گزارش عملکرد یکساله روابط عمومی دانشگاه مازندران - دانشگاه مازندران
گزارش عملکرد یکساله روابط عمومی دانشگاه مازندران
- 17 May 2023
- کد خبر: 204804
- 16437
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، همزمان با فرا رسیدن 27 اردیبهشت، روز ملی ارتباطات و روابط عمومی، حسین یحییزاده مدیر روابط عمومی دانشگاه مازندران، گزارش عملکرد اقدامات انجامشده این مدیریت را در طول یکسال اخیر اعلام کرد.
در ذیل، متن کامل این گزارش عملکرد را مشاهده میکنید:
گزارش عملکرد روابط عمومی دانشگاه مازندران در یکسال اخیر
فعالیتهای روابط عمومی در دو بخش فضای مجازی و حقیقی انجام میشود که به برخی از آنها اشاره میکنم:
1- فعالیتهای روابط عمومی دانشگاه در فضای حقیقی
- اطلاعرسانی و تهیه گزارش از فعالیتهای مختلف دانشگاه به اشکال و روشهای مختلف اطلاعرسانی(درج در سایت، درج در شبکههای اجتماعی، بهصورت مکتوب، گزارش عملکرد، ویژهنامه، بروشور، کتابچه، بنر، پوستر، تراکت، تابلوی اعلانات و ...
- تهیه و درج تعداد 512 خبر، مصاحبه، گفتوگو، گزارش، پیام و بیانیه و تعداد 397 اطلاعیه(مجموعا: 909 خبر و اطلاعیه) در سایت دانشگاه مازندران
- بازتاب و انعکاس اخبار و رویدادهای دانشگاه در سایت وزارت علوم، خبرگزاریها و سایر پایگاههای اطلاعرسانی کشور، مطبوعات و شبکههای اجتماعی
- برقراری ارتباط با مراکز خبری، صدا و سیما، خبرگزاریها، پایگاههای خبری، مطبوعات و ...
- همکاری با خبرگزاریهای مختلف برای معرفی و مصاحبه با اساتید صاحبنظر و کارشناس در خصوص مسایل روز کشور و جهان و درج در خبرگزاری مذکور
- همکاری با خبرگزاریها، پایگاههای اطلاعرسانی و مطبوعات نظیر: ایرنا، ایسنا، ایکنا، آریا، تسنیم، تابناک، اطلاعات، همشهری، آرمان، شرق، ایران، بشیر، وارش، حرف، نقش قلم، پنجره نو، فجر شمال، فجر خزر، بابلنامه، ایکنا، وارش نیوز، برترین خبر، باشگاه خبرنگاران جوان، عصر آزادی، پاکان، گزارشگر، فانوس شمال و ...جهت انعکاس اخبار و رویدادهای دانشگاه مازندران.
- مشارکت و همکاری(حضوری و مجازی) با حوزهها و بخشهای مختلف دانشگاه برای برگزاری نشستها، همایشها، گردهماییها، سمینارها، کارگاههای آموزشی، کنفرانسها و ...(عکاسی، فیلمبرداری، تهیه خبر، گزارش، نماهنگ، اجرا و ...)
- برگزاری مراسم و آیینهای مختلف( حضوری و مجازی) مانند جشن تشویق فرزندان ممتاز کارکنان دانشگاه، روز استاد، روز کارمند، هفته پژوهش، هفته دفاع مقدس و ...
- فضاسازی و تبلیغات محیطی به جهت مناسبتهای مختلف ملی و مذهبی
2- فعالیتهای روابط عمومی در فضای مجازی
- نگاه هفته( 214 مورد طراحی و منتشر گردید)
- تازههای دانشگاه( 37 مورد تدوین و منتشر گردید)
- تازههای دانشگاه به زبان انگلیسی( 13 مورد تدوین و منتشر گردید)
- لذت انتظار( 141 مورد تدوین و منتشر گردید)
- 60 ثانیه با معرفی کتب اساتید دانشگاه مازندران( 76 مورد تدوین و منتشر گردید)
- وصیتنامه آلالههای سرخ شهادت( 47 مورد طراحی و منتشر گردید)
- معرفی مدیران دانشگاه( 32 مورد منتشر گردید)
- معرفی یاوران علمی دانشگاه( 34 مورد منتشر گردید)
- چگونه بنویسیم( 41 مورد طراحی و منتشر گردید)
- پارسیگو باشیم( 86 مورد طراحی و منتشر گردید)
- خوبه بدونیم که( 423 مورد طراحی و منتشر گردید)
- کلیپ انگیزشی( 56 مورد تدوین و منتشر گردید)
- آداب تشریفات( 41 مورد طراحی و منتشر گردید)
- قدردان زحمات شما هستیم( 29 مورد طراحی و منتشر گردید)
- ادامه فعالیت مستمر و پیگیرانه روابط عمومی در گروه رسانههای گروهی دانشگاه مازندران با حدود 120 نفر از خبرنگاران و اصحاب رسانههای گروهی
- تشکیل و راهاندازی کانال روابط عمومی در پیام رسان ایتا به منظور اطلاعرسانی دقیق و بهموقع اخبار و رویدادهای دانشگاه به دانشگاهیان.
- معرفی 249 عضو هیات علمی دانشگاه مازندران
- فعالیت در شبکههای اجتماعی اینستاگرام، تلگرام و ایتا
3- فعالیتهای روابط عمومی دانشگاه مازندران در مسوولیت دبیرخانه شورای هماهنگی روابط عمومی
دانشگاهها و پارکهای علم و فناوری منطقه 2 کشور
روابط عمومی دانشگاه مازندران بهعنوان دبیر منطقه 2 کشور، فعالیتهای منحصر بهفرد و چشمگیری داشته که باعث الگوبرداری سایر مناطق از این فعالیتها شده است. از مهمترین اقدامات این دبیرخانه میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
فعالیتهای روابط عمومی در منطقه دو کشور
(مدیر روابط عمومی دانشگاه مازندران هماکنون طی 5 دوره 2 ساله(مجموعا 10 سال) دبیری منطقه را برعهده دارد)
- مهمترین اقدامات این دبیرخانه در سال اخیر عبارت است از:
- ادامه مسئولیت و همکاری با وزارت علوم در کمیته ارزیابی عملکرد روابط عمومیهای دانشگاههای کشور
- برگزاری 5 دوره مهارتافزایی مجازی ویژه مدیران و کارشناسان دانشگاههای سراسر کشور با موضوعات ابلاغی ادارهکل روابط عمومی وزارت علوم.
- برگزاری 4 جلسه تخصصی مجازی(ویژه مدیران روابط عمومی منطقه)(هر فصل یک نشست)
- برگزاری 4 کارگاه آموزشی مجازی(ویژه مدیران و کارشناسان روابط عمومی منطقه)(هر فصل یک کارگاه)
- برگزاری 2 جلسه تخصصی حضوری(ویژه مدیران روابط عمومی منطقه)
- برگزاری 2 کارگاه آموزشی حضوری (ویژه مدیران و کارشناسان روابط عمومی منطقه)
- شرکت مستمر و موثر در جلسات هماندیشی و فکری مدیرکل روابط عمومی وزارت علوم.
6- افتخارات و دستآوردهای روابط عمومی دانشگاه
عمدهترین افتخارات و دستآوردهای روابط عمومی دانشگاه مازندران عبارت است از:
- در سطح کشور:
- مدیر روابط عمومی دانشگاه مازندران هماکنون مسئول کمیته ارزیابی عملکرد روابط عمومی دانشگاهها و پارکهای علم و فناوری کشور( از پاییز 1397 تاکنون) میباشد.
- در سطح منطقه دو کشور:
- دبیری منطقه دو کشور بهمدت 10 سال(5 دوره 2ساله)
- در سطح استان مازندران:
- عضو شورای مرکزی هماهنگی روابط عمومی دستگاههای اجرایی استان مازندران
- دریافت 2 لوح تقدیر از استاندار محترم
- کسب عنوان برتر در اولین جشنواره معرفی و تجلیل از روابط عمومیهای دستگاههای اجرایی استان مازندران
در پایان، از همه دانشگاهیان فرهیخته( اعضای هیات علمی، کارمندان و دانشجویان) درخواست میکنم که ما را از رهنمودها، نقدهای سازنده و ایدههای نو و ابتکاریشان با قابلیت اجراییشدن در خصوص برنامههای آتی و در دست اقداممان بهرهمند سازند. مخاطبان ارجمند هرگونه پیشنهاد و نظری در این موارد دارند میتوانند از راههای مختلف ارتباطی(حضوری، مکتوب، تلفنی، مجازی) به روابط عمومی دانشگاه انعکاس دهند.
روابط عمومی دانشگاه مازندران