با هدف گسترش فرهنگ حجاب و عفاف:

محفل همدلانه دختران آفتاب با حضور دختران نوورود دانشگاه مازندران برگزار شد

  • 24 Oct 2023
  • کد خبر: 1138923
  • 15881

محفل همدلانه دختران آفتاب با حضور دختران نوورود دانشگاه مازندران برگزار شد

با هدف گسترش فرهنگ حجاب و عفاف:

محفل همدلانه دختران آفتاب با حضور دختران نوورود دانشگاه مازندران برگزار شد

       به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه مازندران، اولین جلسه از سلسله نشست‌های محفل دختران آفتاب، با معرفی و اهدای کتاب"ستاره‌ها چیدنی نیستند" با حضور جمعی از دختران دانشجوی نو ورود در روز دوشنبه 1 آبان 1402 در سالن اجتماعات دانشکده علوم پایه برگزار شد.

       بر اساس این گزارش، دکتر فاطمه فرخنده استاد حوزه و دانشگاه و مبلغه اعزامی از معاونت منابع انسانی دفتر مرکزی نهاد در این مراسم با اشاره به اتفاقات اخیر فلسطین عنوان داشت: برای زمینه‌سازی ظهور، نیاز به توانمندسازی خود داریم و باید مطالعه کنیم تا بتوانیم از عقایدمان، دفاع و آن را به درستی تبلیغ و انتشار دهیم.

       در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین دکترسید باقر حسینی مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه مازندران، ضمن توجه به جایگاه والای دختران، به همه دختران حاضر در جلسه توصیه کرد که بر معرفت و شناخت دینی خود بیفزایند و سعی کنند با  دیگر دانشجویان دختر دانشگاه ارتباط صمیمانه داشته باشند و تلاش کنند فرهنگ حجاب و عفاف را گسترش دهند.

        دکتر حسینی با تاکید بر این‌که کارکرد رنگ مشکی چادرها مانند کارکرد رنگ خون شهدا است، افزود: سعی کنید با رفتار درست، دیگران را هم به مسیر درست‌تان دعوت کنید‌ و در عمل به همگان اثبات کنید که می‌توان محجبه بود و در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی و اجتماعی نیز خوش درخشید.

        عضو هیات علمی دانشگاه مازندران تصریح کرد: سعی کنید اتحادتان را بیشتر کنید و با یادگیری انجام کارهای تشکیلاتی، لشکری از دخترانی مومنه و محجبه را شکل دهید که ان‌شاءالله تعالی، زمینه‌ساز تمدن نوین اسلامی خواهند بود. اعتقاد راسخ دارم همان‌گونه که در مقاطع حساس تاریخ این کشور، حضور بانوانی که به حضرت زهرا(س) اقتدا نموده بودند، گره‌گشای بسیاری از مشکلات و خنثی‌کننده بسیاری از توطئه‌های شوم دشمنان این ملت بود.         

        مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه مازندران در پایان سخنان خود اظهار داشت: حضور عالمانه و مقتدرانه شما نیز در شرایط حساس کنونی، باعث برون‌رفت از بسیاری از معضلات فرهنگی و اجتماعی خواهد شد.  

       یادآور می‌شود: طرح مطالعاتی کتاب "ستاره‌ها چیدنی نیستند" در راستای تقویت توانمندسازی دانشجویان نو ورود، در طول ترم با عنوان دختران آفتاب برگزار خواهد شد.     

روابط عمومی دانشگاه مازندران

امور رسانه‌های گروهی​​​​​​​

پیام  مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه مازندران​​​​​​​

اشتراک گذاری