هم‌زمان با فرا رسیدن ۲۲ اسفند صادر شد؛

پیام رییس دانشگاه مازندران به مناسبت روز بزرگ‌داشت شهدا

  • 11 Mar 2024
  • کد خبر: 1724978
  • 24163

پیام رییس دانشگاه مازندران به مناسبت روز بزرگ‌داشت شهدا

هم‌زمان با فرا رسیدن ۲۲ اسفند صادر شد؛

پیام رییس دانشگاه مازندران به مناسبت روز بزرگ‌داشت شهدا

       به گزارش روابط عمومی دانشگاه مازندران، هم‌زمان با فرا رسیدن ۲۲ اسفند، روز بزرگ‌داشت شهدا، دکتر حشمت‌الله علی‌نژاد رییس دانشگاه در پیامی این روز را گرامی‌ داشت.

       متن این پیام به شرح زیر می‌باشد:

بسم‌ الله الرحمن الرحیم

وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا، بَلْ أَحْیَاءٌ عِندَ رَ‌بِّهِمْ یُرْ‌زَقُون

       سلام، درود و صلوات به ارواح طیبه شهدای والامقامی که جان عزیز و شریف و خون مطهرشان را در طریق روشن عشق و وصال معبود، تقدیم محبوب خود کرده و به فرموده حضرت امام خمینی (ره)، در قهقهه مستانه‌شان عند ربهم یرزقون گشتند.

       تاریخ بیش از چهار دهه عمر بابرکت و پرافتخار جمهوری اسلامی ایران، مملو از نام شهیدانی است که با تاسی به سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین‌(ع)، علم جهاد برافراشته و شهد شیرین شهادت نوشیدند. بزرگ‌مردانی که برای دفاع از ارزش‌ها و باور‌های اسلام و انقلاب اسلامی، جان خویش را در طبق اخلاص گذاشته و خون پاک و مطهرشان را ضامن بقای استقلال و سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی قرار دادند.

       آن‌ها مصمم و جدی در امتداد فرهنگ عزت‌بخش عاشورایی و مکتب سرخ حسینی حرکت کردند و به فرموده‌ مقام عظمای ولایت؛ شرافت، عزت، انسانیت و ایثار را به عصر پرتلاطم بشری هدیه کردند.

       22 اسفند، تداعی‌کننده یاد و نام بزرگ‌مردانی است که مرزهای مادیت را درنوردیده و در امتداد مکتب سرخ حسینی و در مسیر پرافتخار نهضت پرفروغ خمینی کبیر(قدس سره)؛ به فرموده مقام عظمای ولایت؛ شرافت، عزت، انسانیت و ایثار را به بشریت تقدیم کردند. روزی به بلندای آسمان حقیقت و به عمق دریای معرفت.

       سال‌روز تاسیس بنیاد شهید، فرصت مغتنم و ارزشمندی برای تبیین و ترویج فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت، بزرگ‌داشت مقام شامخ و ارجمند شهدا و تکریم خانواده‌های معظم آن عزیزان فداکار است.

       این روز، روز بزرگ‌داشت جهاد، فداکاری و مقاومت مردم ایران است و نسل جوان کشور باید بداند در جبهه جنگ حق علیه باطل بود که واژه‌های شهادت، ایثار، گذشت، شجاعت، مردانگی، غیرت و جان‌فشانی شکل و معنا گرفت.

       این‌جانب، ضمن ارج نهادن به مقام شامخ شهدا و پاس‌داشت صبر، شکیبایی و ایثار خانواده‌های معظم آن‌ها، سال‌روز تأسیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی و روز بزرگ‌داشت شهدا را گرامی داشته و از خداوند متعال خواستارم تا به ما توفیق پیروی و پاس‌داشت خون این عزیزان را ارزانی فرماید.

 

حشمت‌الله علینژاد

رییس دانشگاه مازندران

اشتراک گذاری