توسط کمیته تخصصی هم‌اندیشی ایران‌بانو برگزار شد:

پنجمین ‌هم‌اندیشی اساتید بانوان هیات علمی دانشگاه مازندران

  • 30 Sep 2024
  • کد خبر: 2637792
  • 2550

پنجمین ‌هم‌اندیشی اساتید بانوان هیات علمی دانشگاه مازندران

توسط کمیته تخصصی هم‌اندیشی ایران‌بانو برگزار شد:

پنجمین ‌هم‌اندیشی اساتید بانوان هیات علمی دانشگاه مازندران

       به گزارش روابط عمومی دانشگاه مازندران، به همت کمیته تخصصی هم‌اندیشی ایران‌بانو، پنجمین ‌هم‌اندیشی اساتید بانوان هیات علمی دانشگاه مازندران با حضور دکتر سیدباقر حسینی کریمی(مسوول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری)، دکتر مرتضی علویان(معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه)، دکتر خدادی(دبیر دفتر هم‌اندیشی اساتید) بودند و با محوریت(نقش اساتید بانو در ارتقای ابعاد فرهنگی دانشگاه و دانشجویان) در روز پنج شنبه ۵ مهر در منطقه‌ی ییلاقی آلاشت برگزار گردید.

        دکتر سیدباقر حسینی در این هم‌اندیشی، ضمن ابراز امیدواری و تحسین عملکرد ایران‌بانو در سال گذشته، در خصوص برنامه‌های ایران‌بانو و چالش‌های معطوف به حوزه بانوان به تشریح دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خویش پرداختند و انتظارات دانشگاه از ایران‌بانو را تاکید نمود.

        دکتر مرتضی علویان، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه نیز از اهمیت امور فرهنگی در محیط دانشگاه صحبت کرد و نوع نگاه معاونت فرهنگی در خصوص اساتید فعال فرهنگی و سرآمدان فرهنگی را تشریح کرد‌.

        دکتر خدادی دبیر دفتر هم‌اندیشی اساتید نیز با تشریح اهمیت اساتید بانو و دختران دانشجو در برنامه‌های دفتر هم‌اندیشی اساتید، به مهم‌ترین مسایل و بلکه چالش‌های موجود پرداخت.

        در ادامه، دکتر فرشته ابوالحسنی نیارکی(دبیر ایران بانو)، ضمن اشاره به ضرورت و اهمیت تشکیل ایران بانو در محیط دانشگاه مازندران به تشریح برنامه‌های این کمیته، برای سال تحصیلی ۱۴۰۳_۱۴۰۴ پرداخت. مطابق با گفته‌های دکتر ابوالحسنی، کمیته تخصصی ایران بانو در کارگروه‌های ذیل  به فعالیت مشغول می‌باشد:  

 ۱) فرهنگی_اجتماعی (به مدیریت دکتر بلبلی)؛ ۲) علوم تربیتی و سلامت روان(به مدیریت دکتر میمنت عابدینی)؛ ۳) کارگروه سلامت جسم و برنامه‌های دسته جمعی(به مدیریت دکتر مژگان معمارمقدم) و ۴) کارگروه مهارت‌افزایی و اشتغال‌زایی(به مدیریت دکتر سودابه نوری) و ۵ ) کارگروه فضای مجازی(به مدیریت دکتر احمدپور)

       در ادامه دکتر میمنت عابدینی و دکتر سودابه نوری، به ترتیب از برنامه‌های هم‌اندیشی اساتید بانو و برنامه‌هایی با مخاطب دانشجویی(دختران) در دو کارگروه سلامت روان و مهارت‌افزایی صحبت کردند.

        در پایان با سوال و جواب، مقرر شد جلسه پرسش و پاسخ دیگری با هیات رییسه دانشگاه و مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، توسط ایران بانو ترتیب داده شود تا در آن جلسه، اساتید بانو، چالش‌های ویژه خود را به سمع و نظر مسوولان برسانند.

       اقامه‌ی نماز جماعت ظهروعصر در مسجدجامع آلاشت، بازدید از مجموعه جاجیم بافی و خرید محصولات فرهنگی سنتی، بازدید از موزه مردم‌شناسی این شهرستان که در زادگاه پهلوی اول واقع شده است از دیگر برنامه‌های این هم‌اندیشی بود.

روابط عمومی دانشگاه مازندران​​​​​​​

اشتراک گذاری