با حضور خیران و نیکوکاران حوزه آموزش:

اولین جلسه هیات امنای بنیاد حامیان دانشگاه مازندران برگزار شد

  • 15 Jun 2024
  • کد خبر: 2147924
  • 3238

اولین جلسه هیات امنای بنیاد حامیان دانشگاه مازندران برگزار شد

با حضور خیران و نیکوکاران حوزه آموزش:

اولین جلسه هیات امنای بنیاد حامیان دانشگاه مازندران برگزار شد

       به گزارش روابط عمومی دانشگاه مازندران، اولین جلسه هیات امنای بنیاد حامیان دانشگاه با حضور خیران نیک‌اندیش حوزه آموزش و پژوهش در روز شنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ در سالن کنفرانس سازمان مرکزی دانشگاه برگزار شد.

      بر اساس این گزارش، دکتر حشمت‌الله علی‌نژاد رییس دانشگاه مازندران در این نشست با اشاره به شهادت رییس جمهور و همراهان او در سانحه هوایی، وجود آرامش در کشور و روند عادی خدمت‌رسانی به مردم را در سایه قانون و تدابیر مقام معظم رهبری، بسیار مهم دانست و این امر را بیانگر پویایی و قانون‌مداری مسوولان و مردم ایران اسلامی عنوان کرد.

      دکتر علی‌نژاد با تاکید بر این‌که دانشگاه نسل چهارم باید جامعه‌محور و نقش‌آفرین باشد، افزود: دانشگاه باید به مسایل جامعه حساس بوده و با توجه به جامعیت دانشگاه مازندران، این توانمندی در این حوزه وجود دارد، اما اگر این رابطه متقابل باشد و جامعه و صنعت نیز نسبت به مشکلات موجود در دانشگاه و تلاش در رفع آن توجه داشته باشد، شاهد پیشرفت هر دو عرصه خواهیم بود.

      رییس دانشگاه مازندران با بیان این مطلب که بنیاد حامیان، یکی از خلأهای موجود در دانشگاه بود، اظهار داشت: اقدامات خوبی در این حوزه انجام شد، اما هم‌چنان مشکلات وجود دارد و باید از توان خیران و حامیان استفاده کرد.

       حجت‌الاسلام والمسلمین قلی‌پور امام جمعه بابلسر نیز در این نشست با تاکید بر این‌که توسعه دانشگاه بدون حمایت خیران منطقه و استان امکان‌پذیر نیست، افزود: یکی از مهم‌ترین باقیات صالحات، خدمت به مراکز علمی است.

       امام جمعه بابلسر با اشاره به حضور بیش از ۱۳هزار دانشجو از داخل و خارج کشور در دانشگاه و هم‌چنین اساتید و کارمندان نخبه و توانمند، این مرکز را مایه افتخار استان و کشور دانست و اظهار داشت: تکمیل زیرساخت‌های مناسب در دانشگاه با تکیه بر بودجه دولتی امکان‌پذیر نیست و باید در این مسیر از ظرفیت خیران نیک‌اندیش بهره گرفت.

      وی افزود: دست‌یابی به ایران قوی و اقتدار ملی با توسعه علم و فناوری و حمایت از مراکز معتبر علمی کشور مقدور خواهد بود.

      ساخت خوابگاه‌های دانشجویی و متاهلی، تکمیل طرح‌های عمرانی، حمایت از دانشجویان بی‌بضاعت با حفظ کرامت انسانی و هم‌چنین فراهم‌آوردن امکانات ویژه برای دانشجویان نخبه از موارد مورد تاکید حجت‌الاسلام قلی‌پور از خیران در این نشست بود.

       در ادامه این جلسه، حاضران به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود در خصوص موضوعات نشست پرداختند. هم‌چنین انتخاب اعضای هیات مدیره و بازرس بنیاد توسط هیات امنا، آخرین بخش از برنامه‌های این نشست بود.

روابط عمومی دانشگاه مازندران

 

​​​​​​​

اشتراک گذاری