هم‌زمان با آغاز دهه کرامت؛

قطار پانزدهمین جشنواره بین‌المللی حرکت در دانشگاه مازندران حرکت کرد

  • 21 May 2023
  • کد خبر: 235468
  • 15792

قطار پانزدهمین جشنواره بین‌المللی حرکت در دانشگاه مازندران حرکت کرد

 

        به گزارش روابط عمومی دانشگاه مازندران، آیین افتتاحیه پانزدهمین جشنواره بین‌المللی حرکت با حضور دکتر مهدی بادپا مدیرکل پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، مسوولان شهرستانی و دانشگاهی و انجمن‌های علمی دانشجویی از 86 دانشگاه در روز یک‌شنبه 31 اردیبهشت 1402 در سالن حضرت قائم(عج) دانشگاه برگزار شد.

هدف این جشنواره، ایجاد تحرک توام با جهت‌دهی فعالیت‌های انجمن‌های علمی دانشجویی است

        بر اساس این گزارش، دکتر حشمت‌اله علی‌نژاد رییس دانشگاه مازندران در آیین افتتاحیه این جشنواره ضمن تقدیر از مجریان برگزاری آن گفت: جشنواره بین‌المللی حرکت، ویژه انجمن‌های علمی دانشجویی است که از سراسر کشور گردهم می‌آیند و باهم در ایده‌ها و نظرات هم‌افزایی می‌کنند و با پیشنهادات و طرح‌های خلاق خود، انگیزه و نشاط را در دل دانشجویان ایجاد می‌کنند.

       دکتر علی‌نژاد با اشاره به این‌که این جشنواره در تلاش است تا مبدا و مبنای حرکتی نوین برای سازمان‌دهی فعالیت‌های انجمن‌های علمی _ دانشجویی باشد، اظهار داشت: یکی از اهداف این جشنواره، شناسایی انجمن‌های علمی دانشجویی موفق در دانشگاه‌های کشور و قدردانی از آن‌هاست تا فعالیت‌های برجسته و موفق در این جشنواره‌ها انعکاس پیدا کرده و ایده‌های آنان جهت حل چالش‌ها و معضلات دیده شود.

       رییس دانشگاه مازندران ادامه داد: هدف دیگر‌ این جشنواره، ایجاد تحرک توام با جهت‌دهی فعالیت‌های انجمن‌های علمی دانشجویی و ایجاد زمینه‌های هم‌افزایی انجمن‌ها از طریق انتقال تجارب موفق است.

       دکتر علی‌نژاد با بیان اینکه دانشگاه مازندران در سال ۱۳۹۶ به‌ رتبه اول جشنواره حرکت دست یافت، گفت: این دانشگاه بیش از ۱۳ هزار دانشجو در مقاطع مختلف و ۴۹ انجمن علمی _ دانشجویی دارد که از انجمن‌های فعال در کشور هستند و در سال گذشته بیش از ۴۰۰ فعالیت را صورت داده‌اند.

ارسال ۱۲۸۸ اثر به دبیرخانه پانزدهمین جشنواره بین‌المللی حرکت

       دکتر مرتضی علویان معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه مازندران و دبیر اجرایی پانزدهمین جشنواره بین‌المللی حرکت در این آیین با بیان این نکته که پس از کرونا شاید فضا و مجموعه‌ای بدین شکل را نداشتیم که دانشجویان سرآمد علمی گردهم بیایند و باهم مشارکت داشته باشند، اذعان داشت: پس از ابلاغ میزبانی به دانشگاه مازندران در شهريور ۱۴۰۱، دبیرخانه جشنواره شکل گرفت و دریافت آثار نیز از مهرماه آغاز و در ادامه، ۱۵ کارگروه در ستاد پانزدهمین جشنواره بین‌المللی حرکت تشکیل شد.

       دبیر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی حرکت تصریح کرد: در این جشنواره، ۵ گروه دام‌پزشکی و کشاورزی با ۱۶۵ اثر، علوم پایه با ۱۶۳ اثر، فنی و مهندسی با ۳۷۷ اثر، هنر و معماری با ۹۵ اثر و گروه علوم انسانی با ۴۴۹ اثر به رقابت پرداختند. هم‌چنین امسال جریان جدیدی با عنوان سفیر حرکت شکل گرفت که علاقه‌مندان، از جشنواره‌های قبلی کلیپ می‌ساختند و به عنوان سفیر حر‌کت در جریان آن ایده‌پردازی‌هایی صورت می‌گرفت.

       دکتر علویان از ارسال ۱۲۸۸ اثر به دبیرخانه پانزدهمین جشنواره بین‌المللی حرکت خبر داد و یادآور شد: ما به آرا دسترسی نداریم و نتایج نهایی در روز اختتامیه توسط داوران به دبیرخانه اعلام خواهد شد.

       دبیر این دوره از جشنواره حرکت با بیان اینکه ۸6 دانشگاه در این مجموعه حضور دارند خاطرنشان کرد: تقسیم‌بندی غرفه‌ها به تناسب آثاری که به دبیرخانه رسید، اختصاص داده شد و امیدواریم این جشنواره را به نحو احسن به ایستگاه پایانی برسانیم.

انجمن‌های علمی باید نظام چالش‌ها و مسایل محیط خود را احصا کنند

       دکتر مهدی بادپا مدیرکل پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز در این آیین با بیان اینکه برگزاری این جشنواره‌ و نشست‌های آن برای ما بسیار مغتنم است، گفت: در حاشیه این جشنواره، شاهد برگزاری نشست دبیران انجمن‌های علمی با هم‌دیگر جهت هم‌افزایی خواهیم بود. هم‌چنین کارشناسان انجمن‌های علمی در نشستی، به اشتراک‌گذاری تجربه‌ها و برنامه‌ریزی برای رفع نواقص و کم‌کردن معضلات انجمن‌های علمی _ دانشجویی در دانشگاه‌ها می‌پردازند و دبیران اتحادیه‌ها هم نشستی را خواهند داشت که امیدواریم همه این نشست‌ها خروجی و مصوبات خوبی داشته باشد.

       دکتر بادپا با اشاره به برگزاری نشست کارگروه انجمن‌های علمی تصریح کرد: ما در وزارت علوم ۱۵ کارگروه موضوعی در معاونت فرهنگی ایجاد کردیم که یکی از این کارگروه‌ها، کارگروه انجمن‌های علمی است که از تعدادی از معاونان فرهنگی دانشگاه‌ها برای سیاست‌گذاری و رفع چالش‌های انجمن‌های علمی در دانشگاه‌ها تشکيل شده است.

       مدیرکل پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت عتف با تاکید بر اینکه ما باید از کرونا درس بگیریم و تجربه بسیج همه‌جانبه باعث شود ما قدر ظرفیت‌های خودمان را بدانیم، خاطرنشان کرد: انجمن‌های علمی باید با شعار"جهانی فکر کن، منطقه‌ای عمل کن"در هر استان و هر دانشگاه، نظام چالش‌ها و مسایل محیط خود را احصا کنند.

       دکتر بادپا در پایان سخنان خود اظهار داشت: ما در فضای مجازی، انواع هجمه‌ها را برای ناامیدکردن جامعه داریم که نقطه مقابل آن، خوداتکایی و خودباوری است که با این روحیه می‌توانیم چالش‌ها را پشت سر بگذاریم.

       سخنرانی دکتر میرزایی شهرابی رییس پارک علم و فناوری خراسان و استاد برتر کشور در سال 1401 و بازدید دکتر علی‌نژاد رییس دانشگاه مازندران و سایر مسوولان و میهمانان از غرفه‌های جشنواره از دیگر برنامه‌های مراسم افتتاحیه بود.

       یادآور می‌شود: پانزدهمین جشنواره بین‌المللی حرکت از 31 اردیبهشت تا 2 خرداد 1402 در دانشگاه مازندران برگزار خواهد بود.

روابط عمومی دانشگاه مازندران

امور رسانه‌های گروهی

​​​​​​​

اشتراک گذاری