در نمازخانه حضرت ولی عصر(عج) پردیس دانشگاه برگزار شد:

آیین بدرقه کاروان دانشجویی پیاده‌روی اربعین حسینی دانشگاه مازندران

  • 02 Sep 2023
  • کد خبر: 784003
  • 17096

آیین بدرقه کاروان دانشجویی پیاده‌روی اربعین حسینی دانشگاه مازندران

در نمازخانه حضرت ولی عصر(عج) پردیس دانشگاه برگزار شد:

آیین بدرقه کاروان دانشجویی پیاده‌روی اربعین حسینی دانشگاه مازندران

       به گزارش روابط عمومی دانشگاه مازندران، در شامگاه چهارشنبه 8 شهریور 1402، کاروان دانشجویی زائران پیاده‌روی اربعین حسینی دانشگاه مازندران تحت عنوان همپای ملائک، عازم این سفر معنوی شدند.

         بر اساس این گزارش، در مراسم بدرقه این کاروان که ششمین دوره اعزام آن در سال‌های اخیر بود،‌ حجت‌الاسلام دکتر حسینی کریمی مسوول نهاد مقام معظم رهبری دانشگاه مازندران با اشاره به آیات و روایات در خصوص اهمیت این سفر معنوی و قدر و منزلت زایران اربعین حسینی به ایراد سخن پرداخت و با تاکید به هجمه سنگین تبلیغاتی استکبار جهانی و ایادی آن مبنی بر القای پایان عصر دینداری، حضور ده‌ها میلیونی عاشقان دین و اهل بیت(ع) از اقصی نقاط دنیا در اربعین حسینی را نشانه‌ای از اقتدار و توسعه جریان حق و حقیقت‌طلبی و عشق و دلدادگی به ساحت قدسی حضرات معومین(ع) دانست.

        دکتر حسینی خطاب به آنان که در طول اعصار به خیال باطل خود تمام همت و تلاش‌شان را جهت کتمان حقایق مسلم به کار بستند عنوان داشت: گردهمایی جهانی زائران حسینی در اربعین شهادت آن حضرت، گواهی خیزش جهانی اهل حق در جذبه و مغناطیس اهل بیت(ع) جهت پی‌ریزی تمدن نوین اسلامی برای حکومت جهانی حضرت حجت(عج) می‌باشد که این همان وعده تخلف‌ناپذیر الهی می‌باشد که به اهل ایمان و صبر و بصیرت وعده داده شده است.

       عضو هیات علمی دانشگاه مازندران در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به این‌که در کنار بشارت‌هایی که از بیان ائمه اطهار(ع) گفته شد،‌ تکالیفی نیز بر عهده‌مان است افزود: همگی ما در قبال توسعه فرهنگ اسلامی و سیره و منش پیامبر اعظم(ص) و اهل بیت گرامی‌اش دارای وظیفه و مسوولیت می‌باشیم.

        قرائت زیارت عاشورا، مداحی مداح اهل بیت، پذیرایی شام از زائران حسینی از دیگر برنامه های این مراسم بوده است.

        یادآور می‌شود: کاروان دانشجویی پیاده‌روی اربعین حسینی دانشگاه مازندران، با بدرقه مسولان و دانشجویان از کنار یادمان مقدس شهدای گمنام پردیس دانشگاه مازندران، عازم این سفر معنوی شدند.

روابط عمومی دانشگاه مازندران

امور رسانه‌های گروهی

اشتراک گذاری