با هدف آشنایی با چگونگی رسیدگی به دعاوی در دادگاه‌ انجام شد:

پخش زنده و برخط جلسه دادرسی شعبه ششم دادگاه عمومی شهرستان بابلسر با موضوع"مطالبه اجرت‌المثل"

  • 20 Nov 2023
  • کد خبر: 1238590
  • 20024

پخش زنده و برخط جلسه دادرسی شعبه ششم دادگاه عمومی شهرستان بابلسر با موضوع

با هدف آشنایی با چگونگی رسیدگی به دعاوی در دادگاه‌ انجام شد:

پخش زنده و برخط جلسه دادرسی شعبه ششم دادگاه عمومی شهرستان بابلسر با موضوع"مطالبه اجرت‌المثل"

       به گزارش روابط عمومی دانشگاه مازندران، جلسه دادرسی شعبه ششم دادگاه عمومی شهرستان بابلسر با موضوع"مطالبه اجرت‌المثل" با حمایت معاونت‌های پژوهش و فناوری؛ و فرهنگی و اجتماعی دانشگاه و با همکاری دادگستری کل استان مازندران به صورت زنده و برخط برای دانشجویان، اعضای هیات علمی و دیگر علاقه‌مندان در سالن کنفرانس استاد دکتر اصغری دانشکده حقوق و علوم سیاسی به نمایش در آمد.

       بر اساس این گزارش، در این برنامه که با هدف آشنایی دانشجویان با چگونگی رسیدگی به دعاوی در دادگاه‌ها و نحوه توجه و رسیدگی قضات دادگاه به ادعاهای طرفین دعوا و هم‌چنین چگونگی طرح ادعا و دفاع اصحاب دعوا در موضوع مورد نظر برگزار شد، پس از پایان دادرسی، ابتدا حمزه شاهبان بیشه قاضی پرونده به تحلیل اجزای مختلف دعوا پرداخت و سپس، دکتر سید حسن حسینی مقدم عضو هیات علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی ضمن تشریح سویه‌های گوناگون موضوع دعوا و مباحثه با قاضی پرونده، بر لزوم اتخاذ دیدگاه‌های کارکردگرایانه در صدور آرای پرونده‌های مربوط به دعاوی خانوادگی و توجه به پیامدهای آرای قضات در ارتباط با حفظ انسجام نهاد خانواده تاکید کرد. 

      در بخش دیگر، دکتر مهدی مرادی برلیان عضو هیات علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی نیز توجه به دیدگاه‌های جامعه شناختی در شناخت و تحلیل دعاوی حقوقی را بسیار مهم ارزیابی کرده و کم‌رنگ بودن این دست نظرگاه‌ها را در نظام حقوقی‌مان یادآور شد. در انتها نیز دانشجویان پرسش‌های موردنظر خود را مطرح کردند.

       یادآور می‌شود: با اعلام دکتر جمال قاسمی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه، پخش زنده جلسات دادگاه که تاکنون در چهار نوبت صورت گرفته، رویکردی است که با هماهنگی دادگستری کل استان مازندران به‌عنوان یکی از برنامه‌های اصلی مرکز پژوهشی مشترک قوه قضاییه و دانشگاه مازندران در آینده به صورت جدی‌تر دنبال خواهد شد.

روابط عمومی دانشگاه مازندران

امور رسانه‌های گروهی

اشتراک گذاری