در راستای گسترش همکاری‌های علمی بین‌المللی انجام شد:

عقد تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه مازندران و مرکز انتشارات زلاتائوست روسیه

  • 12 May 2024
  • کد خبر: 1918234
  • 2471

عقد تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه مازندران و مرکز انتشارات زلاتائوست روسیه

در راستای گسترش همکاری‌های علمی بین‌المللی انجام شد:

عقد تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه مازندران و مرکز انتشارات زلاتائوست روسیه

       به گزارش روابط عمومی دانشگاه مازندران، رییس انتشارات زلاتائوست سن پترزبورگ و رییس دانشگاه کریمه روسیه با حضور در دفتر ریاست دانشگاه با دکتر حشمت‌الله علی‌نژاد دیدار و گفت‌وگو کردند.

      بر اساس این گزارش، در این دیدار که به همت مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه مازندران انجام شد، رییس دانشگاه مازندران با برشمردن پیشینه تعاملات تنگاتنگ فرهنگی و علمی با کشور دوست و همسایه، ابراز امیدواری کرد که سطح این روابط گسترده‌تر گردد.

       دکتر علی‌نژاد با اشاره به این‌که دانشگاه مازندران، دانشگاه جامع و مادر استان می‌باشد، تصریح کرد: با وجود این پتانسیل، دانشگاه مازندران آمادگی هرگونه همکاری با دانشگاه‌های روسیه را دارد.

       رییس دانشگاه کریمه نیز با ابراز خرسندی از حضور در دانشگاه مازندران، ضمن معرفی دانشگاه تحت ریاست خود، آمادگی همه جانبه دانشگاه کریمه را برای تعامل تنگاتنگ با دانشگاه مازندران در سطوح مختلف اعلام کرد.

      در ادامه، رییس انتشارات زلاتائوست نیز با اشاره به موفقیت‌های دانشگاه مازندران، از این دانشگاه به‌عنوان سومین دانشگاه ایران که دانشجویان آن در مقطع ارشد، علاقه‌مند به تحصیل در رشته زبان روسی می‌باشند، یاد کرد و افزود: با جدیت تمام از پیشنهاد عقد تفاهم‌نامه با دانشگاه مازندران استقبال نموده و پیشنهاد می‌کنم که دانشجویان بتوانند به‌طور هم‌زمان مدرک تحصیلی از دانشگاه محل تحصیل خود داشته باشند.

       وی ادامه داد: از آن‌جایی که چند سال اخیر، انتشارات زلاتائوست حضوری پررنگ و تاثیرگذار در همایش‌های ایران داشته است، با توجه به برگزاری همایش"روزهای زبان روسی در ایران"، از ۱۵ دانشگاه روسیه درخواست کرد که در این مهم، به انتشارات زلاتائوست در انجام رسالت نشر آثار کشور خود یاری دهند.

       رییس انتشارات زلاتائوست هم‌چنین به نقش بنیاد روسکی میر در این تعاملات نیز اشاره کرد.

       دکتر جمال قاسمی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه نیز در این نشست به بررسی بندهای تفاهم‌نامه پرداخته و پیشنهاد گسترده‌تر نمودن بعضی از موضوعات و عملیاتی‌نمودن بندها را ارایه داد.

    در خصوص تبادل استاد و یا دانشجویان دکتری و پسادکتری نیز پیشنهاد گردید دوره‌های کوتاه‌مدت دوهفته‌ای در اختیار این طیف از دانشجویان قرار بگیرد.

     دکتر ناصر کردانی، مدیر مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی نیز ضمن ابراز امیدواری برای بسط و توسعه همکاری‌های دوجانبه، گفت: یکی از زبان‌های سایت‌های اصلی دانشگاه مازندران، روسی بوده و سرود دانشگاه مازندران نیز به زبان روسی زیرنویس شده است و این بدان معنی است که زبان روسی برای ایران و دانشگاه مازندران، زنده و پایدار است و هدف از اقدامات یاد شده، نزدیکی دو کشور به یکدیگر می‌باشد.

         ایجاد اتاق ایران و مرکز آموزش زبان فارسی در دانشگاه‌های روسیه و راه‌اندازی کرسی‌های ایران‌شناسی در دانشگاه کریمه و روسیه‌شناسی در دانشگاه مازندران از جمله پیشنهادات مهم مطرح‌شده در این نشست یود.

     در پایان این نشست، تفاهم‌نامه همکاری علمی به امضای رییس دانشگاه و رییس انتشارات زلاتائوست رسید.

       یادآور می‌شود: ارتباط تنگاتنگ با مرکز انتشارات زلاتائوست روسیه، مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و نیز وزارت امور خارجه می‌باشد.

روابط عمومی دانشگاه مازندران​​​​​​​

اشتراک گذاری