با حضور جمع کثیری از دانشگاهیان:

آیین آغاز سال کاری جدید در دانشگاه مازندران برگزار شد

  • 06 Apr 2024
  • کد خبر: 1768298
  • 26824

آیین آغاز سال کاری جدید در دانشگاه مازندران برگزار شد

با حضور جمع کثیری از دانشگاهیان:

آیین آغاز سال کاری جدید در دانشگاه مازندران برگزار شد

       به گزارش روابط عمومی دانشگاه مازندران، آیین آغاز سال کاری جدید با حضور مسوولان و جمع کثیری از دانشگاهیان در روز شنبه 18 فروردین 1403 در سالن شهید آوینی دانشکده هنر و معماری برگزار شد.

دانشگاه باید نسبت به محیط اطراف خود مهم واقع شود

       بر اساس این گزارش ، دکتر حشمت‌الله علی‌نژاد رییس دانشگاه مازندران در این نشست با اشاره به محوریت نام‌گذاری سال‌ها از سوی رهبر معظم انقلاب در طول سالیان گذشته در حوزه تولید و اقتصاد، این امر را بیانگر اهمیت بالای توجه به این حوزه دانست و با تاکید بر پیشروی نسل‌های پنج‌گانه دانشگاه تا رسیدن به دانشگاه جامعه‌محور، گفت: نخبگان و دانشگاهیان باید با تمام توان در این حوزه ورود پیدا کنند و با ارایه ایده‌ها و نظرات مبتنی بر علم و فناوری، به نقش‌آفرینی در تحقق منویات رهبری معظم انقلاب و اعتلای نظام مقدس اسلامی ایران بپردازند.

      دکتر علی‌نژاد با اشاره به‌ این نکته که مشارکت مردم به معنای نهادینه‌سازی فرهنگ و اعتقاد به تولید در میان آحاد مردم است، گفت: یکی از محورهای فعالیت دانشگاههای نسل چهارم، خلق مشاغل جدید و کارآفرینی است که با توجه به این ماموریت، ارتباط اساسی با شعار سال 1403 دارد.

       رییس دانشگاه مازندران، حضور مردم در بحث مردمی‌سازی تولید را حایز اهمیت دانست و تصریح کرد: برای تحقق این موضوع، توجه و رعایت چند نکته اساسی لازم است که از آن جمله می‌توان به خروج دولت از تصدی‌گری و تبدیل به تسهیل‌گر جدی در توسعه کسبوکار مردم از قبیل تسهیل در صدور مجوزها و حمایت مالی جهت سرمایه‌گذاری، حمایت از کسب‌وکارهای کوچک و متوسط، استفاده از ظرفیت نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان و هم‌چنین توسعه زیست‌بوم فناوری و سرمایه‌گذاری در فناوری‌های نوظهور با تکیه بر ظرفیت عظیم دانشگاه‌ها، حضور و درگیرنمودن بخش کلانی از مردم در اقتصاد و تولید، تامین مالی عموم مردم در پروژه‌های اقتصادی، اقتصاد روستا و تبیین نقش مردم در تحکیم این امر و در آخر، نقش مجلس شورای اسلامی و نمایندگان ملت در وضع قوانین درست در حمایت از امر تولید و رونق اقتصاد اشاره کرد.

      نماینده عالی وزارت علوم در استان با اشاره به راه‌اندازی قرارگاه تحقق شعار سال به پیشنهاد دانشگاه در استانداری و توجه به سه ضلع دولت، دانشگاه و جامعه در آن، به اولویتهای دانشگاه مازندران در این موضوع اشاره کرد و اظهار داشت: اقتصاد دریا، محیط زیست، فناوری‌های راهبردی و گردشگری از جمله این موارد است که برای نمونه می‌توان به حضور موثر این دانشگاه به‌عنوان مسوول میز دولت و دانشگاه در حوزه اقتصاد دریا در کمیسیون تخصصی مجمع تشخیص مصلحت نظام اشاره کرد.

       دکتر علی‌نژاد در ادامه به ارایه گزارشی از اقدامات و دست‌آوردهای دانشگاه در سال گذشته پرداخت و با تاکید بر لزوم ارتقای جایگاه دانشگاه در کشور و منطقه به رتبه 15 کشور در افق 1407، خواستار تلاش و مشارکت همه ارکان دانشگاه در این مسیر شد.

      

مسوولیت‌پذیری در کنار تقوا، راه برون‌رفت از همه مشکلات و معضلات است

       حجتالاسلام دکتر سیدباقر حسینی مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه مازندران نیز در این آیین با اشاره به تقارن بهار قرآن و بهار طبیعت، راز و رمز ماه رمضان را پیوند با امام زمان(عج) دانست و اظهار امیدواری کرد که با بهره‌گیری از دست‌آوردهای این ماه مبارک به‌ویژه لیالی قدر، در ادامه مسیر خود و عمل به وظایف محوله موفق باشیم و این دست‌آوردها را با آلوده‌ نمودن به گناه از دست ندهیم.

      دکتر حسینی با اشاره به نقش بی‌بدیل و غیرقابل انکار مردم در عرصه‌های مختلف کشور در دوران انقلاب و پس از آن، نام‌گذاری سال 1403 از سوی مقام معظم رهبری را هوشمندانه و برگرفته از شرایط کنونی کشور دانست و حل مشکلات کنونی کشور را مستلزم وحدت و مشارکت همه آحاد جامعه عنوان کرد.

      دکتر حسینی با اشاره به اقدامات نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه در یک‌سال گذشته، بر لزوم هم‌افزایی و همکاری همه اضلاع دانشگاه در پیشرفت و اعتلای دانشگاه و در پی آن اعتلای کشور تاکید کرد.

      مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه افزود: تضییع اصول انقلاب و توجه به فروع، واگذاری مسوولیت به افراد ناکارآمد و بی‌تعهد، از مهم‌ترین عوامل اضمحلال و شکست یک انقلاب و حکومت است و با توجه به آیات و روایات، مسوولیت‌پذیری در کنار تقوا که مایه گفتار محکم و بدون واهمه می‌باشد، راه برون‌رفت از همه مشکلات و معضلات در حوزه‌های مختلف است.

       یادآور می‌شود: اجرای گروه تواشیح فاطر و ادای احترام به مقام شامخ شهدای گمنام دانشگاه، از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

 

روابط عمومی دانشگاه مازندران

امور رسانه‌های گروهی

اشتراک گذاری