به همت معاونت فرهنگي دانشکده علوم انساني و اجتماعي دانشگاه صورت پذيرفت:

برگزاري کارگاه خودتنظيمي هيجاني ویژه اعضاي هيات علمي

  • 10 Jan 2024
  • کد خبر: 1454071
  • 20479

برگزاري کارگاه خودتنظيمي هيجاني ویژه اعضاي هيات علمي

 

       به گزارش روابط عمومي دانشگاه مازندران، کارگاه "خودتنظيمي هيجاني" با اجراي دکتر سهيلا هاشمي استاد گروه روانشناسي و مدير مرکز مشاوره دانشگاه در روز دوشنبه 18 دي 1402 برگزار گرديد.     

       بر اساس این گزارش، دکتر امامعلي شعباني نماينده اعضاي هيات علمي در شوراي فرهنگي و اجتماعي دانشکده علوم انساني و اجتماعي و دبير علمي کارگاه با بیان این‌که این برنامه به همت معاونت فرهنگي دانشکده علوم انساني و اجتماعي و با حمايت معاونت فرهنگي و اجتماعي دانشگاه انجام شد، اظهار داشت: در دنیای پیچیده کنوني، ظرفیتهای هیجانی به ملزومات مهمی برای کارکرد انطباقی و کارآمد افراد در گروههای سنی مختلف تبدیل شده است.

        دکتر شعبانی افزود: اگرچه در گذشته مهارتهای هیجانی به ندرت به‌عنوان یک مقوله ضروری در دستور کار نظام‌های آموزشی بوده است، اما اکنون باید به مثابه مهارتی اساسی در اندوخته یادگیری افراد تلقی گردد. از این رو، بهره‌مندی از روشها و مهارتهای هیجانی، امکان مدیریت و کنترل روابط بین فردی را به شکلی موثر فراهم می‌سازد.

        عضو هیات علمی دانشگاه خاطرنشان ساخت: علی‌رغم اهمیت شایستگی‌های هیجانی، نظامهای آموزشی کمتر به این امر اهتمام ورزیده‌اند؛ به گونه‌ای که روان‌شناسان معتقدند فراگیری خشونت در جوامع مختلف گواه آن است که افراد در زندگی روزمره و حتی تعارضات و چالشهای زندگی واقعی با فقر دانش در مهارتهای هیجانی روبه‌رو هستند.

      دکتر شعبانی در ادامه به موضوع سواد هیجانی اشاره کرد و گفت: درک حالات و واکنشهای هیجانی خود و دیگران، مدیریت هیجانها، خودآگاهی و آگاهی از دیگران، خویشتن‌پذیری، مسوولیت‌پذیری و همدلی متقابل، همان سواد هیجانی است که به تعبیری به دلیل نبود برنامه‌های آموزشی مدون در این راستا، انسانها در سده بیست‌ویکم به رغم موفقیتهای علمی و ارتقای قابلیتهای شناختی از بی سوادی هیجانی رنج می‌برند. لذا، سعي بر ارتقای شایستگی و کارآیی هیجانی در هر نهاد و سازمانی خصوصا نهاد آموزشی مهم و تاثیرگذاری همچون دانشگاه، درخور توجه می‌نمايد.

​​​​​​​       یادآور می‌شود: این کارگاه با حضور دکتر نادر رازقی معاون پژوهشی و فرهنگی دانشکده علوم انساني و اجتماعي و با استقبال اساتيد دانشکده‌هاي علوم انسانی و اجتماعی، و ادبيات و زبان‌هاي خارجی برگزار گردید.

روابط عمومی دانشگاه مازندران

امور رسانه‌های گروهی

اشتراک گذاری