معاون آموزشی وزارت علوم در نشست شورای دانشگاه مازندران:

اقتصاد دانش‌بنیان توام با عدالت‌محوری ارزشمند است

  • 17 Jun 2023
  • کد خبر: 415503
  • 13313

اقتصاد دانش‌بنیان توام با عدالت‌محوری ارزشمند است

       به گزارش روابط عمومی دانشگاه مازندران، دکتر قاسم عموعابدینی معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با حضور در جلسه شورای دانشگاه، به بررسی اجرای طرح تحول آموزش در این دانشگاه و اقدامات مورد نیاز در راستای گسترش آن پرداخت.

      بر اساس این گزارش، دکتر قاسم عموعابدینی معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر لزوم ایجاد فضای امید در بین جوانان اظهار داشت: باید این فضا ایجاد شود تا جوانان ما پس از تحصیل بتوانند در یک شغل مناسب با تخصص خود مشغول به کار شوند و ما برای این کار چاره‌ای جز تحول در آموزش نداریم.

       معاون آموزشی وزارت علوم خاطرنشان کرد: دانشگاهی که دانشجوی آن نتواند پس از تحصیل مشغول به کار شود، به درد جامعه نمی‌خورد و نمی‌تواند در کشور مشکل‌گشا باشد.

دکتر عموعابدینی تاکید داشت: اقتصاد دانش‌بنیان اگر همراه عدالت‌محوری باشد ارزش دارد وگرنه نه تنها مفید نخواهد بود بلکه موجب ضرر ما هم خواهد شد.

       دکتر عموعابدینی با بیان این‌که اگر در جامعه‌ای فرهیختگان آن حرکت کنند و کاری انجام دهند آن حرکت اثربخش‌تر است، اظهار داشت: دانشگاه‌های برتر دنیا برنامه‌محور و استادمحور هستند و باتوجه به برنامه‌هایی که دارند استاد مورد نظر خود را جذب می‌کنند.

       معاون آموزشی وزارت عتف با تاکید بر این‌که استاد راهنما باید نقش مربی‌گری و معلمی را بازی کند، از اجرای طرح استاد راهنما برای دانشجویان کارشناسی خبر داد و گفت: اقدامات لازم در حال انجام است تا از این پس دانشجویان مقطع کارشناسی بتوانند استاد راهنما داشته باشند که دو واحد درسی هم هر ترم برای این مساله در نظر گرفته می‌شود.

       دکتر قاسم عموعابدینی در پایان بر ایجاد مرکز تعالی تدریس و کیفیت در هر استان تاکید کرد.

دانشگاه مازندران در زمره اولین دانشگاه‌هایی است که به طرح تحول آموزش عالی به طور جدی پرداخت

       به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر حشمت‌اله علی‌نژاد رییس دانشگاه مازندران نیز در این نشست ضمن ابراز امیدواری نسبت به برنامه‌های معاونت آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در اجرای سند آموزش عالی در جهت توسعه صنعتی و اشتغال و دستیابی به دانشگاه نسل نوین و راهبردی گفت: دانشگاه مازندران در میان ۱۷ دانشگاهی است که می‌تواند دانشکده علوم و فناوری‌های نوین را تاسیس کند که این امر، حمایت و کمک وزارت علوم را می‌طلبد تا مقدمات و زیرساخت‌ها جهت ساخت این دانشکده فراهم شود.

       رییس دانشگاه جامع استان با اشاره به این‌که دانشگاه مازندران ۴۱۵ عضو هیات علمی دارد که ۷۰ نفر از این افراد استاد، ۱۳۶ دانشیار، ۲۰۳ استادیار و ۵ نفر نیز در مرتبه مربی هستند، گفت: امسال ۶۱ سهمیه در جذب استاد و عضو هیات علمی داریم و بیش از ۵۰ درصد از اعضای هیات علمی ما نیز زیر ۱۰ سال خدمت هستند که وجود افراد جوان، ظرفیت خوبی برای ماست.

      دکتر علی‌نژاد یادآور شد: دانشگاه مازندران در زمره اولین دانشگاه‌هایی است که به طرح تحول آموزش عالی به طور جدی پرداخته و در این خصوص پیگیری‌های مستمری داشته است.

        نماینده وزیر علوم در استان اذعان داشت: دانشگاه مازندران تعامل خوبی با مدیران استان داشته و نقش مهمی در قرارگاه تحقق شعار سال در جهت توسعه استان ایفا می‌کند.

        سهمیه جذب دانشجوی دکترا در چند رشته دیگر و ایجاد دانشکده‌های جدید از مهم‌ترین خواسته‌های رییس دانشگاه مازندران در نشست با معاون آموزشی وزارت عتف بود.

       یادآور می‌شود: در این نشست، برخی از اعضای شورای دانشگاه به بیان طرح‌های خود در راستای اجرای برنامه‌های تحول آموزش عالی در دانشگاه مازندران و سطح استان پرداختند.

 

 

روابط عمومی دانشگاه مازندران

امور رسانه‌های گروهی

اشتراک گذاری