در دفتر ریاست دانشگاه انجام شد:

برگزاری اولین جلسه شورای راهبردی روابط بین‌الملل دانشگاه مازندران

  • 19 Jun 2024
  • کد خبر: 2177992
  • 3676

برگزاری اولین جلسه شورای راهبردی روابط بین‌الملل دانشگاه مازندران

در دفتر ریاست دانشگاه انجام شد:

برگزاری اولین جلسه شورای راهبردی روابط بین‌الملل دانشگاه مازندران

       به گزارش روابط عمومی دانشگاه مازندران، اولین جلسه شورای راهبردی روابط بین‌الملل در روز سه‌شنبه 29 خرداد 1403 در دفتر ریاست دانشگاه تشکیل شد.

       بر اساس این گزارش، دکتر حشمت‌الله علی‌نژاد رییس دانشگاه مازندران ضمن قدردانی از فعالیت‌های انجام‌شده، یکی از وظایف مهم دانشگاه را جذب دانشجویان بین‌المللی به‌ویژه از کشورهای همسایه و کشورهای محور مقاومت دانست و افزود: یکی از راه‌های بین‌المللی‌شدن، ارتباط با جامعه بین‌الملل می‌باشد.

        دکتر علی‌نژاد تاکید کرد: جذب دانشجویان و اساتید بین‌المللی و یا اعزام اساتید به دانشگاه‌های جهان و عملیاتی‌نمودن پروژه‌های مشترک، یکی از راه‌های بین‌المللی‌شدن است.

       دکتر ناصر کردانی مدیر حوزه همکاری‌های علمی بین‌المللی در این نشست گفت: هدف از ایجاد این شورا، استفاده از نقطه نظرات و تجربیات دانشگاهیان اعم از معاونان، روسای دانشکده‌ها و اعضای هیات علمی و بهره‌مندی از نظرات اعضا در بررسی جایگاه آموزش در سند چشم‌انداز 5 ساله و تدوین اهداف کیفی و کمی دانشگاه به‌ویژه در سطح روابط بین‌الملل است.

       دکتر کردانی در ادامه ضمن ارایه گزارش عملکرد از قبیل احیاکردن حمایت مالی مرکز کنفوسیوس، کسب جوایز کنسولی برتر، آزفای برتر و تارنمای برتر کشوری و به تبع آن دریافت حمایت‌های مالی سازمان دانشجویان، پیشنهاد و آمادگی برای برگزاری مدرسه تابستانه، به بیان اقدامات انجام‌شده در خصوص 5 زبانه‌کردن سایت همکاری‌های علمی بین‌المللی، ایجاد تورهای مجازی درون دانشگاهی و هم‌چنین اهداف بلندمدت این حوزه که در راستای اهداف متعالی دانشگاه نیز می‌باشد، پرداخت.

       در این جلسه، اعضای شورای راهبردی مدیریت بین‌الملل دانشگاه نیز نقطه نظرات و راهکارهای بهبود عملکرد حوزه بین‌الملل را ارایه کردند.

روابط عمومی دانشگاه مازندران

اشتراک گذاری