گزارش عملکرد یکساله روابط عمومی دانشگاه مازندران - دانشگاه مازندران
گزارش عملکرد یکساله روابط عمومی دانشگاه مازندران
- 15 May 2024
- کد خبر: 1938276
- 3703
همزمان با فرا رسیدن روز ملی ارتباطات و روابط عمومی اعلام شد:
گزارش عملکرد یکساله روابط عمومی دانشگاه مازندران
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، همزمان با فرا رسیدن 27 اردیبهشت، روز ملی ارتباطات و روابط عمومی، حسین یحییزاده مدیر روابط عمومی دانشگاه مازندران، گزارش عملکرد اقدامات انجامشده این مدیریت را در طول یکسال اخیر اعلام کرد.
در ذیل، متن کامل این گزارش عملکرد را مشاهده میکنید:
گزارش عملکرد روابط عمومی دانشگاه مازندران در یکسال اخیر
فعالیتهای روابط عمومی در دو بخش فضای مجازی و حقیقی انجام میشود که به برخی از آنها اشاره میکنم:
1- فعالیتهای روابط عمومی دانشگاه در فضای حقیقی
- اطلاعرسانی و تهیه گزارش از فعالیتهای مختلف دانشگاه به اشکال و روشهای مختلف اطلاعرسانی(درج در سایت، درج در شبکههای اجتماعی، بهصورت مکتوب، گزارش عملکرد، ویژهنامه، بروشور، کتابچه، بنر، پوستر، تراکت، تابلوی اعلانات و ...
- تهیه و درج تعداد 512 خبر، مصاحبه، گفتوگو، گزارش، پیام و بیانیه و تعداد 397 اطلاعیه(مجموعا: 909 خبر و اطلاعیه) در سایت دانشگاه مازندران
- بازتاب و انعکاس اخبار و رویدادهای دانشگاه در سایت وزارت علوم، خبرگزاریها و سایر پایگاههای اطلاعرسانی کشور، مطبوعات و شبکههای اجتماعی
- برقراری ارتباط با مراکز خبری، صدا و سیما، خبرگزاریها، پایگاههای خبری، مطبوعات و ...
- همکاری با خبرگزاریهای مختلف برای معرفی و مصاحبه با اساتید صاحبنظر و کارشناس در خصوص مسایل روز کشور و جهان و درج در خبرگزاری مذکور
- همکاری با خبرگزاریها، پایگاههای اطلاعرسانی و مطبوعات نظیر: ایرنا، ایسنا، ایکنا، آریا، تسنیم، تابناک، کیهان، اطلاعات، همشهری، آرمان، شرق، ایران، بشیر، وارش، حرف، نقش قلم، پنجره نو، فجر شمال، استقلال ایرانیان، پیک شمال، فجر خزر، بابلنامه، ایکنا، وارش نیوز، برترین خبر، باشگاه خبرنگاران جوان، عصر آزادی، پاکان، گزارشگر، فانوس شمال و ...جهت انعکاس اخبار و رویدادهای دانشگاه مازندران.
- مشارکت و همکاری(حضوری و مجازی) با حوزهها و بخشهای مختلف دانشگاه برای برگزاری نشستها، همایشها، گردهماییها، سمینارها، کارگاههای آموزشی، کنفرانسها و ...(عکاسی، فیلمبرداری، تهیه خبر، گزارش، نماهنگ، اجرا و ...)
- برگزاری مراسم و آیینهای مختلف(حضوری و مجازی) مانند جشن تشویق فرزندان ممتاز کارکنان دانشگاه، روز استاد، روز کارمند، هفته پژوهش، هفته دفاع مقدس و ...
- فضاسازی و تبلیغات محیطی به جهت مناسبتهای مختلف ملی و مذهبی
2- فعالیتهای روابط عمومی در فضای مجازی
- نگاه هفته( 265 مورد طراحی و منتشر گردید)
- تازههای دانشگاه( 169 مورد تدوین و منتشر گردید)
- دانشگاه سبز( 189 مورد طراحی و منتشر گردید)
- شعر انتظار( 8 مورد تدوین و منتشر گردید)
- حدیث روز( 163 مورد طراحی و منتشر گردید)
- وصیتنامه آلالههای سرخ شهادت( 69 مورد طراحی و منتشر گردید)
- تاج بندگی با محوریت عفاف و حجاب( 136 مورد منتشر گردید)
- معرفی یاوران علمی دانشگاه( 58 مورد منتشر گردید)
- بگو مگوهای عیددیدنی( 31 مورد طراحی و منتشر گردید)
- کلیپ انگیزشی( 111 مورد تدوین و منتشر گردید)
- آداب تشریفات( 207 مورد طراحی و منتشر گردید)
- ادامه فعالیت مستمر و پیگیرانه روابط عمومی در گروه رسانههای گروهی دانشگاه مازندران با حدود 120 نفر از خبرنگاران و اصحاب رسانههای گروهی
- تشکیل و راهاندازی کانال روابط عمومی در پیام رسان ایتا به منظور اطلاعرسانی دقیق و بهموقع اخبار و رویدادهای دانشگاه به دانشگاهیان.
- معرفی 308 عضو هیات علمی دانشگاه مازندران
- فعالیت در شبکههای اجتماعی اینستاگرام، تلگرام و ایتا
3- فعالیتهای 14ساله روابط عمومی دانشگاه مازندران در مسوولیت دبیرخانه شورای هماهنگی روابط عمومی
دانشگاهها و پارکهای علم و فناوری منطقه 2 کشور( تا 31 فروردین 1403)
روابط عمومی دانشگاه مازندران بهعنوان دبیر منطقه 2 کشور، فعالیتهای منحصر بهفرد و چشمگیری داشته که باعث الگوبرداری سایر مناطق، دانشگاهها و پارکهای علم و فناوری کشور از این فعالیتها شده است. از مهمترین اقدامات این دبیرخانه میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
فعالیتهای روابط عمومی در منطقه دو کشور
(مدیر روابط عمومی دانشگاه مازندران مجموعا 14 سال دبیری منطقه را تا پایان فروردین 1403 برعهده داشته است.)
- مهمترین اقدامات این دبیرخانه در سال اخیر عبارت است از:
- مسوولیت و همکاری با وزارت علوم در کمیته ارزیابی عملکرد روابط عمومیهای دانشگاههای کشور
- برگزاری 5 دوره مهارتافزایی مجازی ویژه مدیران و کارشناسان دانشگاههای سراسر کشور با موضوعات ابلاغی ادارهکل روابط عمومی وزارت علوم.
- برگزاری 5 جلسه تخصصی مجازی(ویژه مدیران روابط عمومی منطقه)(هر فصل یک نشست)
- برگزاری 5 کارگاه آموزشی مجازی(ویژه مدیران و کارشناسان روابط عمومی منطقه)(هر فصل یک کارگاه)
- برگزاری 43 جلسه تخصصی حضوری(ویژه مدیران روابط عمومی منطقه)
- برگزاری 43 کارگاه آموزشی حضوری (ویژه مدیران و کارشناسان روابط عمومی منطقه)
- شرکت مستمر و موثر در جلسات هماندیشی و فکری مدیرکل روابط عمومی وزارت علوم.
- برگزاری 9 دوره جشنواره معرفی و تجلیل از روابط عمومیهای برتر منطقه 2 کشور
- برگزاری 9 دوره جشنواره معرفی و تجلیل از خبرنگاران برتر منطقه 2 کشور
- برگزاری 5 دوره جشنواره فیلم کوتاه منطقه 2 کشور
- رونمایی از آرم، مهر، پرچم، تمبر، سربرگ و ... منطقه 2 کشور
- اهتزاز پرچمهای دانشگاهها و پارکهای علم و فناوری منطقه 2 کشور در دبیرخانه
6- افتخارات و دستآوردهای روابط عمومی دانشگاه
عمدهترین افتخارات و دستآوردهای روابط عمومی دانشگاه مازندران عبارت است از:
- در سطح کشور:
- مدیر روابط عمومی دانشگاه مازندران هماکنون مسئول کمیته ارزیابی عملکرد روابط عمومی دانشگاهها و پارکهای علم و فناوری کشور( از پاییز 1397 تاکنون) میباشد.
- عضویت مدیر روابط عمومی دانشگاه مازندران در هیات اندیشهورزی رسانه و فضای مجازی وزارت عتف
- در سطح منطقه دو کشور:
- دبیری منطقه دو کشور بهمدت 14 سال
- در سطح استان مازندران:
- عضو شورای مرکزی هماهنگی روابط عمومی دستگاههای اجرایی استان مازندران
- دریافت 2 لوح تقدیر از استاندار محترم
- کسب عنوان برتر در اولین جشنواره معرفی و تجلیل از روابط عمومیهای دستگاههای اجرایی استان مازندران
در پایان، از همه دانشگاهیان فرهیخته( اعضای هیات علمی، کارمندان و دانشجویان) درخواست میکنم که ما را از رهنمودها، نقدهای سازنده و ایدههای نو و ابتکاریشان با قابلیت اجراییشدن در خصوص برنامههای آتی و در دست اقداممان بهرهمند سازند. مخاطبان ارجمند هرگونه پیشنهاد و نظری در این موارد دارند میتوانند از راههای مختلف ارتباطی(حضوری، مکتوب، تلفنی، مجازی) به روابط عمومی دانشگاه انعکاس دهند.
روابط عمومی دانشگاه مازندران