با هدف هماهنگی و مشارکت دستگاه‌های اجرایی:

نشست هم‌اندیشی برگزاری همایش منطقه آزاد استان در دانشگاه مازندران برگزار شد

  • 26 Oct 2023
  • کد خبر: 1148527
  • 16655

نشست هم‌اندیشی برگزاری همایش منطقه آزاد استان در دانشگاه مازندران برگزار شد

با هدف هماهنگی و مشارکت دستگاه‌های اجرایی:

نشست هم‌اندیشی برگزاری همایش منطقه آزاد استان در دانشگاه مازندران برگزار شد

    به گزارش روابط عمومی دانشگاه مازندران، نشست هم‌اندیشی برگزاری همایش منطقه آزاد مازندران با حضور مسوولان استانی و شهرستانی و بخش‌های خصوصی در دفتر ریاست دانشگاه برگزار شد.

      بر اساس این گزارش، دکتر حشمت‌اله علی‌نژاد رییس دانشگاه مازندران در این نشست با اشاره به این‌که ایجاد منطقه آزاد برای استان یک فرصت طلایی است، گفت: این رویداد یکی از مهم‌ترین راه‌های تحقق رفع دغدغه مقام معظم رهبری در مورد اقتصاد دریامحور و استفاده بهینه از منابع غنی موجود در این عرصه است که دانشگاه مازندران به‌عنوان متولی این حوزه از سوی دولت در این مسیر نقش اثرگذار و مهمی خواهد داشت.

       دکتر علی‌نژاد در ادامه به تشریح اهداف و محورهای برگزاری این همایش پرداخت و افزود: آماده‌سازی دستگاه‌های اجرایی و فعالان بخش خصوصی برای اجرای قانون تاسیس منطقه آزاد، زمینه‌سازی فرهنگی و اجتماعی برای همکاری و همیاری افکار عمومی، شناسایی توانمندی‌های استان برای استقرار در مناطق آزاد، بیان تجارب تاسیس سایر مناطق و احصای نیازها و امکانات لازم برای استقرار در مناطق آزاد از مهم‌ترین اهداف برگزاری این همایش است.

       رییس دانشگاه مازندران، ظرفیت‌ها و مزیت‌های منطقه آزاد، فرصت‌ها و تهدیدهای راه‌اندازی منطقه آزاد، نقش منطقه آزاد در توسعه کسب ‌و کارها با رویکرد صادرات، آثار اجتماعی موضوع بر جوامع محلی، مسوولیت اجتماعی، نقش منطقه آزاد در حفاظت از منابع طبیعی و زیست محیطی و بررسی راه‌های سرمایه‌گذاری و سرمایه‌پذیری را از جمله محورهای اصلی این همایش عنوان کرد.

       دکتر علی‌اصغر باقرزاده نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی و رییس مجمع نمایندگان استان نیز در این نشست، با بیان این‌که این رویداد مهم با همت مجلس و دولت اتفاق افتاد، بر لزوم تلاش و ممارست همه دستگاه‌های اجرایی و بخش‌های خصوصی و دولتی در پیشبرد روند اجرایی آن تاکید کرد.

      عضو هیات امنای دانشگاه مازندران، هدف از برگزاری این نشست را تعیین وظایف بخش‌های مختلف عنوان کرد و افزود: بررسی وضعیت زیرساخت‌ها رفع مشکلات احتمالی از محورهای موردنظر در برپایی این نشست‌ها است و باید نقش هر بخش مشخص گردد تا در زمان اجرا دچار چالش نشویم.

    در ادامه این نشست، هر یک از اعضای حاضر در این نشست به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود در خصوص چگونگی و کیفیت برگزاری همایش منطقه آزاد استان پرداختند.

روابط عمومی دانشگاه مازندران

امور رسانه‌های گروهی

اشتراک گذاری