در نمازخانه حضرت ولی‌عصر(عج) پردیس دانشگاه مازندران انجام شد:

برگزاری مراسم یادبود و گرامی‌داشت رییس‌جمهور شهید و یاران همراهش

  • 20 May 2024
  • کد خبر: 1962062
  • 4275

برگزاری مراسم یادبود و گرامی‌داشت رییس‌جمهور شهید و یاران همراهش

     در نمازخانه حضرت ولی‌عصر(عج) پردیس دانشگاه مازندران انجام شد:

برگزاری مراسم یادبود و گرامی‌داشت رییس‌جمهور شهید و یاران همراهش

         به گزارش روابط عمومی دانشگاه مازندران، هم‌زمان با سال‌روز میلاد باسعادت هشتمین امام شیعیان جهان حضرت امام رضا(ع)، مراسم یادبود و گرامی‌داشت هشتمین رییس‌جمهور ایران اسلامی و همراهان ایشان در روز دوشنبه 31 اردیبهشت 1403 با حضور جمع کثیری از دانشگاهیان دانشگاه مازندران در نمازخانه حضرت ولی‌عصر(عج) پردیس دانشگاه برگزار شد.

       بر اساس این گزارش، این مراسم که با جزوه‌خوانی و قرائت کلام‌الله مجید آغاز گردید، دکتر حشمت‌الله علی‌نژاد رییس دانشگاه مازندران و دکتر سیدباقر حسینی مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه در سخنانی به فضایل و خصوصیات شاخص و برجسته دکتر رییسی و سایر همراهان شهید پرداختند و در پایان مراسم نیز ذکر مصیبت توسط مداح اهل بیت(ع) و اقامه نماز جماعت انجام شد.

       دکتر علی‌نژاد در این مراسم با برشمردن ویژگی‌های شهدای گرانقدر خدمت،  شهید والامقام دکتر رییسی را رییس‌جمهوری مردمی و ولایی خطاب کرد و گفت: دکتر رییسی آسمانی شدنش به دلیل جهادی زندگی کردنش بود. خوشا به حالش که در خدمت به مردم کم نگذاشت و کم نیاورد و در نهایت سرافراز به درگاه الهی شتافت و به شهدا ملحق شد و عاقبت به خیری برای خود رقم زد.

       رییس دانشگاه مازندران ادامه داد: شهادت این مجاهد و اسطوره خدمت، سیدالشهدای خدمت، سید محرومان، صاحب تقوی حتی در مناظرات، مخلص و فداکار، پرچم‌دار مبارزه با فساد و انحراف، نماد ایران مقتدر و قوی، رییس دولت مردمی، مرد کرامت و تلاش و ایثار و جمعی از همراهانش از جمله وزیر امور خارجه ولایت‌مدار و پرتلاش، نماینده مقام معظم رهبری در استان آذربایجان شرقی و استاندار خدوم استان آذربایجان شرقی و چندین نفر در سانحه دلخراش سقوط بالگرد را به امام زمان(عج)، مقام معظم رهبری، ملت شریف، دانشگاهیان عزیز تسلیت می‌گویم و آرزوی موفقیت برای دولت سیزدهم دارم.

       دکتر علی‌نژاد با اشاره به سفر اخیر رییس‌جمهور فقید به استان مازندران گفت: الحق و والانصاف شهید رییسی به صورت شبانه‌روز وقتش را برای مردم و رفع مسایل و مشکلات آنان می‌گذاشت.

       وی ادامه داد: وقتی دولت رییسی را بررسی می‌کنیم می‌بینیم که مانند شهید رجایی و شهید بهشتی کار می‌کرد، افکارش، کارهایش، سخنانش، اعمالش همگی به این شهدا نزدیک بود و نکته مهم دیگر آنکه این شهید بزرگوار، ولایت‌مدار بود.

       دکتر علی‌نژاد خاطرنشان کرد: رییس‌جمهور محبوب و مردمی، تمامی مشکلات و سختی‌ها را می‌پذیرفت و برای حل مشکلات و تنگی‌ها با پیروی از منویات رهبر معظم انقلاب، درصدد رفع مشکلات برمی‌آمد و آنچه که در توان داشت، دریغ نکرد و واقعا حیف بود که همچین شخصیتی به مرگ عادی و طبیعی از دنیا برود. او به شهدا ملحق شد. ان‌شاءالله که جایگاه رفیعی در بین شهدا داشته باشد و با حضرت سیدالشهدا(ع) محشور گردد. ایشان به آرزوی دیرینه‌اش رسید و به شهدای گرانقدر ملحق گردید.

       در ادامه این مراسم، دکتر حسینی مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، ضمن عرض تسلیت و تعزیت از این ضایعه بسیار بزرگ و تاسف‌بار و جان‌سوز گفت: دانشگاه به حول قوه الهی وظیفه خود را در مقابل رییس‌جمهور محترم خودش عظیم‌تر و باشکوه‌تر انجام خواهد داد.

       مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه مازندران، با تاکید بر بیانات مقام معظم رهبری گفت: ایشان یک انسان مغتنم بود، حضورشان یک مغتنم بود.

       دکتر حسینی با اشاره به سه نکته از قرآن مجید در خصوص مزد تلاش این مجاهد پرتلاش و خستگی‌ناپذیر رییس‌جمهور عزیز و یاوران شهیدش گفت: "الذین تتوفاهم الملائکه طیبین یقولون سلام علیکم ادخلوا الجنه بما کنتم تعملون" آنان در حالی که پاک و پاکیزه‌اند، فرشتگان جان‌شان را می‌گیرند، به آنان می‌گویند: سلام بر شما، اکنون به پاداش آنچه همواره انجام می‌دادید، به بهشت در‌آیید.

       مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری ادامه داد: همه شهادت می‌دهیم که حضرت آیت‌الله رییسی و همراهانش همین طور بودند. خدمت‌گزار ایشان، وجهی دارد. از مهم‌ترین ویژگی‌های شهید رییسی، نوع نگاه او بود. شب و روز نمی‌دانست. خودش را نوکر مردم می‌دانست و خجالت نمی‌کشید. خودش را سرباز آقا می‌دانست. این، نشان از نوع نگاه و جهان‌بینی ایشان بود. مرحوم آقای رییسی را کوچک نکنیم. یک نوع نگاهی داشت یک نوع جهان‌بینی داشت، ایشان و امثال حاج قاسم در یک مکتبی تربیت شده بودند که در مقابل دشمن، محکم و باصلابت می‌ایستادند، این برمی‌گردد به آن نگاه ایشان، که مردم را ولی نعمت خودش می‌دانست، خودش را سرباز آقا و نوکر مردم می‌دانست، که این‌گونه نگاه از ایشان شخصیتی کم‌نظیر و یا بی‌نظیر قرار داد.

       مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری با ذکر جمله‌ای از حضرت امام خمینی(ره) ادامه داد:  فاجعه، فاجعه بزرگی بود همه غمگین و ناراحت هستیم و این ثلمه شاید پرشدنی نباشد. ایشان امید ملت ما و امید مظلومان و امید مقام معظم رهبری بود. اما ما این درس را از امام گرفتیم. من مطمئن هستم و باور قلبی دارم که اعتقاد ایشان هم هست و این بخشی از وصیت‌نامه حضرت امام هم هست:"از ملت امیدوارم که عذرم را در کوتاهی‌ها و قصور و تقصیرها بپذیرند".

       دکتر حسینی در پایان سخنانش خطاب به رییس‌جمهور شهید گفت: حضرت آیت‌الله رییسی، شما تلاش خود را کردید و با قدرت و تصمیم اراده به پیش رفتید و بدانید با رفتن یک خدمت‌گزار در سد آهنین این ملت خللی حاصل نخواهد شد که خدمت‌گزاران والا و والاتر در خدمتند و الله نگه‌دار این ملت و مظلومان جهان است. ما خیالمان راحت هست که به حول و قوه الهی هستند کسانی که این پرچم را بلند کنند و این پرچم زمین نیفتاده و نخواهد افتاد.

    یادآور می‌شود این برنامه با حمایت ریاست دانشگاه و به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، معاونت فرهنگی و اجتماعی، معاونت اداری، مالی و پشتیبانی، بسیج اساتید، بسیج دانشجویی، بسیج کارمندان و روابط عمومی دانشگاه مازندران برگزار شد.

روابط عمومی دانشگاه مازندران

​​​​​​​

اشتراک گذاری