با موضوع "دانشگاه تمدن‌ساز و سند دانشگاه اسلامی" انجام شد:

برگزاری نشست هم‌اندیشی استادان و نخبگان دانشگاهی دانشگاه مازندران

  • 14 May 2024
  • کد خبر: 1932331
  • 2749

برگزاری نشست هم‌اندیشی استادان و نخبگان دانشگاهی دانشگاه مازندران

با موضوع "دانشگاه تمدن‌ساز و سند دانشگاه اسلامی" انجام شد:

برگزاری نشست هم‌اندیشی استادان و نخبگان دانشگاهی دانشگاه مازندران

        به گزارش روابط عمومی دانشگاه مازندران، نشست هم‌اندیشی استادان و نخبگان دانشگاهی دانشگاه مازندران با موضوع "دانشگاه تمدن‌ساز و سند دانشگاه اسلامی" با سخنرانی دکتر مرتضی علویان عضو هیات علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی و دبیر شورای اسلامی‌شدن دانشگاه در روز دوشنبه 24 اردیبهشت 1403 در سالن اجتماعات خیام دانشکده علوم ریاضی دانشگاه مازندران برگزار شد.

       بر اساس این گزارش، در ابتدای این نشست دکتر حسن خدادی دبیر هم‌اندیشی اساتید و نخبگان دانشگاه به ارایه گزارشی از فعالیت‌های دفتر هم‌اندیشی اساتید پرداخت و اظهار داشت: در حال برنامه‌ریزی هدف‌مندنمودن و تخصصی‌کردن موضوعات نشست‌های هم‌اندیشی جهت انطباق با رویکرد حل مسایل و مشکلات دانشگاه و استان با نگاه به نظام مسایل احصاشده می‌باشیم و در این مسیر، ضمن دعوت از آحاد جامعه علمی- نخبگانی دانشگاه، منتظر حضور و مشارکت نخبگان و اعضای هیات علمی دانشگاه می‌باشیم.

       در ادامه این نشست، دکتر علویان ضمن تشریح ابعاد و ویژگی‌های دانشگاه در تراز انقلاب اسلامی گفت: قطعا یکی از مراکز مهمی که در پی‌ریزی و توسعه جامعه تمدنی نقش‌آفرینی داشته و موثر می‌باشد مراکز علمی و آکادمیک است.

       دبیر شورای اسلامی‌شدن دانشگاه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که موضوع اسلامی‌شدن و تلاش در این عرصه، محدود و منحصر به جایگاه و شخص خاصی نیست، تاکید کرد: لازمه این امر، لحاظ ‌نمودن پیوست فرهنگی برای تمامی فعالیت‌های دانشگاه در حوزه‌های مختلف می‌باشد.

       در پایان این جلسه، پرسش و پاسخ در خصوص موضوعات مطروحه در نشست انجام پذیرفت.

      یادآور می‌شود: جهت لزوم تبیین بیشتر سند دانشگاه اسلامی و درخواست شرکت‌کنندگان، مقرر شد این موضوع در جلسات بعدی دفتر هم‌اندیشی مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد.

روابط عمومی دانشگاه مازندران

اشتراک گذاری