در آستانه فرا رسیدن 31 شهریور صادر شد:

بیانیه هیات رییسه دانشگاه مازندران در گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس

  • 20 Sep 2023
  • کد خبر: 901309
  • 16497

بیانیه هیات رییسه دانشگاه مازندران در گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس

در آستانه فرا رسیدن 31 شهریور صادر شد:

بیانیه هیات رییسه دانشگاه مازندران در گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس

       به گزارش روابط عمومی دانشگاه مازندران، در آستانه‌ فرا رسیدن چهل‌وسومین سال‌ گرامی‌داشت هفته‌ دفاع مقدس، هیات رییسه دانشگاه مازندران با صدور پیامی، یاد و خاطره ایثارگری‌ها و رشادت‌های دلاورمردان راست‌قامت و پیشانی‌بلند هشت سال دفاع مقدس را گرامی داشتند.

      متن بیانیه هیات رییسه دانشگاه مازندران بدین شرح می‌باشد:

بسم الله الرحمن الرحیم

       هر ساله، تقارن ماه مهر و آغاز سال تحصیلی با هفته بزرگ‌داشت دفاع مقدس، خاطرات دلاورمردی‌ها و رشادت‌های بزرگ‌مردانی را در ذهن‌ها تداعی می‌کند که برای دفاع از کیان و ناموس این مرز و بوم از ارزشمندترین گوهر خویش یعنی جان عزیز خود گذشتند.

       این تقارن، امسال رنگ و بویی دیگر دارد و عطر معنویت آن مصادف با آغاز امامت حضرت ولی عصر(عج) و آمیخته با رایحه جان‌فزای مهدوی، جان‌ها را بار دیگر به هوای جبهه‌ها برده و شور شهادت را در اذهان برمی‌انگیزاند.

       یکی از مقاطع سرنوشت‌سازی که ملت رشید ایران هوشمندانه در آن حضور یافت و سهم مهمّی در رسالت تاریخی خود ایفا نمود، دوران «دفاع مقدس» بود. انسجام نیروهای بسیجی و بی‌ادعایی، بی‌توقعی و انگیزه الهی فرزندان این مرز و بوم، نشان از رشد بینش سیاسی، درایت و آگاهی و نیز شعور الهی آنان بود که علی‌رغم همه مرارت‌ها و فشارهای ناجوانمردانه و نابرابر دشمنان دین خدا، ایستادگی و مقاومت را پیشه خویش ساختند تا از این آزمون بزرگ الهی نیز سربلند بیرون آیند.

       هیات رییسه دانشگاه مازندران، ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره تمامی شهیدان راستین و امام شهدا(ره)، خاطره دلاورمردی‌ها و حماسه‌های فرزندان غیور این سرزمین را زنده نگه داشته و امیدوار است تا رهرو حقیقی آرمان‌های امام راحل(ره) و ارزش‌های والای شهدا باشیم.

هیات رییسه دانشگاه مازندران

روابط عمومی دانشگاه مازندران

امور رسانه‌های گروهی​​​​​​​

اشتراک گذاری