باحضور معاون پارلمانی رییس جمهور؛

نشست ماهانه شورای استانی کانون دانشگاهیان مازندران برگزار شد

  • 10 Jun 2023
  • کد خبر: 379216
  • 12906

نشست ماهانه شورای استانی کانون دانشگاهیان مازندران برگزار شد

 

       به گزارش روابط عمومی دانشگاه مازندران، نشست ماهانه شورای استانی کانون دانشگاهیان با حضور دکتر سیدمحمد حسینی دبیر کل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی و معاون پارلمانی رییس جمهور، دکتر حشمت‌اله علی‌نژاد رییس دانشگاه مازندران و دبیر شورای استانی کانون دانشگاهیان استان، روسای برخی از دانشگاه‌ها و اعضای کانون دانشگاهیان استان در سالن کنفرانس سازمان مرکزی دانشگاه برگزار شد.

       بر اساس این گزارش، دکتر سیدمحمد حسینی دبیر کل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی و معاون پارلمانی رییس جمهور در این نشست، گفتگو با دانشجویان را حایز اهمیت برشمرد و گفت: اگر یک محیط منطقی برای صحبت با دانشجویان فراهم و تعامل با آنان بیشتر شود افزایش آگاهی دانشجویان را در پی خواهد داشت.

       دکتر حسینی اظهار داشت: اکنون در برهه‌ای به سر می‌بریم که در هر لحظه و هر مساله ممکن است مورد سوال و انتقاد قرار بگیریم لذا باید مطالعات خود را قوی و به روز نگه داریم و در کنار کارهای علمی و حتی مدیریتی و اجرایی، باید این مساله را مد نظر داشته باشیم، به ویژه در مقاطع حساسی چون انتخابات.

       رییس کانون دانشگاهیان ایران اسلامی افزود: اگر اساتید دانشگاه و چهره‌های مطرح علمی انقلابی در زمان انتخابات در سراسر کشور به عنوان یک گروه مرجع وارد صحنه نمی‌شدند معلوم نبود چه اتفاقی می‌افتاد؛ همین اساتید در تهران در مساجد و روستاها و حتی گاها در خیابان میزی می‌گذاشتند و با مردم صحبت می‌کردند که این حرکت تأثیرگذاری بود.

     معاون پارلمانی رییس جمهور با بیان این‌که ۴۳۶ سند با کشورهای مختلف امضا شده که تاکید دولت بر اجرایی کردن آنان است، خاطرنشان کرد: کم و کاستی‌ها وجود دارد اما حرکات خوبی هم در حال انجام است که ما باید آنان را تبیین کنیم.

     دبیر کل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی یکی از برنامه‌های کانون را ارزیابی نمایندگان فعلی مجلس بیان کرد و گفت: توانمندی‌ها، تاثیرگذاری‌آن‌ها در مجلس و مباحث کلان کشور و حتی موضع‌گیری‌های نمایندگان مجلس باید مورد ارزیابی قرار بگیرد و ما به عنوان یک تشکل سیاسی باید در این مباحث اظهار نظر کنیم.

      دکتر حسینی با بیان اینکه از بانوان توقع داریم حضور خود را در این مجامع بیشتر و بهتر کنند، بر همراه‌کردن اساتید جوان در این مجامع تاکید کرد و افزود: در بحث حجاب، لایحه‌ای که قوه قضاییه تدوین کرده بود در دولت هم اصلاحاتی در آن صورت گرفت اما ممکن است هنوز هم به آن ایراداتی واقع شود. این مساله نافی قانون قبلی نیست و یک راهکار جدیدی است تا بتوانیم با استفاده از امور بازدارنده، حجاب را در جامعه تقویت کنیم.

     دکتر حسینی با بیان این نکته که توقعات از دانشگاه فرهنگیان بالاست اما متاسفانه پذیرش جای گزینش را گرفته و باعث تضعیف رسالت این قشر شده است که نیاز است در این خصوص تدبیری شود، گفت: یکی از برنامه‌های وزیر آموزش و پرورش، درنظر گرفتن آزمون اختصاصی برای معلمان بود که فرهنگیان باید آن را مطالبه و پیگیری کنند.

     دبیر کل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی در پایان گفت: انتظار ما این است که کانون در این استان و این دانشگاه نمونه باشد تا به عنوان الگویی برای دیگر استان‌ها و دانشگاه‌ها مورد ارزیابی قرار گیرد.

     دکتر حشمت‌اله علی‌نژاد رییس دانشگاه مازندران نیز در این نشست با تاکید بر این‌که ما کانون دانشگاهیان استان را تقریبا شکل دادیم اما در برخی دانشگاه‌های استان هنوز این کانون شکل نگرفته است، تصریح کرد: ما کانون دانشگاهیان را در دانشگاه مازندران تشکیل دادیم و قبل از سال جدید انتخاب آن برگزار شد که ۸۰ نفر در آن مشارکت داشتند و هم‌چنین درحال عضوگیری و افزایش اعضا هستیم.

       رییس دانشگاه مازندران ضمن قدردانی از زحمات دولت در ایجاد روابط بین دولت‌ها یادآور شد: این دوستی، صمیمیت و وفاقی که در بین کشورها به وجود آمده سیاست دولت دکتر رییسی بود که گام‌های خوبی در حوزه دیپلماسی برداشته شد و بیان‌گر آن است که دیپلماسی دولت، دیپلماسی فعالی است.

     دکتر علی‌نژاد اظهار داشت: در استان مازندران قرارگاهی تحت عنوان شعار سال داریم که ۸ کارگروه در تحقق این شعار در آن در حال فعالیت هستند و با تشکیل جلسات تخصصی و رصد امور، در صدد حل مشکلات و تحقق منویات مقام معظم رهبری بر خواهند آمد.

      در حاشیه این نشست تعدادی از اعضای کانون از دانشگاه‌های مختلف استان نیز به بیان عرایض خود پرداختند.

       یادآور می‌شود: دکتر سلگی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، مهندس قلی پور باقری فرماندار و دکتر باقرزاده نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس نیز در این نشست به بیان نکات خود پرداختند.

روابط عمومی دانشگاه مازندران

امور رسانه‌های گروهی​​​​​​​

اشتراک گذاری