با صدور فرمان رییس جمهور انجام شد:

آغاز عملیات اجرایی تامین زمین و احداث مسکن دانشگاهیان دانشگاه مازندران

  • 17 Feb 2024
  • کد خبر: 1633938
  • 19464

آغاز عملیات اجرایی تامین زمین و احداث مسکن دانشگاهیان دانشگاه مازندران

با صدور فرمان رییس جمهور انجام شد:

آغاز عملیات اجرایی تامین زمین و احداث مسکن دانشگاهیان دانشگاه مازندران

   به گزارش روابط عمومی دانشگاه مازندران، عملیات اجرایی تامین زمین و احداث مسکن دانشگاهیان دانشگاه با حضور مجازی دکتر ابراهیم رییسی رییس‌جمهور، دکتر محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و اعضای شورای عالی مسکن و با حضور مدیران و مسوولان استانی، شهرستانی و دانشگاهی و جمعی از دانشگاهیان در روز شنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ آغاز گردید.

احداث ۶۰ هزار واحد مسکونی در دانشگاه‌های کشور باعث مسرت و خوشحالی است

      بر اساس این گزارش، دکتر رییسی با اشاره به این نکته که کمبود خوابگاه‌های متاهلی یا نداشتن مسکن دانشگاهیان همواره یکی از دغدغه‌های ذهنی ما بوده است، گفت: این عزیزان باید برای تدریس، تحقیق و پژوهش آرامش داشته باشند. به همین دلیل امروز می‌خواهیم این آرامش را به دل این قشر فرهیخته برگردانیم تا سرمایه‌های آینده این سرزمین به راحتی بتوانند به سرانه علمی کشور اضافه کنند.

      رییس‌جمهور با بیان اين‌كه خوابگاه‌های متاهلی یکی از زمینه‌های خوبی است که می‌تواند آرامش را به دانشجویان عزیز هدیه بدهد تصریح کرد: احداث ۶۰ هزار واحد مسکونی در دانشگاه‌های کشور باعث مسرت و خوشحالی است و این کار بزرگ انشاالله با همت همه عزیزان به نتیجه خوبی برسد.

با ایجاد منازل مسکونی سازمانی در پردیس‌های اصلی، مشکل دانشگاه‌ها برای همیشه رفع خواهد شد

       دکتر زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز در این مراسم با اشاره به این‌که  بعد از بازگشایی دانشگاه‌ها در دوران پساکرونا تاکنون، ۳۵۰ واحد خوابگاه متاهلی احداث، تکمیل و بهره‌برداری شد، اظهار داشت: ۳۲۰۰ واحد در حال احداث است که حداکثر تا یک سال آینده تکمیل می‌شود و مراحل مقدماتی ۲۶۰۰ واحد هم انجام شده است.

      وزیر علوم با تاکید بر این نکته با ایجاد منازل مسکونی سازمانی در پردیس‌های اصلی دانشگاه، یقینا مشکل دانشگاه‌ها برای همیشه رفع خواهد شد، اذعان داشت: ما اگر بتوانیم در پردیس‌های دانشگاهی، منازل مسکونی و خوابگاه‌های متاهلی داشته باشیم، دسترسی اعضای هیات علمی جوان و دانشجویان متاهل ما در فضاهای علمی و پژوهشی راحت‌تر می‌شود که این به سود منافع ملی ماست.

       وزیر علوم ضمن ابراز گلایه‌مندی نسبت به عدم هماهنگی برخی بانک‌ها در اعطای تسهیلات برای ساخت خوابگاه‌های متاهلی، از رییس‌جمهور خواست تا با صدور دستورات لازم در خصوص رفع این مشکل، در حل بخش زیادی از مسایل به دانشگاه‌ها کمک کند.

احداث ۷۰۰ واحد خوابگاه متاهلی در دستور کار دانشگاه‌ مازندران است

        دکتر حشمت‌الله علی‌نژاد رییس دانشگاه مازندران نیز در این مراسم با اشاره به پیگیریهای مستمر دانشگاه و طی مراحل قانونی دریافت مجوز اجرای طرح تامین زمین و احداث مسکن دانشگاهیان دانشگاه، گفت: در راستای تامین مسکن برای اعضای هیات علمی و یاوران علمی، دانشگاه مازندران ۱۰ هکتار زمین را در اختیار قرار داده تا این پروژه با کمک و همراهی رییس جمهور و وزرای مسکن و عتف، در خارج از سایت اصلی دانشگاه به بهره‌برداری برسد.

       رییس دانشگاه مازندران با بیان اين‌كه احداث ۷۰۰ واحد خوابگاه متاهلی را در دستور کار داریم اظهار داشت: هزینه احداث این خوابگاه از محل وام 550 میلیون تومانی برای هر واحد از بانک و مابقی از طریق سازنده که قرارگاه اباصالحالمهدی(عح) مجمع جهانی سادات به‌عنوان خیر تامین می‌شود.​​​​​​​

       یادآور می‌شود: در پایان این مراسم و با دستور رییس جمهور، کلنگ آغاز عملیات اجرایی تامین زمین و احداث مسکن دانشگاهیان دانشگاه مازندران به زمین نواخته شد.

روابط عمومی دانشگاه مازندران

​​​​​​​

اشتراک گذاری