بیت حضرت معصومه(س)، به تشریح جایگاه ویژه دختر در مبانی اسلام پرداخت.

         متن کامل این یادداشت را در زیر مشاهده می‌کنید:

بسم الله الرحمن الرحیم

دختران گرامی دانشگاه مازندران

سلام علیکم

       در تقویم ایران اسلامی عزیزمان، روز ولادت حضرت فاطمه معصومه علیها السلام، دختر پاک نهاد امام کاظم(ع) و خواهر محبوب امام رضا (ع)، روز ملی دختران نامیده شده است. بانویی که در پاکی و درست‌کاری، علم و معرفت، زبان‌زد عام و خاص است. دختری که در خاندان پیامبر(ص)، لقب کریمۀ اهل بیت را به خود اختصاص داد و نگین شهر قم شد.

       میلاد باسعادت کریمۀ اهل بیت، حضرت فاطمه معصومه علیها السلام و روز ملی دختر را به شما دختران افتخار آفرین سرزمینم، تبریک عرض می‌کنم.

       پیامبر مهربانی‌ها، حضرت محمد (ص) درباره شما فرموده است: بهترین فرزندان شما، دختران هستند و کسی که باعث خوشحالى دخترش شود، خداوند روز قیامت او را خوشحال مى‌کند. روز ملی دختران، روز برداشتن برداشتهای غلط از جامعه دختران است.

       دختران یا بهتر بگوییم مادران آینده، رکن اساسی یک خانواده متعالی و مهم‌ترین عامل سعادت یک ملت‌اند. شما دختران گرامی ایران زمین، به شایستگی اثبات نموده‌اید که درعرصه‌ی فعّالیتهای اجتماعی، سیاسی، علمی و فعّالیتهای گوناگون، همراه با حفظ کرامت انسانی، آنچه را که اقتضای زمان است و در انجام آن احساس وظیفه نموده‌‎اید را به بهترین شکل ممکن به سرانجام می‌رسانید.

       راز خوشبختی انسان‌ها در این است که عقلانیت را سرلوحه امور قرار داده و با مطالعه و تحقیق، در سعادت‌بخشی به خود و دیگران نقش‌آفرین باشد. از صمیم قلب، برای همه دختران سرزمینم، به‌ویژه دختران گرامی و فرهیختۀ دانشگاه مازندران، سلامتی و عاقبت به‌خیری را آرزو می‌کنم.

سیدباقر حسینی

عضو هیات‌علمی دانشکده الهیات و معارف اسلامی

دانشگاه مازندران​​​​​​​

اشتراک گذاری