در آستانه فرا رسیدن ۱۶ آذر صادر شد:

پیام تبریک رییس دانشگاه مازندران به‌مناسبت روز دانشجو

  • 05 Dec 2023
  • کد خبر: 1293427
  • 92641

پیام تبریک رییس دانشگاه مازندران به‌مناسبت روز دانشجو

در آستانه فرا رسیدن ۱۶ آذر صادر شد:

پیام تبریک رییس دانشگاه مازندران به‌مناسبت روز دانشجو

        به گزارش روابط عمومی دانشگاه مازندران، در آستانه فرا رسیدن ۱۶ آذر و روز دانشجو، دکتر حشمت‌اله علی‌نژاد رییس دانشگاه در پیامی این روز را به جامعه دانشجویی تبریک گفت.

       متن این پیام به شرح زیر می‌باشد:

بسم‌‌الله‌الرحمن‌الرحیم

       ۱۶ آذر در تقویم افتخارات ایران اسلامی، یادآور روزی است كه فرزندان دانشجوی این خاک در مسیر ارزشمند دست‌یابی به استقلال، آزادی و سربلندی ایران به جهانیان فهماندند که می‌توان در برابر هر قدرتی ایستادگی کرد و به پیروزی رسید.

      دانشجویان مسلمان و انقلابی ایران در شانزدهم آذر ۱۳۳۲ نسبت به استبداد و ظلم رژیم خودکامه و دست‌نشانده پهلوی، بانگ اعتراض برآوردند و با غیرتی مثال‌زدنی در برابر انفعال و سرسپردگی شاه خائن و دخالت‌ها و نفوذ شیطانی نظام سلطه در کشور ایستادند.

      دانشجویان معترض با اعلام قاطعانه مواضع انقلابی خویش، اسلام‌خواهی و میهن‌‌دوستی مردم آزاده ایران را به رخ حکومت فاسد و فاسق پهلوی کشیدند و سیلی محکمی بر چهره منفور سران متخاصم دولت‌های غربی که خود را برای چپاول و غارت ایران بزرگ آماده کرده بودند نواختند.

       امروزه جنبش دانشجویی نیاز دارد با جهاد تبیین و حفظ روحیه علمی، امید و همت جوانی خود، مسایل تخصصی کشور را شناسایی کرده و با مطالبه‌گری و ارایه راه‌حل، دست به حل آن‌ها بزند. دانشجوی انقلابی، به دور از تاثیر از بیگانگان و با تحلیل عمیق و دقیق خود، به شناسایی موانع پیشرفت و تحقق عدالت و کمک به حل چالش‌ها می‌پردازد.

       بی‌تردید نقش دانشگاه‌ها در فرهنگ‌سازی و ارتقای دانش و تکنولوژی بسیار موثر بوده و حضور دانشجویان انقلابی و فرهیخته که دغدغه حل مسایل و پیشرفت کشور را دارند، به این مهم معنا می‌دهد. حضور دانشجویان در کنار اساتید مومن، انقلابی و دلسوز، یکی از پرارزش‌ترین منابعی است که جامعه اسلامی ایران از آن بهره‌مند است، دانشجویانی که با نثار خون پاک خود، طبل رسوایی رژیم منحوس پهلوی و متجاوزان مستکبری هم‌چون آمریکا و انگلیس را در محیط مقدس دانشگاه، کوبنده به صدا درآوردند.

       این‌جانب این روز بزرگ را به تمامی دانشجویان عزیز استان مازندران تبریک و تهنیت گفته، عزت، سرافرازی و موفقيت روزافزون شما عزیزان را در همه صحنه‌ها تحت توجهات امام زمان(عج) از خداوند منان خواهان و خواستارم.

دکتر حشمت‌اله علی‌نژاد

رییس دانشگاه مازندران

روابط عمومی دانشگاه مازندران​​​​​​​