در آستانه آغاز پانزدهمین جشنواره بین‌المللی حرکت در دانشگاه مازندران:

نشست خبری رییس دانشگاه مازندران با اصحاب رسانه‌های گروهی برگزار شد

  • 17 May 2023
  • کد خبر: 204719
  • 15236

نشست خبری رییس دانشگاه مازندران با اصحاب رسانه‌های گروهی برگزار شد

 

 

       به گزارش روابط عمومی دانشگاه مازندران، در آستانه آغاز پانزدهمین جشنواره بین‌المللی حرکت، نشست خبری دکتر حشمت‌اله علی‌نژاد رییس دانشگاه با خبرنگاران و اصحاب رسانه‌های گروهی در سالن کنفرانس سازمان مرکزی دانشگاه برگزار شد.

       بر اساس این گزارش، در این نشست که به همت دبیرخانه جشنواره انجام شد، دکتر علی‌نژاد با اشاره به اهمیت برگزاری جشنواره بین‌المللی حرکت اظهار داشت: این جشنواره، حرکتی موثر برای شکوفایی استعدادهای شگرف جوان خالق و اندیشمند ایرانی اسلامی در سطح دانشگاه‌ها،ارتقای موقعیت و اندیشه‌های کمال‌جویی ایرانی و ایجاد فردایی بهتر، ایرانی آبادتر در پرتو اراده و استعدادهای جامعه دانشجویی کشور است.

        رییس ستاد برگزاری جشنواره حرکت با تاکید بر این‌که دانشگاه مازندران برای اولین بار میزبان این جشنواره بین‌المللی می‌باشد گفت: از جمله اهداف برگزاری این جشنواره می‌توان به شناسایی انجمن‌های علمی _دانشجویی موفق و تقدیر از فعالان این انجمن‌ها، انعکاس فعالیت‌های برجسته و موفق، ایجاد تحرک توام با جهت‌دهی فعالیت‌های انجمن‌های علمی و دانشجویی، ایجاد زمینه به منظور هم‌افزایی انجمن‌های علمی و دانشجویی از طریق انتقال تجارب موفق، ایجاد بستر مناسب به‌منظور آشنایی صاحبان صنایع، معادن، مشاغل و سازمان‌های دولتی و غیردولتی با ظرفیت‌ها و توانمندی‌های انجمن‌های علمی دانشجویی اشاره کرد.

   دکتر مرتضی علویان معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه و دبیر اجرایی جشنواره نیز در این نشست گفت: این جشنواره بر اساس منویات و دغدغه‌های مقام معظم رهبری و سیاست‌های وزارت علوم مبنی بر تقویت انجمن‌های دانشجویی برگزار می‌شود.

       وی در ادامه با بیان این نکته که بیش از ۱۲۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده که ۶۰۰ اثر منتخب توسط ۸۶ دانشگاه ایران به مرحله نهایی رسیدند و به معرض نمایش گذاشته می‌شوند، اظهار داشت: در این میان ۳۳ اثر توسط دانشجویان دانشگاه مازندران ارسال شده است. هم‌چنین تعدادی از دانشگاه‌های خارجی بخش بین‌الملل نیز در جشنواره پانزدهم حرکت حضور و فعالیت دارند.

       دکتر علویان ادامه داد: آثار منتخب در بخش‌های گوناگون رقابتی شامل انجمن‌های برتر، محتوای دیجیتال، کارآفرینی، کتاب، اختراع، دانشگاه برتر و نیز بخش نمایشگاهی مورد داوری قرار گرفته و نفرات برتر اعلام خواهند شد.

       معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه در انتهای این نشست بیان داشت: از زمان واگذاری مسوولیت میزبانی این جشنواره به دانشگاه مازندران، ۱۵ کارگروه تشکیل شد و بیش از ۴۰ دانشجو در حال همکاری و مشارکت برای برگزاری شایسته جشنواره‌ هستند.

اشتراک گذاری