در پی پیام مقام معظم رهبری به دانشجویان آمریکایی صادر شد:

پیام رییس دانشگاه مازندران در حمایت از پیام رهبر معظم انقلاب به دانشجویان آمریکایی

  • 02 Jun 2024
  • کد خبر: 2023470
  • 3587

پیام رییس دانشگاه مازندران در حمایت از پیام رهبر معظم انقلاب به دانشجویان آمریکایی

در پی پیام مقام معظم رهبری به دانشجویان آمریکایی صادر شد:

پیام رییس دانشگاه مازندران در حمایت از پیام رهبر معظم انقلاب به دانشجویان آمریکایی

       به گزارش روابط عمومی دانشگاه مازندران، در پی پیام رهبر معظم انقلاب به دانشجویان آمریکایی در خصوص دفاع از مردم مظلوم و بی‌دفاع غزه، دکتر حشمت‌الله علی‌نژاد رییس دانشگاه مازندران، در حمایت از پیام رهبر معظم انقلاب، پیامی صادر کرد.

      متن این پیام بدین شرح می‌باشد:

بسم الله الرحمن الرحیم

       نزدیک به هشت دهه از تجاوز و به خاک و خون کشیده شدن مردم بی‌دفاع و مظلوم فلسطین توسط رژیم غاصب و خون‌خوار صهیونیستی می‌گذرد و تمامی نهادها و سازمان‌های به‌ظاهر مدافع حقوق بشر، تنها به نظاره نشسته‌اند و با بی‌شرمی تمام، سکوت اختیار کرده‌ و به حمایت از سردمداران جنایت‌کار پرداختند. غافل از این‌که سرانجام، مردم آزادی‌خواه و حق‌طلبان جهان، روزی به‌پا خواهند خاست و ریشه‌های ظلم و بیداد را از صفحه‌ی روزگار محو خواهند کرد.

       و اینک صدای مردم مظلوم فلسطین و حقانیت‌شان در تمام دنیا بلند شده است و مردم کشورهای جهان که متوجه جنایت‌ها و ماهیت ظلم‌ستیزانه رژیم اشغالگر قدس شده‌اند، یک‌صدا و خودجوش، به‌پا خاسته و صدای مظلومیت فلسطین را به جهانیان رسانده‌اند.

       در این میان، یکی از اقدامات خوبی که انجام شده است، حرکت‌هایی است که در مراکز علمی دانشگاه‌ها در سراسر دنیا و به‌ویژه آمریکا و اروپا توسط دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های مطرح جهان صورت گرفته که بازتاب بسیار خوبی در سطح رسانه‌های دنیا داشته است. دانشجویان آمریکایی و اروپایی با حمل پرچم‌های فلسطین، به آتش کشیدن پرچم اسراییل، با پوشش چفیه و سردادن شعارهایی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و شعارهای ضدصهیونیستی، اعتراض‌ خود را از ادامه‌ی جنایات رژیم کودک‌کش صهیونیستی ابراز داشته و خواهان لغو کمک‌های دولت و قراردادهای دانشگاه‌های خود با اسراییل شده‌اند.

        پیام رهبر معظم انقلاب در حمایت از حرکت ضد صهیونیستی دانشجویان آمریکایی، حمایت از مظلومیت ملت رنج‌کشیده‌ی فلسطین است که از جوانان روشن‌فکر و آزادی‌خواه جهان می‌خواهد به مظلومیت آوارگان فلسطینی توجه کنند و آنان را در مقابل ضلم و ستم، یاری نمایند.

       پیامی که با تدبیر درست معظم‌له در بهترین زمان ممکن صادر شد تا از قیام و اعتراض آنان در مقابل نظام استکباری و ظلمی که به مردم فلسطین اعمال می‌شود، تشویق و تمجید نمایند.  

      این پیام در شرایط موجود، از اهمیت و اثرگذاری بالایی برخوردار بوده، ابعاد گسترده‌تری در حمایت و پشتیبانی از مردم بی‌دفاع فلسطین در دانشگاه‌ها، ایجاد نموده و با تشویق دانشجویان، سبب استمرار این حرکت شده، تا آنجا که دانشجویان حق‌طلب و معترض به سیاست‌های استکباری آمریکا می‌توانند در آستانه انتخابات، با افزایش فشار، مطالبات به‌حق خود را در خصوص ممانعت دولت از حمایت‌های مالی و تسلیحاتی رژیم صهیونیستی تا رسیدن به سرانجام، پیگیری نمایند.

دکتر حشمت‌الله علی‌نژاد

رییس دانشگاه مازندران​​​​​​​

اشتراک گذاری