با حضور رییس صندوق رفاه دانشجویان:

کلنگ دومین خوابگاه متاهلی دانشگاه مازندران به زمین زده شد

  • 03 Jan 2024
  • کد خبر: 1427062
  • 19067

کلنگ دومین خوابگاه متاهلی دانشگاه مازندران به زمین زده شد

با حضور رییس صندوق رفاه دانشجویان:

کلنگ دومین خوابگاه متاهلی دانشگاه مازندران به زمین زده شد

       به گزارش روابط عمومی دانشگاه مازندران، آیین کلنگ‌زنی دومین بلوک پروژه مجمتع خوابگاه متاهلان دانشگاه با حضور دکتر مسعود گنجی رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر باقرزاده نماینده شهرستان‌های بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی، دکتر قلی‌پور فرماندار شهرستان بابلسر، دکتر علی‌نژاد رییس دانشگاه، جمعی از معاونان، روسای دانشکده‌ها، مدیران ستادی، اعضای هیات علمی و یاوران علمی دانشگاه، برگزار شد.


خوابگاههای متاهلی با امکانات کامل تجهیز می‌شوند

       بر اساس این گزارش، دکتر گنجی در این آیین با اشاره به عملکرد مثبت مجلس شورای اسلامی در تصویب قانون حمایت از جوانی جمعیت و ایجاد مشوق‌های لازم از سوی دولت و مجلس، گفت: همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها باید در مسیر تحقق این مهم گام بردارند و از هیچ اقدامی فروگذار نکنند.

       رییس صندوق رفاه دانشجویان با اعلام خبر تجهیز کامل خوابگاه‌های متاهلین در کنار کمک به ساخت آن افزود: سعی خواهیم کرد تا دغدغه دانشجویان را در زمینه تشکیل خانوده و فرزندآوری و هم‌چنین پرداخت به امر تحصیل در کمال آرامش برطرف سازیم تا سهمی هم در تحقق منویات مقام معظم رهبری و پیاده‌سازی قانون جوانی جمعیت داشته باشیم.

فقدان خوابگاه متاهلی، یکی از بزرگ‌ترین موانع تحقق قانون جوانی جمعیت در دانشگاه است

       دکتر حشمت‌اله علی‌نژاد رییس دانشگاه مازندران نیز در این آیین با اشاره به فقدان خوابگاه متاهلی به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین موانع تحقق قانون جوانی جمعیت در دانشگاهها گفت: در برنامه تحولی دولت سیزدهم، این موضوع به‌عنوان یکی از مهم‌ترین ارکان، پیش‌بینی شده و در دستور کار قرار گرفته است.

       دکتر علی‌نژاد اجرای این پروژه‌ها را گامی در جهت رفع دغدغه دانشجویان متاهل در زمان تحصیل دانست و افزود: امیدواریم این اقدامات با همراهی همه مسوولان به‌ویژه صندوق رفاه دانشجویان و نهادهای مرتبط، هرچه زودتر به سرانجام برسد و شاهد گسترش آن در آینده نزدیک باشیم.



یکی از مسیرهای اصلی جهاد تبیین، بازگوکردن اقدامات درست و امیدآفرینی در میان مردم است

       دکتر علی‌اصغر باقرزاده نماینده مردم شهرستان‌های بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی و عضو هیات امنای دانشگاه  مازندران نیز در این مراسم با تاکید بر این‌که یکی از مسیرهای اصلی جهاد تبیین، بازگوکردن اقدامات درست و امیدآفرینی در میان مردم است، خاطرنشان کرد: اقدامات مجلس یازدهم در تصویب قوانین موثر در اعتلای نظام و تحقق منویات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب، اثربخش و فروان است که یکی از مهمترین آن قوانین، موضوع جوانی جمعیت و حمایت از خانواده است.

دکتر باقرزاده با اشاره به لزوم مشارکت همگانی در تحقق این موضوع، اقدام دانشگاه مازندران در احداث خوابگاه متاهلی را گامی اساسی و مهم ارزیابی کرد و خواستار همکاری سازمان‌هایی از جمله ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) و وزارت علوم در این امر شد.



این پروژه تا
۱۸ ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید

       در ادامه این مراسم، مهندس مجید حق‌پناه مدیر فنی و نظارت بر طرح‌های عمرانی دانشگاه به ارایه توضیحات فنی در خصوص این پروژه پرداخت و گفت: دومین بلوک خوابگاه متاهلان دانشگاه مازندران در فضایی به مساحت 2200 مترمربع و با 3 طبقه و 30 واحد ساخته خواهد شد و بر اساس پیش‌بینی انجام شده، تا ۱۸ ماه آینده با اعتبار ۵۰ میلیارد تومانی از محل درآمدهای اختصاصی دانشگاه و بودجه مصوب ریاست جمهوری در طرح جوانی جمعیت به بهره‌برداری خواهد رسید.

       مهندس حق‌پناه افزود: بلوک اول خوابگاه متاهلان دانشگاه مازندران نیز در مجاورت خوابگاه حضرت زینب(س) به مساحت 2200 متر مربع و با 3 طبقه و 30 واحد با مساحت 55 متر مربع خالص بدون در نظر گرفتن مشاعات و مطابق نقشه‌های تیپ دو وزارت علوم، تا ۱۸ ماه آینده در صورت وجود اعتبار ۵۰ میلیارد تومانی، به بهره‌برداری خواهد رسید.

       یادآور می‌شود: در این آیین که با حضور مسوولانی از وزارت علوم، فرماندار بابلسر، رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بابلسر، جمعی از مسوولان و همکاران دانشگاهی برگزار شد، کلنگ پروژه توسط علی علی‌اکبرزاده کریمی(فرزند شهید و یاور علمی دانشگاه) و مسوولان حاضر در این مراسم به زمین زده شد.

 

روابط عمومی دانشگاه مازندران

امور رسانه‌های گروهی

اشتراک گذاری