با حضور پژوهشگر برجسته تاریخ معاصر کشور:

نشست هم‌اندیشی"ایران دوران پهلوی، از تحریف تا واقعیت" در دانشگاه مازندران برگزار شد

  • 06 Feb 2024
  • کد خبر: 1600660
  • 20742

نشست هم‌اندیشی

با حضور پژوهشگر برجسته تاریخ معاصر کشور:

نشست هم‌اندیشی"ایران دوران پهلوی، از تحریف تا واقعیت" در دانشگاه مازندران برگزار شد

       به گزارش روابط عمومی دانشگاه مازندران، نشست هم‌اندیشی"ایران دوران پهلوی، از تحریف تا واقعیت" با حضور استاد خسرو معتضد پژوهشگر برجسته تاریخ معاصر کشور، مسوولان و جمعی از دانشگاهیان در روز سه‌شنبه 17 بهمن 1402 در سالن اجتماعات شهید آوینی دانشکده هنر و معماری برگزار شد.

       بر اساس این گزارش، دکتر حشمت‌اله علی‌نژاد رییس دانشگاه مازندران در این نشست که با هدف بیان ابعاد مختلف دلایل وقوع انقلاب و اقدامات حکومت پهلوی بر اساس مستندات تاریخی برگزار گردید، با اشاره به دست‌آوردها و پیشرفت‌های کشور در دوران پس از پیروزی انقلاب در عرصه‌های مختلف، این امر را بیانگر استقلال ایران اسلامی و وجود مردم‌سالاری دینی در کشور دانست و با مقایسه این اقدامات با دوران پهلوی، اوضاع نابسامان کشور در آن دوران را برگرفته از سرسپردگی و خودفروختگی حاکمان مستبد آن زمان عنوان کرد.

      حجت‌الاسلام دکتر سیدباقر حسینی کریمی مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه نیز در این مراسم ضمن تاکید بر لزوم مطالعه تاریخ، خواستار توجه به مورخان و تاریخ‌پژوهان منصف جهت بهره‌گیری و استناد مسایل تاریخی شد.

      در ادامه مراسم، خسرو معتضد استاد و پژوهشگر برجسته تاریخ معاصر کشور با اشاره به اسناد تاریخی و روایات مختلف سیاسیون و سردمداران حکومت‌های مختلف داخلی و خارجی، به بیان رویدادهای تاریخی دوران پهلوی و پاسخ به شبهات مطرح‌شده د خصوص این دوران پرداخت. هم‌چنین استاد معتضد در پایان سخنانش به سوالات برخی از حاضران در این نشست پاسخ گفت.

     یادآور می‌شود: در پایان این مراسم که به همت دفتر هم‌اندیشی استادان و نخبگان دانشگاهی، معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، سازمان بسیج اساتید استان، کانون بسیج اساتید، بسیج یاوران علمی و بسیج دانشجویی دانشگاه برگزار شد، از استاد خسرو معتضد به واسطه سال‌ها تحقیق و پژوهش در امر تاریخ معاصر و اقدامات ارزنده در تبیین وقایع مختلف تاریخ کشور با اهدای لوح سپاس و هدیه از سوی رییس دانشگاه و مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تجلیل شد.

 

روابط عمومی دانشگاه مازندران

امور رسانه‌های گروهی

اشتراک گذاری