هم‌زمان با فرا رسیدن ۱۲ فروردین صادر شد:

بیانیه هیات رییسه دانشگاه مازندران به‌مناسبت روز جمهوری اسلامی

  • 30 Mar 2024
  • کد خبر: 1752654
  • 27231

بیانیه هیات رییسه دانشگاه مازندران به‌مناسبت روز جمهوری اسلامی

هم‌زمان با فرا رسیدن ۱۲ فروردین صادر شد:

بیانیه هیات رییسه دانشگاه مازندران به‌مناسبت روز جمهوری اسلامی

       به گزارش روابط عمومی دانشگاه مازندران، به مناسبت فرا رسیدن ۱۲ فروردین، روز جمهوری اسلامی ایران، هیات رییسه دانشگاه در پیامی این روز بزرگ و تاریخی را گرامی داشت.

      متن این بیانیه به شرح زیر می‌باشد:

بسم الله الرحمن الرحیم

       ۱۲ فروردین ماه، طلیعه استقرار نظامی مبتنی بر جمهوریت و اسلامیت تحت رهبری مدبرانه امام خمینی(ره) و رای بیش از ۹۸ درصدی ملت بصیر و آگاه ایران است که برای استقرار نظام حق، سال‌ها علیه حکومت استبدادی طاغوت به قیام بر خاسته بودند و با سرنگونی نظام سلطنتی، سرانجام با حضور حداکثری خود در پای صندوق‌های رای، قاطعانه به جمهوری اسلامی"آری" گفتند.

       حرکت عظیم و سرنوشت‌‌ساز ملت ایران در راستای اهداف عالی نظام مقدس جمهوری اسلامی و حضور گسترده، انقلابی، آگاهانه و پرمعنا در راهپیمایی‌های سراسری، عظیم و مردمی، توانست دشمن را در طراحی استراتژی‌‌های شکست‌ خورده خود علیه ایران به فضاحت بکشاند.

       اندیشه مهلک وابستگی که در سالیان متمادی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، هویت بومی و فرهنگ جامعه ایرانی را مسموم و نگاه حقارت‌پندارانه را در بین اقشار مختلف، حاکم کرده بود، با پیروزی انقلاب و دم مسیحایی بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی و هدایت‌های مشفقانه و پدرانه امام امت، از تن رنجور ایران بزرگ، زدوده شد و انگیزه‌ای عظیم و الهی در ملت برای ایستادن روی پای خود و تامین نیازها از هر نوع آن پدید آمد.

       این استقلال، همان آزادی است که در قامت ملی به نهایت بالندگی خود رسید و طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، استقلال یعنی آزادی در مقیاس یک ملت؛ این معنای استقلال است. این‌که بعضی در زبان یا در شعار دنبال آزادی‌های فردی باشند اما علیه استقلال کشور حرف بزنند، این یک تناقض است.

      اینک که انقلاب اسلامی ایران پس از گذشت بیش از ۴۰ سال از طلوع آن، به گام دوم خود رسیده است، می‌بایست همگان تمام تلاش خود را جهت تحقق اهداف والای این مرحله بزرگ انجام دهند. قطعا اجرای دقیق گام دوم انقلاب اسلامی، رشد و شکوفایی در تمام زمینه‌ها به‌ویژه در عرصه علمی، اقتصادی و فرهنگی را در پی دارد.

       هیات رییسه دانشگاه مازندران همگام با همه آحاد ملت به‌ویژه جامعه دانشگاه مازندران ضمن گرامی‌داشت یوم الله جمهوری اسلامی ایران، عهد و پیمان مجدد خویش را با آرمان‌های انقلاب اسلامی، امام راحل(ره) و رهبری فرزانه انقلاب اعلام داشته و امید واثق دارد که در پرتو ایستادگی و پایداری بر استقلال جمهوری اسلامی ایران، هم‌چون گذشته پیروزمندانه بر این حربه دشمن غلبه کرده و در جهت استقلال و آزادی که آرمان بزرگ این مرز و بوم است تا ظهور خورشید ولایت عظما از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

 

هیات رییسه دانشگاه مازندران

 

روابط عمومی دانشگاه مازندران

اشتراک گذاری