با حضور دکتر بهادری جهرمی انجام شد:

نشست نخبگان، دانشمندان و دانشگاهیان دانشگاه‌های استان مازندران با سخنگوی دولت

  • 28 Feb 2024
  • کد خبر: 1675905
  • 17552

نشست نخبگان، دانشمندان و دانشگاهیان دانشگاه‌های استان مازندران با سخنگوی دولت

با حضور دکتر بهادری جهرمی انجام شد:

نشست نخبگان، دانشمندان و دانشگاهیان دانشگاه‌های استان مازندران با سخنگوی دولت

       به گزارش روابط عمومی دانشگاه مازندران، دکتر علی بهادری جهرمی دبیر و سخنگوی دولت سیزدهم با حضور در این دانشگاه، با مسوولان، دانشمندان و دانشگاهیان دانشگاه‌های استان مازندران دیدار و گفت‌وگو کرد.


دانشگاه، پیشران و موتور محرک کشور است

     بر اساس این گزارش، دکتر بهادری در این نشست با تاکید بر نقش محوری دانشگاه در تربیت مدیران کلان کشور گفت: کارآمدی یا عدم کارآمدی مدیران کشور، ثمره اقدامات دانشگاه در تربیت نسل جوان و فرهیخته جهت تصدی مسوولیت‌های کلان کشور است.

       سخنگوی دولت با اشاره به لزوم آموزش عدالت‌مدارانه در دانشگاه افزود: اگر دانشجویان در زمان تحصیل خود در حوزه‌های مختلف، آموزش درست و مبتنی بر عدالت دریافت کنند، این تعالیم را در سطوح مختلف مدیریت به کار می‌گیرند.

       دکتر بهادری جهرمی، از دانشگاه به‌عنوان پیشران و موتور محرک کشور در عرصه‌های نخبگانی نام برد و اظهار داشت: اساتید و نخبگان دانشگاه باید در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و ... دارای طرح‌های کاربردی باشند و با ارایه ایده‌های صحیح در حل مسایل مختلف کشور مشارکت کنند.


دانشگاه مازندران، پیشرو در اجرای طرح تحول آموزش عالی در کشور

       دکتر حشمت‌الله علی‌نژاد رییس دانشگاه مازندران با اشاره به این‌که این مرکز به‌عنوان دانشگاه معین، جامع و مادر استان و نماینده عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، علاوه بر مسایل داخلی خود، مسوولیت نظارت بر مراکز آموزش عالی استان را نیز برعهده دارد، گزارشی از وضعیت دانشگاه در حوزه نیروی انسانی و زیرساخت ارایه کرد و افزود: دانشگاه مازندران به‌عنوان یک دانشگاه مساله‌محور و جامعه‌محور، در محیط اصلی پیرامون خود حساس بوده و اقدامات ارزنده‌ای را در راستای برنامه‌های دولت تحولی و مردمی سیزدهم انجام داده است که منشا اثرات بسیار خوبی در نظام مقدس جمهوری اسلامی گردید.

      دکتر علی‌نژاد تصریح کرد: راه‌اندازی مرکز پژوهشی با مشارکت قوه قضاییه و دادگستری استان، اعطای پایه‌های تشویقی به اعضای هیات علمی، ایجاد گرندکارت جهت تقویت فعالیت‌های پژوهشی، انعقاد قراردادهای پژوهشی با دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های مختلف از جمله وزارت اقتصاد و دارایی و وزارت دفاع و شرکت‌های زیرمجموعه در حوزه علوم دریایی، ایجاد طرح کواپ هست و افزایش مهارت‌ورزی در دانشجویان برای ورود به بازار کسب و کار،  اجرای طرح مسکن ملی و آغاز پروژه احداث ۱۲۰۰ واحد مسکونی برای دانشگاهیان در مسیر تحقق برنامه‌های دولت سیزدهم و هم‌چنین ایجاد ۷۰۰ واحد خوابگاه متاهلی با مشارکت دانشگاه و خیران در حمایت از بحث جوانی جمعیت و تشکیل خانواده، ایجاد بوستان فرهنگ، تنها بخشی از پروژه‌های مختلف دانشگاه در حوزه خدمت‌رسانی به اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

      رییس دانشگاه مازندران با تاکید بر این‌که ما یکی از اولین دانشگاه‌هایی بودیم که طرح تحول آموزش عالی را در کشور آغاز کردیم، گفت: پذیرش دانشجوی بورسیه صنعتی با مشارکت شرکت‌های مختلف استان از مهم‌ترین موارد در اجرای این طرح است.

     واگذاری میز دانشگاه و دولت در حوزه اقتصاد دریا به دانشگاه مازندران از سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام، راه‌اندازی دانشکده علوم و فناوری‌های دریایی و راه‌اندازی قرارگاه تحقق شعار سال با ریاست استاندار و دبیری دانشگاه مازندران از دیگر مباحث مطرح‌شده توسط دکتر علی‌نژاد در این نشست بود.


​​​​​​​تبعیت از ولایت فقیه، راه برون رفت از همه مشکلات است

        حجت‌الاسلام والمسلمین محمد رحیمیان رییس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان مازندران نیز در این نشست با اشاره به لزوم بهره‌مندی از فیوضات ماه شعبان برای دست‌یابی به کمال و پیشرفت در ابعاد فردی و اجتماعی، گفت: ما به شدت نیازمند این هستیم که در فضای عمومی کشور به‌ویژه در فضای دانشگاهی، جوانان را با اهل بیت(ع) پیوند دهیم زیرا راه نجات جامعه، توجه به آن شاخص‌هایی است که از سوی اهل بیت(ع) مشخص گردیده است.

        حجت‌الاسلام رحیمیان افزود: در این مسیر و در شعاع پایین‌تر در نظام اسلامی، اهل بیت ما را به ولایت فقیه ارجاع دادند و به تجربه در طول این سال‌ها ثابت شده است که اگر مردم مطیع و گوش به فرمان ولی فقیه زمان باشند، می‌توان این کشتی را در این دنیای پرتلاطم به سر منزل مقصود رساند.

       در ادامه نشست، برخی از مسوولان و دانشگاهیان به ارایه دیدگاه خود در حضور سخنگوی دولت پرداختند.

روابط عمومی دانشگاه مازندران

اشتراک گذاری