به همت انجمن ایرانی زبان و ادبیات روسی:

چهارمین همایش بین‌المللی"از خزر تا خلیج فارس، با آفاناسی نیکیتین" در دانشگاه مازندران برگزار می‌شود

  • 25 Sep 2024
  • کد خبر: 2597805
  • 1418

چهارمین همایش بین‌المللی

به همت انجمن ایرانی زبان و ادبیات روسی:

چهارمین همایش بین‌المللی"از خزر تا خلیج فارس، با آفاناسی نیکیتین" در دانشگاه مازندران برگزار می‌شود

        به گزارش روابط عمومی دانشگاه مازندران، چهارمین همایش بین‌المللی"از خزر تا خلیج فارس، با آفاناسی نیکیتین" به همت انجمن ایرانی زبان و ادبیات روسی در روز چهارشنبه ۱۱ مهر 1403 به میزبانی دانشگاه مازندران برگزار می‌شود.

       بر اساس این گزارش، دکتر معصومه معتمدنیا عضو هیات علمی گروه زبان روسی دانشگاه مازندران و دبیر اجرایی این همایش با اعلام این خبر افزود: محورهای همایش شامل زبان و ادبیات روسیه و کشورهای مشترک‌المنافع، فرهنگ و تاریخ روسیه و کشورهای مشترک‌المنافع، زبان روسی در تعاملات بین‌المللی با ایران و سایر کشورها، زبان و ادبیات روسی در تعاملات ادبی با ایران و سایر کشورها، چالش‌های آموزش زبان و ادبیات روسی به ایرانیان و ارایه راهکارها، چشم‌انداز رشته زبان و ادبیات روسی در ایران و تاریخ‌نگاری روس‌ها از فرهنگ ایران است.

       دکتر معتمدنیا تصریح کرد: هم‌چنین ترجمه کتاب سفرنامه داستانی "گذر از سه دریا" نوشته آفاناسی نیکیتین بازرگان و جهانگرد روسی عهد تیموری(درگذشته ۱۴۷۲ میلادی) در روز افتتاحیه همایش رونمایی می‌شود.  

       یادآور می‌شود: چهارمین همایش بین‌المللی"از خزر تا خلیج فارس با آفاناسی نیکیتین" توسط انجمن ایرانی زبان و ادبیات روسی و با همکاری انجمن ایران‌شناسی ایران و دانشگاه‌های الزهرا، تربیت مدرس و دانشگاه مازندران از ۸ تا ۱۱ مهر در شهرهای تهران و بابلسر برگزار می‌شود.

روابط عمومی دانشگاه مازندران