اخبار > دلایل انتخاب بیمه دانا به عنوان بیمه مکمل درمان کارکنان دانشگاه مازندران



  چاپ        ارسال به دوست

مدیر امور اداری و پشتیبانی دانشگاه تشریح کرد:

دلایل انتخاب بیمه دانا به عنوان بیمه مکمل درمان کارکنان دانشگاه مازندران

 

 

 

 

 

 

مدیر امور اداری و پشتیبانی دانشگاه تشریح کرد:

دلایل انتخاب بیمه دانا به عنوان بیمه مکمل درمان کارکنان دانشگاه مازندران

      به گزارش روابط عمومی دانشگاه مازندران، دکتر ابوالحسن حسینی مدیر امور اداری و پشتیبانی دانشگاه در گفت‌وگو با روابط‌عمومی دانشگاه به تشریح دلایل انتخاب بیمه دانا به‌عنوان بیمه مکمل درمان کارکنان دانشگاه مازندران پرداخت.

       متن کامل این گفت‌وگو را در ذیل مشاهده می‌کنید:

خبرنگار روابط‌عمومی: دانشگاه مازندران سابقه طولانی در استفاده از خدمات بیمه ایران دارد. عوامل تاثیرگذار در جایگزینی بیمه دانا چه بوده است؟

دکتر حسینی: دانشگاه مازندران بالغ بر 13 سال از خدمات بیمه ایران استفاده می­‌کرده است که این خدمات شامل بیمه درمان تکمیلی و در برخی از سال‌ها علاوه بر بیمه مکمل درمان، شامل سایر بیمه‌ها نظیر بیمه آتش­‌سوزی، بیمه مسئولیت، بیمه دانشجویی، بیمه اتومبیل و ... بوده است. در سال 1398 با عقد تفاهم‌­نامه بین دانشگاه مازندران و شرکت کارگزاری بیمه آراد آتیه ایرگان، مقرر شد برای انعقاد بیمه‌­نامه­‌های مربوط به دانشگاه از مشاوره تخصصی و خدمات این کارگزاری استفاده شود. در قدم اول، شرایط مورد تعهد بیمه‌­نامه درمان و مبلغ مربوط به هر بند مورد بررسی کارشناسی قرار گرفت و اصلاحات مناسب انجام شد. در قدم بعدی استعلام نرخ حق بیمه ماهانه برای تعهدات مورد نیاز دانشگاه از طریق کارگزاری به انجام رسید و نتیجه به دانشگاه اعلام شد. با توجه به این که بیمه ایران تنها شرکت بیمه­‌گر دولتی بوده و سابقه طولانی در ارایه خدمات به دانشگاه داشته است، رویکرد مسئولان در وهله اول بر آن بود که به شرط ارایه خدمات و تخفیف مناسب و مراعات مصالح دانشگاه، قرارداد بیمه مکمل درمان مجددا با بیمه ایران منعقد گردد؛ لیکن با وجود تلاش بسیار، این همکاری محقق نشد و برای رعایت صرف و صلاح دانشگاه و کارکنان، تصمیم بر این شد که از خدمات بیمه­‌گر دیگری استفاده شود که نهایتا بیمه دانا انتخاب شد.

خبرنگار روابط‌عمومی: بیمه دانا چه مزایایی در مقایسه با بیمه ایران دارد و میزان دسترسی به شعب آن چگونه است؟

دکتر حسینی: از مزایای قابل توجه بیمه دانا می‌توان به نرخ حق بیمه ماهانه توجه کرد که نسبت به حق بیمه سال گذشته تنها 8/5% رشد داشته و این در حالی است که نرخ خدمات درمانی طی این مدت بین 20 تا 34 درصد رشد کرده است؛ بیمه دانا دارای سه شعبه در شهرهای تنکابن، آمل و ساری بوده و تعداد 182  نمایندگی فعال در سطح استان دارد که 13 نمایندگی آن در بابل و 5 نمایندگی در شهر بابلسر مستقر هستند.

خبرنگار روابط‌عمومی: وضعیت مراکز درمانی طرف قرارداد بیمه دانا چگونه است و در خصوص نحوه خدمت‌­رسانی به اعضای دانشگاه چه اقداماتی انجام شده است؟

دکتر حسینی: نکته قابل توجه این‌که تعداد مراکز درمانی طرف قرارداد با بیمه دانا در سطح استان بالغ بر 715 مرکز می­‌باشد که از تعداد مراکز طرف قرارداد بیمه ایران هم بیشتر است و از سوی دیگر، جدول تعهدات مورد نیاز به‌طور کامل از سوی بیمه دانا پذیرفته شده که با توجه به محتوای کارشناسی شده آن، امیدواریم شاهد تحقق ارتقا کیفی خدمات بیمه‌­ای برای خانواده بزرگ دانشگاه باشیم. فهرست این مراکز درمانی و جدول شرح تعهدات بیمه­‌ای از طریق سایت دانشگاه به اطلاع رسیده است. علاوه بر این به‌منظور خدمت­‌رسانی بهتر به اعضای دانشگاه، مقرر شده است که در هر روز دو نفر نماینده کارگزاری آراد آتیه ایرگان(یک نفر در سازمان مرکزی و یک نفر در پردیس دانشگاه) برای دریافت مدارک و پاسخ‌گویی به همکاران حضور یابند. با همکاری این کارگزاری، راه‌­اندازی نرم­‌افزار ویژه‌­ای برای ارایه خدمات از طریق موبایل نیز در دست اقدام است که شرح آن به اطلاع همکاران خواهد رسید. همه تلاش مسئولان دانشگاه، ارایه خدمات بهتر و بهره­‌مندی خانواده دانشگاهیان از رفاه بیشتر است.

خبرنگار روابط‌عمومی: بیمه‌شدگان دانشگاه در این طرح چه تعداد می‌باشد؟

دکتر حسینی: در حال حاضر با توجه به بررسی دقیق درخواست‌های دریافتی، تعداد شاغلان و افراد تحت پوشش آنها 2700 نفر، بازنشستگان و خانواده‌های ایشان 395 نفر و نیروهای شرکتی نیز بالغ بر 50 نفر می‌باشد.

خبرنگار روابط‌عمومی: در حال حاضر آیا دانشگاه‌های دیگری با بیمه دانا قرار دارند؟

دکتر حسینی: طبق آخرین بررسی صورت‌گرفته، دانشگاه علامه طباطبایی تهران، دانشگاه امیرکبیر، دانشگاه گلستان و نیز سازمان‌های مختلف از جمله قوه قضاییه با بیمه دانا قرارداد بیمه تکمیلی دارند.

خبرنگار روابط‌عمومی: همکاران دانشگاهی چگونه می‌توانند از لیست مراکز درمانی و وضعیت پرداخت هزینه‌ها باخبر شوند؟

دکتر حسینی: همکاران می­‌توانند با مراجعه به سایت dana-insurance.com و یا سامانه بیمه‌نامه، استعلام بیمه درمان یا با مراجعه مستقیم به پرتال مشتریان بیمه دانا به نشانی: totalapp.dana-insurance.ir/portalmoshtarian)) با استفاده از کدملی به‌عنوان نام کاربری و سال تولد به‌عنوان کلمه عبور، از ثبت اطلاعات خود و افراد مجموعه تحت سرپرستی‌شان اطمینان حاصل نموده و هم‌چنین از به‌روزترین فهرست مراکز درمانی مطلع گردند. این امکان با نصب اپلیکیشن همراه دانا از طریق سایت یا اپلیکیشن بازار، به ترتیب با وارد نمودن کدملی و سال تولد امکان‌پذیر است. هم‌چنین مقرر شد جهت شفافیت هرچه بیشتر اطلاعات مراکز درمانی، جدول شرح تعهدات بیمه‌­ای از طریق سایت اداره رفاه دانشگاه به اطلاع اعضای دانشگاه برسد. علاوه بر این به‌منظور خدمت‌رسانی بهتر به کارکنان دانشگاه، در هر روز کاری دو نفر نماینده کارگزاری آراد آتیه ایرگان(یک نفر در سازمان مرکزی و یک نفر در پردیس دانشگاه) برای دریافت مدارک و پاسخ‌گویی به همکاران حضور دارند. هم‌چنین با همکاری این کارگزاری، راه‌­اندازی نرم‌­افزار ویژه‌­ای برای ارایه خدمات از طریق موبایل نیز در دست اقدام است که شرح آن به اطلاع همکاران دانشگاهی خواهد رسید.

       با توجه به شرح فوق، همه تلاش مسئولان دانشگاه، ارایه خدمات بهتر و بهره‌­مندی خانواده دانشگاهیان از رفاه حال بیشتر است.

 

روابط عمومی دانشگاه مازندران

امور رسانه‌های گروهی

 


١٤:٤٤ - شنبه ٢٨ دی ١٣٩٨    /    شماره : ٢٤٨٦١    /    تعداد نمایش : ١٢٢٨