در پی تکرار مجدد هتاکی به مقدسات اسلام صادر شد:

بیانیه‌ بسیج اساتید دانشگاه مازندران در محکومیت عمل شنیع قرآن‌سوزی در کشور سوئد

  • 22 Jul 2023
  • کد خبر: 588683
  • 18593

بیانیه‌ بسیج اساتید دانشگاه مازندران در محکومیت عمل شنیع قرآن‌سوزی در کشور سوئد

در پی تکرار مجدد هتاکی به مقدسات اسلام صادر شد:

بیانیه‌ بسیج اساتید دانشگاه مازندران در محکومیت عمل شنیع قرآن‌سوزی در کشور سوئد

        به گزارش روابط عمومی دانشگاه مازندران، در پی هتاکی مزدوران و عمال استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی در توهین به ساحت مقدس قرآن کریم و سوزاندن آن در کشور سوئد، بسیج اساتید دانشگاه مازندران در بیانیه‌ای این اقدام مذبوحانه را محکوم کرد.

         در این بیانیه آمده است:

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم

یُرِیدُونَ لِیُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ (قرآن کریم، 61:8)

می‌خواهند نور خدا را با (دم) دهان‌هاشان خاموش سازند و خداوند تمام‌کننده‌ی نور خود است؛ هر چند کافران را ناخوش آید.

       عمل شنیع قرآن‌سوزی در کشور سوئد و تکرار مجددِ این عمل خبیثانه، سناریویی برای اهانت نه به ساحت مقدس اسلام بلکه اهانت نسبت به ساحت ملکوتی تمام ادیان الهی است که توسط عده‌ای مزدور و عوامل شیطانی سازمان یافتهِ خطِ دین‌زداییِ جریانِ سلطه، شاغل در اندیشکده‌های جنگ نرم پنتاگون و تل آویو، برای تسلط بر جهان بدون دین طراحی شده است. این جنایتِ فرهنگیِ دنیایِ کفر که نخستین بار همزمان با کنگرهِ عظیم حج ابراهیمی و سپس تکرار مجدد آن در ایام شهادت سیدالشهدا روی داده است، تنها با هدفِ هتک مقدسات امت اسلامی طراحی شده است تا بتوانند عجز و شکست خود از مسلمانان و رهروان قرآن کریم را با حرکتی سخیف، غیراخلاقی، غیرقانونی و غیرانسانی سرپوش گذارند. چنین اقداماتی ریشه در اندیشه‌های غیر توحیدی و دین گریزانه دارد و پس از رشد چشمگیر اسلام و رواج بی‌سابقه دین مبین اسلام در ممالک اروپایی و با هدف تخریب اسلام صورت گرفته و هرگز با تعالیم ادیان الهی قابل جمع نبوده و قابل تحمل نیست.

       این اقدامات به دنبال اظهارات و مکتوبات و آثار هنری سخیف منتشره در کتاب‌ها و رسانه‌های کشورهای غربی طی سال‌های گذشته به بهانه آزادی بیان، حکایت از سقوط مدعیان تمدن و انسانیت دارد؛ چه آنان که پدید آورندگان این آثار اهانت‌بار، سست و ضدارزشی هستند و چه حامیان و مدعیان آزادی بیان و چه جمعیت انبوه بی‌تفاوت و تسلیم این فضای تاریک و مشمئزکننده که به راحتی و مسامحه این همه بی‌حرمتی، حق‌کشی، کینه‌توزی و سقوط اخلاقی را تحمل می‌کنند و با سکوت خود، آنان را همراهی و حتی پاداش می‌دهند.

       سکوت مجامع بین‌المللی و برخی جریانات سیاسی داخلی، در قبال این اقدام شنیع و حتی سکوت در برابر سرکوب وحشیانه اعتراضات در فرانسه و تل آویو، حاکی از ژست فریبکارانه و نخ نماشدة آن کشورها و این جریانات سیاسی است که هیچ عقل سلیم و انسان فکور و هوشمندی آن را باور نمی‌کند.

       بسیج اساتید دانشگاه مازندران، با باور و ایمان عمیق به اینکه قرآن کریم این مأدبة‌الهی روزبه‌روز پرفروغ‌تر شده و آینده از آن اسلام است، این اقدام جنایتکارانه هتک حرمت قرآن کریم در سوئد را محکوم کرده و از سازمان‌های بین‌المللی اسلامی و نهادهای منطقه ای و داخلی درخواست دارد در مجامع بین‌المللی پیگیر طرح‌های پیشگیرانه برای جرم‌انگاری اهانت به قرآن و اسلام‌هراسی باشند. همچنین لازم است قوه قضاییه، وزارت امور خارجه و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز پیگیر محکومیت گسترده این اقدامات در جهان باشند و پیام اعتراض ملت‌های مسلمان و همچنین مردم ایران را به گوش جهانیان برسانند.

بسیج اساتید دانشگاه مازندران

اشتراک گذاری