در آستانه انتخابات اسفند 1402 انجام شد:

ویژه‌برنامه پرسش و پاسخ دانشجویان دانشگاه مازندران با سخنگوی دولت برگزار شد

  • 28 Feb 2024
  • کد خبر: 1679845
  • 18473

ویژه‌برنامه پرسش و پاسخ دانشجویان دانشگاه مازندران با سخنگوی دولت برگزار شد

در آستانه انتخابات اسفند 1402 انجام شد:

ویژه‌برنامه پرسش و پاسخ دانشجویان دانشگاه مازندران با سخنگوی دولت برگزار شد

       به گزارش روابط عمومی دانشگاه مازندران، دکتر علی بهادری جهرمی دبیر و سخنگوی دولت سیزدهم در آستانه برگزاری انتخابات اسفند 1402، با حضور در برنامه"به وقت انتخابات"، با دانشجویان دانشگاه دیدار و به سوالات ایشان پاسخ گفت.


دانشجو و دانشگاه باید پیشرو در روشنگری باشد

     بر اساس این گزارش، دکتر بهادری در این نشست با اشاره به پویایی محیط دانشجویی در دانشگاه گفت: چون دانشجو و دانشگاه زنده است، خوب می‌داند که اگر امروز انتظار دارد که مسوولی در حوزه یا بخش تخصصی در استان یا شهرستان درست عمل کند، توانایی نظارت، پرسش‌گری و بازخواست از آن مقام مسوول را نماینده او در مجلس دارد و به نمایندگی از او می‌تواند استیفای حق کند. امروز دانشجو و دانشگاهی ما به درستی می‌داند که انتخاب او نه در امروزش و نه فقط در فردایش بلکه برای مسیری که آینده شهر، استان و کشور را رقم می‌زند، اثرگذار است.

       دکتر جهرمی ادامه داد: ما تنها یک فرد را برای تصدی یک کرسی در مدت 4 سال انتخاب نمی‌کنیم، بلکه هدف، انتخاب یک قانون‌گذار برای تعیین مسیر توسعه آینده کشور در حوزه‌های مختلف اقتصادی، صنعتی، کشاورزی، سیاسی، فن بنیان و دانش بنیان، سلامت، آموزش عالی است و اگر این انتخاب به درستی صورت نگیرد، شاهد عواقب سخت و بعضا جبران‌ناپذیری خواهیم بود.

        دبیر هیات دولت با تاکید بر نقش دانشگاهیان در تبیین جایگاه انتخابات و جلب مشارکت عمومی، تصریح کرد: دانشجویان می‌توانند با حضور در شهرها، در میان اعضای خانواده، محله، محیط‌های ورزشی و فرهنگی و مساجد، معیارهای انتخاب صحیح را تشریح کنند، زیرا فردای جامعه، متاثر از این انتخاب‌ها خواهد بود. دانشجو و دانشگاه باید پیشرو در روشنگری باشد تلاش کند تا با این جهاد تبیین، فرد شایسته‌ای انتخاب شود تا اثرگذار برای قانون‌گذاری شایسته یا نظارت شایسته بر مدیران اجرایی در سطوح ملی و استانی باشد.


​​​​​​​برگزاری میانگین سالانه یک انتخابات در کشور، سند جمهوریت و اسلامیت نظام است

        دکتر حشمت‌الله علی‌نژاد رییس دانشگاه مازندران با اشاره تفکیک معاونت دانشجویی و معاونت فرهنگی و اجتماعی به‌ دلیل حجم بالای کار در هر کدام از این معاونت‌ها، به بیان برخی از اقدامات دانشگاه در حوزه دانشجویی طی دو سال گذشته پرداخت و گفت: کسب چندین رتبه برتر در جشنواره‌های دانشجویی حرکت، رویش و جشنواره‌های قرآنی، برگزاری جشن دانشجویان نو ورود، برگزاری بیش از 239 برنامه توسط مجموعه‌های سه‌گانه بسیج اساتید، بسیج یاوران علمی و بسیج دانشجویی، 340 فعالیت توسط 47 انجمن علمی دانشجویی، 150 فعالیت توسط 27 کانون فرهنگی، هنری، اجتماعی و مذهبی در دانشگاه، 70 فعالیت توسط 2 تشکل انجمن اسلامی و مجمع عدالت‌خواه و 571 فعالیت توسط ستاد معاونت فرهنگی و اجتماعی، از جمله اقدامات دانشگاه در طی دو سال اخیر است.

      دکتر علی‌نژاد با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در 11 اسفند 1402، خاطرنشان کرد: ما وظیفه داریم که به عنوان نخبگان دانشگاه در عرصه دانشجویی، استادی و کارمندی، جهاد تبیین را بر اساس منویات مقام معظم رهبری در دستور کار قرار دهیم و عموم جامعه را به حضور در انتخابات دعوت کنیم چرا که سرنوشت مملکت در این انتخابات‌ها رقم می‌خورد.

       رییس دانشگاه مازندران با اشاره به برگزاری میانگین سالانه یک انتخابات در کشور گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی از معدود نظام‌هایی است که هر دو سال، یک انتخابات برگزار می‌کند و این در حقیقت، همان جمهوریت نظام و بعد، اسلامیت نظام است که با این انتخابات رقم می‌خورد و سرنوشت کشور را به‌واسطه مشارکت مردم تعیین می‌کند.

        دکتر علی‌نژاد به اقدامات دانشگاه در حوزه انتخابات نیز اشاره کرد و افزود: نشست انتخاباتی اساتید با صداوسیما با عنوان جایگاه و اهمیت انتخابات مجلس شورای اسلامی، برگزاری سخنرانی‌های متعدد روشنگری با موضوع انتخابات به صورت حضوری و مجازی، برپایی جلسه آزاداندیشی، تهیه پوسترهای تبلیغاتی با موضوع انتخابات، شرکت و حضور نماینده دانشگاه در برنامه‌ کمیته انتخابات استانداری، برنامه تریبون مکتوب دانشجویی در دانشکده‌های مختلف، اکران مستند آبادان 11، حضور دانشجویان بسیجی برای تبلیغ انتخابات در مدارس سطح شهر، برنامه تریبون آزاد دانشجویی دانشجویان بسیجی در سطح شهر، میزگرد نقش شورای نگهبان در انتخابات، برگزاری پاتوق گفت‌وگوی دانشجویی، انتشار ویژه‌نامه انتخاباتی دانشجویی با عنوان شفق، برگزاری مناظره انتخاباتی با حضور دکتر زیباکلام و دکتر دستیار، ویژهبرنامه پرسش و پاسخ دانشجویی با سخنگوی دولت و برگزاری مناظره میان کاندیداهای شهر بابلسر و فریدونکنار از مهم‌ترین اقدامات و فعالیت‌های دانشگاه در راستای انجام وظیفه خطیر جهاد تبیین است.

       یادآور می‌شود: در ادامه این نشست، برخی از نمایندگان تشکل‌های دانشجویی و تعدادی از دانشجویان به بیان سوالات خود پرداختند و پاسخ را از سخنگوی دولت دریافت کردند.

روابط عمومی دانشگاه مازندران

اشتراک گذاری