در ادامه مسیر سفر کیفیت انجام شد:

نشست روسای دانشگاه‌ها و مراکز نظارت و ارزیابی استان با رییس مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت عتف

  • 25 Oct 2023
  • کد خبر: 1146000
  • 19357

نشست روسای دانشگاه‌ها و مراکز نظارت و ارزیابی استان با رییس مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت عتف

در ادامه مسیر سفر کیفیت انجام شد:

نشست روسای دانشگاه‌ها و مراکز نظارت و ارزیابی استان با رییس مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت عتف

       به گزارش روابط عمومی دانشگاه مازندران، نشست روسا و مدیران مراکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه‌های استان با حضور دکتر روح‌الله رازینی رییس مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با عنوان سفر کیفیت علوم، تحقیقات و فناوری در سالن کنفرانس سازمان مرکزی دانشگاه مازندران برگزار شد.

با ادغام‌ یا حذف برخی موسسات، می‌توان به کیفت بالایی در سطح علمی و آموزشی رسید

    بر اساس این گزارش، دکتر حشمت‌الله علی‌نژاد رییس دانشگاه مازندران در این نشست با اشاره به اقدامات دانشگاه در راستای نظارت و بررسی کیفیت همه‌جانبه دانشگاه‌های استان، گفت: با توجه به نتایج نظارت از برخی موسسات، مشخص گردید که با ادغام‌کردن یا حذف برخی موسسات می‌توان به کیفت بالایی در سطح علمی و آموزشی رسید.

   دکتر علی‌نژاد با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص پیشگیری از توسعه غیرهدفمند آموزش عالی و لزوم شناسایی نیازهای اصلی کشور در حوزه‌های مختلف علوم و فناوری در راستای تعیین تعداد دانشگاه‌ها، دانشجویان و رشته‌های لازم، خاطرنشان کرد: وزرات علوم وآموزش عالی نیز تنها بر اساس این اهداف و در جهت توسعه آموزش عالی گام برمی‌دارند و خوشبختانه در استان مازندران فضای زیادی برای فکرکردن و تحقق منویات ایشان وجود دارد.

      رییس دانشگاه مازندران به اقدامات دانشگاه در حوزه‌های مختلف اشاره کرد و افزود: ارتقای رشته-گرایش و افزایش تعداد دانشجویان در مقطع تحصیلات تکمیلی، گسترش مجموعه‌ علم و فنون دریایی از جمله دانشکده علوم دریایی و تاسیس اسکله‌ی تحقیقاتی در حوزه اجرایی سند تحول از جمله اقدامات در حوزه آموزشی بوده است.

     دکتر علی‌نژاد در ادامه با اشاره به مسوولیت دانشگاه در زمینه‌ اقتصاد دریا و فعالیت آن در راستای تنظیم برنامه هفتم گفت: یکی از مزیت‌های استان مازندران، حوزه گردشگری است که گسترش مجموعه‌ علوم گردشگری و گشایش مقاطع ارشد و دکتری با مجوز وزرات علوم در دستور کار دانشگاه قرار دارد. هم‌چنین یکی از سیاست‌ها و برنامه‌های وزرات علوم در حوزه‌ سند تحول، ایجاد دانشکده‌ علوم و فناوری‌های راهبردی است که مجوز آن از وزرات علوم برای تشکیل این دانشکده گرفته شده است که شامل مجموعه‌هایی مانند مدیریت بحران و پدافند غیر عامل، ایجاد گروه ابزارهای هوشمند، علوم و دانش کوانتومی و ایجاد گروه شناختی است.

      رییس دانشگاه جامع استان در پایان به راه‌اندازی بورس صنعتی و بورس دانش در دانشگاه در راستای منویات مقام معظم رهبری و وزرات علوم اشاره کرد و از ایجاد رشته‌های دیگر مانند نانوشیمی در مقطع دکتری و برنامه‌ریزی گردشی در آینده نزدیک خبر داد.

انتظار حضور پررنگ و اثرگذار دانشگاه در کشور از سوی آحاد جامعه بسیار مشهود است

    دکتر روح‌الله رازینی رییس مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم با اشاره به اهداف راه‌اندازی سفر کیفیت، این موضوع را متاثر از مبانی دینی و عرفانی در خصوص جایگاه سفر در راستای تعالی عنوان کرد و افزود: گفتمان سفر کیفیت با هدف بررسی و چاره‌اندیشی در خصوص مطالبات و دغدغه‌های جامعه به‌ویژه جوانان در حوزه‌های مختلف از جمله اشتغال و علم‌آموزی هدفمند برنامه‌ریزی شده است.

      دکتر رازینی با اشاره به نقش مرکز نظارت در مواجهه با موسسات آموزش عالی، گفت: دوره توسعه کمی در آموزش عالی سپری شده است و امروزه، بقای آموزش عالی منوط به تمایز، کیفیت و نقش‌آفرینی ما در این حوزه است و این امر مستلزم انجام صحیح و مناسب وظایف در حوزه ارزیابی و تضمین کیفیت است.

      رییس مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت عتف با تاکید بر مطالبه جدی جامعه از دانشگاه در خصوص بررسی و حل مشکلات موجود در حوزه‌های مختلف، اظهار داشت: با رصدهای دقیق و میدانی، مشخص گردید که انتظار حضور پررنگ و اثرگذار دانشگاه با محوریت بهره‌وری آموزش عالی در کشور از سوی آحاد جامعه بسیار مشهود است.

    دکتر رازینی، ایجاد وحدت رویه در موضوع نظارت و تقویت جایگاه دفتر نظارت در استان را از جمله مهم‌ترین اهداف برگزاری این سفرها عنوان کرد و افزود: وجود برخی ناهنجاری‌ها در بعضی از موسسات آموزش عالی، لطمه جدی به آموزش عالی وارد می‌کند و در این مسیر، نقش حمایتی روسای دانشگاه‌ها در تحقق نظارت دقیق و صحیح بسیار مهم و ارزشمند است.

      یادآور می‌شود: در ادامه این نشست، روسای دانشگاه‌ها و مدیران دفاتر نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت به بیان دیدگاه‌ها، نظرات و سوالات خود در این حوزه پرداخته و پاسخ خود را از نمایندگان وزارت علوم دریافت کردند.

روابط عمومی دانشگاه مازندران

امور رسانه‌های گروهی

​​​​​​​

اشتراک گذاری