هم‌زمان با فرا رسیدن ۲۷ آذر و سال‌روز شهادت آیت‌الله دکتر مفتح صادر شد:

پیام مشترک رییس دانشگاه و مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری به مناسبت روز وحدت حوزه و دانشگاه

  • 18 Dec 2023
  • کد خبر: 1335640
  • 18523

پیام مشترک رییس دانشگاه و مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری به مناسبت روز وحدت حوزه و دانشگاه

هم‌زمان با فرا رسیدن ۲۷ آذر و سال‌روز شهادت آیت‌الله دکتر مفتح صادر شد:

پیام مشترک رییس دانشگاه و مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری به مناسبت روز وحدت حوزه و دانشگاه

       به گزارش روابط عمومی دانشگاه مازندران، هم‌زمان با فرا رسیدن ۲۷ آذر و سال‌روز شهادت آیت‌الله دکتر مفتح که به‌عنوان روز وحدت حوزه و دانشگاه نامیده شده است، دکتر حشمت‌اله علی‌نژاد رییس دانشگاه و حجت‌الاسلام دکتر سیدباقر حسینی مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه در پیام مشترکی، این روز را به همه دانشگاهیان و حوزویان تبریک گفتند.

       متن این پیام به شرح زیر می‌باشد:

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم
مسأله‌ى وحدت حوزه و دانشگاه به اعتقاد من يكى از اساسى‌ترين و پيچيده‌ترين و عميق‌ترين مسائل انقلاب است.

مقام معظم رهبري

       ۲۷ آذر، روز وحدت حوزه و دانشگاه و سال‌روز شهادت آیت‌الله دکتر محمد مفتح است که با مفتاح دین، خانه دانش را گشود؛ او که فاتح دانشگاه به روی فیضیه بود و دریچه قلب دانشجو را به روی علوم حوزه، فتح؛ و با تدریس در دانشگاه، بذر مکتب را در مزرعه دانشگاه گستراند.

       این روز، یادآور وظیفه سنگین و تکلیفی سترگ بر دوش دو قشر نخبه حوزوی و دانشگاهی است. حوزه‌های علمیه به‌عنوان کانون اصلی تولید علوم اسلامی و دانشگاه‌ها به عنوان محل فعالیت‌های معطوف به علوم پایه و کاربردی، هر چند در نگاه اول رقیب همدیگر به نظر برسند، اما در یک نگرش عمیق در حقیقت، کمک‌رسان و یاریگر یکدیگر هستند.

       وحدت حوزه و دانشگاه یک راهبرد علمی و اجتماعی برای پیش‌برد اهداف جامعه اسلامی است و امروز می‌توان آن را راهبردی کلیدی در تحقق هدف اساسی بیانیه گام دوم انقلاب یعنی تجلی تمدن نوین اسلامی دانست؛ زیرا تمدن نوین اسلامی، پرنده‌ای است که با دو بال علم و دین به پرواز در آمده و بر قله موفقیت می نشیند.

       بی‌شک حوزه و دانشگاه به عنوان دو منبع اصلی اندیشه‌‌ورزی، نقش مهمی در پیشرفت و توسعه‌ ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف دارند. جامعه‌ ایران اسلامی با اتکا به ذات لایزال الهی و بهره‌گیری از توانمندی شگرف اندیشمندان دانشگاهی و حوزوی توانسته است به پیشرفت‌های چشم‌گیری در عرصه‌های مختلف نایل گردد.

       اولین و اصلی‌ترین پیام وحدت حوزه و دانشگاه، ارتقای مقوله پژوهش و علم‌آموزی در جامعه  است و تعامل و ارتباط سازنده این دو مرکز، فرصت تقویت رشد علمی کشور را فراهم خواهد کرد. هم‌چنین وحدت بین این دو مرکز کمک می‌کند تا جوانانی که به عنوان نیروهای متخصص و فارغ‌التحصیل از این مراکز تحویل جامعه داده می‌شوند، ارزش‌های دینی و معنوی را با تخصص‌های مختلف دانشگاهی تلفیق کنند تا نقش‌آفرینی بیشتری برای ساختن جامعه و کشور بر مبنای بیانیه گام دوم انقلاب داشته باشند. از این‌رو  ارتباط و تعامل دوسویه حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها باید روز به روز بیشتر تقویت شود.

       دانشگاه مازندران ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهید مفتح، همه مسوولان و دلسوزان را به تحقق دانشگاه اسلامی و تحول در علوم انسانی دعوت می‌کند و امیدوار است با درک متقابل از جایگاه رفیع علمی، روز به روز با هم‌گرایی بیشتر، در مسیر پیشرفت و تعالی هر چه بیشتر نظام اسلامی گام برداریم.

حجت‌الاسلام دکتر سیدباقر حسینی                                             دکتر حشمت‌اله علی‌نژاد

مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری                                       رییس دانشگاه مازندران

روابط عمومی دانشگاه مازندران

اشتراک گذاری