در ادامه سلسله نشست‌های راوی امین انجام شد:

نشست بررسی دست‌آوردهای انقلاب اسلامی در دانشگاه مازندران برگزار شد

  • 07 Feb 2024
  • کد خبر: 1602029
  • 20513

نشست بررسی دست‌آوردهای انقلاب اسلامی در دانشگاه مازندران برگزار شد

در ادامه سلسله نشست‌های راوی امین انجام شد:

نشست بررسی دست‌آوردهای انقلاب اسلامی در دانشگاه مازندران برگزار شد

       به گزارش روابط عمومی دانشگاه مازندران، چهارمین برنامه از سلسله نشست‌های راوی امین با هدف بررسی دست‌آوردهای انقلاب اسلامی با حضور جمعی از دانشگاهیان در روز سه‌شنبه 17 بهمن 1402 در نمازخانه حضرت ولی عصر(عج) پردیس دانشگاه برگزار شد.

       بر اساس این گزارش، در این نشست که به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه برگزار گردید، دکتر حسن خدادی عضو هیات علمی دانشکده الهیات و معارف اسلامی با بیان این‌که در بررسی دست‌آوردها باید به دو قسمت توجه کنیم، گفت: دست‌آوردها در واقع آن اهدافی هستند که یک انقلاب و نظام سیاسی در پی رسیدن به آن هستند و در این میان، دو مولفه نباید مغفول بماند. اول این‌که امکانات ما برای رسیدن به آن اهداف چیست و دوم، موانع ما در این مسیر چیست.

      عضو هیات علمی دانشگاه با اشاره به قیاس غیرمنصفانه شبکه‌های فارسی‌زبان خارجی و اکثر شبکه‌های مجازی داخلی از دوران قبل از انقلاب و بعد از انقلاب، به پیشرفت‌های ایران در دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: ارتقای علوم مختلف در حوزه‌های پزشکی، موشکی، صنایع هوایی و دریایی و غیره در ۴۵ سال گذشته چشم‌گیر است. به‌عنوان مثال، در حوزه پزشکی در خاورمیانه رتبه یک هستیم و این موضوع برای ایران که در دوران حکومت پهلوی دارای پزشک واردتایی از پاکستان و هند بود بسیار مهم است.

       دکتر خدادی با اشاره به تحریم‌های ظالمانه آمریکا و اروپا بر علیه ایران در ۴۰ سال گذشته گفت: دست‌آوردهای انقلاب اسلامی را می‌توان در ۱۳ مورد سلامت، استقلال، اقتصاد، نظامی، رفاه، علمی، ساختارهای عمرانی، قانون‌گذاری، کشاورزی، ورزش و سیاسی  دسته‌بندی کرد، اظهار داشت: آمریکا با ایجاد سایبرنیتیک در فضای مجازی که علم پدیده‌های هوشمند توسط جریان‌های داده و اطلاعات است و ارتباط بسیار نزدیکی به علوم سیاسی دارد که ثمره آن، کنترلکردن انسان‌ها است. برترین علوم روز جهان، علم نظامی، حقوقی، سیاسی و از همه مهم‌تر علوم سایبرنیتیک است. سه پدیده هوشمند سلول‌ها، ماشین‌آلات و انسان‌ها در جهان وجود دارد که هدف علم سایبرنیتیک، کنترل این پدیده‌ها است.

      عضو هیات علمی دانشگاه با تاکید بر این نکته که جمهوری اسلامی ایران باید به دو التهاب اخیر در جامعه توجه کند، گفت: یکی التهاب اجتماعی زنان که از سال گذشته آغاز شده و ثمره یک حرکت ده‌ساله توسط دشمنان نظام است و التهاب دوم، فضای مجازی و سایبرنیتیک است که در کشور ما باید سرمایه‌گذاری عظیمی در این مورد انجام شود.

روابط عمومی دانشگاه مازندران

اشتراک گذاری