هم‌زمان با فرا رسیدن 14 و 15 خرداد صادر شد:

بیانیه هیات رییسه دانشگاه مازندران به‌مناسبت ارتحال معمار کبیر انقلاب و قیام خونین 15 خرداد

  • 03 Jun 2023
  • کد خبر: 321839
  • 14533

بیانیه هیات رییسه دانشگاه مازندران به‌مناسبت ارتحال معمار کبیر انقلاب و قیام خونین 15 خرداد

 

       به گزارش روابط عمومی دانشگاه مازندران، به مناسبت فرا رسیدن 14 و 15 خرداد، سال‌روز ارتحال معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره)و قیام خونین 15 خرداد، هیات رییسه این دانشگاه در بیانیه‌ای یاد و خاطره امام راحل(ره) و قیام خونین سال1342 را گرامی داشتند.

       در متن این بیانیه آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

أطیعوالله وَ أطیعو الرَّسول وَ اولی الأمرِ مِنکُم

       14 و 15 خرداد هر سال، تداعی‌کننده قیام تاریخی سال ۱۳۴۲ و رجعت آسمانی ابرمردی است که تا جهان باقی است، یاد و خاطره‌اش زنده و جاویدان خواهد ماند و سودای فقدانش، شعله بر دل آزادگان عالم خواهد افکند.

        مردی که عزت‌مندی و آزادگی را به همه جهانیان درس داد و نشان داد که با نیروی ایمان به معبود، در روزگاری که انسانیت و اعتقاد به اسلام رو به نابودی و انحراف بود، توانست با تفکرات ناب الهی، بذر بصیرت و امید را در جان مردم ناامید بکارد و پیشوای انقلابی شود که تا همیشه تاریخ، زنده و استوار خواهد ماند.

       در آستانه سی‌وچهارمین سالگرد ارتحال ملکوتی پیر جماران، شاهد آن هستیم که اتحاد پوشالی دول استکبار و صهیونیسم و تیرهای بی‌هدف آنان در راستای اعمال تحریم‌های ظالمانه و گستاخانه در مقابل ملت مبارز و حماسه‌سازی که با پیروی از آموزه‌های مکتب جعفری، آرمان‌های‌ امام خمینی(ره) و رهنمود‌های حکیمانه حضرت امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) تا آخرین نفس برای پاسداری از نظام اسلامی و انقلاب ایستاده‌اند و قسم‌نامه خود را هم‌چون شهدا با خون سرخ خود امضا می‌کنند، به خطا رفته و از هم گسسته است.

       15 خرداد 1342 نیز مصداق بارز همین مردمی است که تبعیت محض خود از ولایت را در عمل نشان دادند و در راستای تحقق آرمان‌های‌ پاک‌شان که همان مبارزه با طاغوت، جور، بی‌عدالتی و نوکری بی چون‌وچرا از قدرت‌های پوشالی جهان بود از ایثار جان خویش نیز مضایقه نکردند.

       هیات رییسه دانشگاه مازندران ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره امام و شهدای گلگون کفن قیام ۱۵ خرداد، در آستانه اربعین مجاهد نستوه و عالم جلیل‌القدر شهید آیت‌الله شیخ عباس‌علی سلیمانی، بار دیگر با آرمانهای بلند پیر خمین(ره) تجدید بیعت نموده و با تجدید پیمان با نایب بر حق امام، حضرت آیتالله خامنهای “مدظله‌العالی“، اعلام می‌دارد در پاسداری از ارزشهای اصیل پیر جماران تا آخرین نفس خواهد ایستاد و با قدرت و صلابت این مسیر را تحت زعامت و هدایت رهبر معظم انقلاب ادامه خواهد داد.

هیات رییسه دانشگاه مازندران

روابط عمومی دانشگاه مازندران

امور رسانه‌های گروهی​​​​​​​

اشتراک گذاری