با هدف بررسی نقش اساتید خانم در ارتقای هویت دختران دانشجو انجام شد:

برگزاری اولین نشست هم‌اندیشی تخصصی بانوان هیات علمی دانشگاه

  • 21 Nov 2023
  • کد خبر: 1240910
  • 18765

برگزاری اولین نشست هم‌اندیشی تخصصی بانوان هیات علمی دانشگاه

با هدف بررسی نقش اساتید خانم در ارتقای هویت دختران دانشجو انجام شد:

برگزاری اولین نشست هم‌اندیشی تخصصی بانوان هیات علمی دانشگاه

       به گزارش روابط عمومی دانشگاه مازندران، اولین نشست هم‌اندیشی تخصصی بانوان هیات علمی دانشگاه مازندران با موضوع نقش اساتید خانم در ارتقای هویت و روحیه نشاط و امید در دختران دانشجو و معرفی کمیته تخصصی هم‌اندیشی بانوان هیات علمی دانشگاه در روز دوشنبه 29 آذر 1402 در سالن اجتماعات باقرالعلوم دانشکده علوم انسانی و اجتماعی برگزار شد.

       بر اساس این گزارش، دکتر سیدباقر حسینی مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه مازندران در این نشست ضمن اشاره به منزلت و شخصیت تاریخ‌ساز حضرت زینب(س) گفت: هر حرکت اجتماعی و سیاسی که در طول تاریخ شکل گرفت، بدون حضور بانوان به ثمر ننشست و مصداق زیبای این حضور  را می‌توان در شکل‌گیری انقلاب اسلامی و حضور اثرگذار زنان در این عرصه مشاهده کرد.

      دکتر حسینی با اشاره به این‌که ما امروز در شرایطی زندگی می‌کنیم که ثقل تهاجم فرهنگی دشمن بر بدنه دختران و بانوان جامعه هدف قرار گرفته شده است، افزود: دشمنان سرمایه‌گذاری‌های سنگینی را در این حوزه انجام داده‌اند و از این‌رو، وظیفه ما به عنوان قشر علمی که در جامعه و در ارتباط با جوانان قرار داریم، اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

       مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود، هدف از تشکیل ایران بانو را بررسی مسایل و مشکلات فرهنگی و بهره‌گیری از ظرفیت بانوان هیات علمی در رشد و تعالی فرهنگی دانشگاه به‌ویژه حوزه تربیتی و معرفتی دختران دانشجو دانست.

       دکتر مرتضی علویان معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه مازندران نیز در این نشست، مهم‌ترین رسالت اساتید را علاوه بر مسایل علمی و پژوهشی، مسایل فرهنگی و اجتماعی دانشجو و دانشگاه برشمرد که در این بین، نقش اساتید خانم به لحاظ تربیتی حایز اهمیت ویژه می‌باشد.

        تشریح ضرورت و اهمیت وجود دفتر هم‌اندیشی اساتید توسط دکتر عباس رشیدی دبیر هم‌اندیشی اساتید و نخبگان دانشگاهی، بیان محتوای اساسنامه. اهداف طرح، راهبردها و ... توسط دکتر فرشته ابوالحسنی دبیر کمیته تخصصی هم‌اندیشی بانوان استاد(ایران بانو)، اهدای حکم دبیری کمیته توسط دکتر حسینی مسوول نهاد به دکتر ابوالحسنی و بیان دیدگاه‌ها توسط حاضران، از دیگر برنامه‌های این نشست بود.

روابط عمومی دانشگاه مازندران

امور رسانه‌های گروهی

اشتراک گذاری